Aldi start landelijke mediacampagne ‘Natuurlijk wel. Aldi’


Supermarkt - De naar eigen zeggen altijd bescheiden uitvinder van discount lanceert vandaag een nieuwe merkcampagne: ‘Natuurlijk wel. Aldi’. Voor het eerst sinds de komst van Aldi naar ons land zullen er van de discounter ook commercials op tv te zien zijn.

Met de nieuwe campagne geeft Aldi zogezegd antwoord op alles waarvan de consument nooit had gedacht dat dit mogelijk zou zijn bij de discounter. ‘Zeg je kwaliteit, zeg je Aldi? Natuurlijk wel.’ Of ‘Smaakmakers kiezen Aldi? Natuurlijk wel.’ Aldi wil de consument laten (her)ontdekken hoe aantrekkelijk discount is.

De merkcampagne, die in samenwerking met reclamebureau INDIE Amsterdam is gemaakt, is vandaag gelanceerd op de winkelvloer, in de landelijke dagbladen, online, op radio en voor het eerst in de geschiedenis van ALDI, op TV in Nederland. Acteur, komiek en filmregisseur Diederik Ebbinge is de nieuwe stem van de ALDI- commercial.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht


Dirk introduceert bodycams in supermarkten

Veiligheid – Discounter zet na succesvolle pilot met bodycams als eerste supermarkt in Nederland dit hulpmiddel in voor veiligheid van medewerkers en klanten. De bodycams worden ingezet bij gespannen of dreigende situaties. Daarmee worden de kleine camera’s een extra middel om onveilige incidenten in de winkels tegen te gaan, volgens de discounter.

Lees bericht

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht

REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht


ALDI en JOGG breiden Groenteboxjes uit naar 14 extra gemeenten

Actie - Acht kinderdagverblijven in de gemeente Midden-Drenthe nemen vanaf deze week deel aan het programma Groenteboxjes van Aldi en Jogg. Bij dit programma krijgen kinderen op het kinderdagverblijf gedurende drie maanden dagelijks groente aangeboden en worden zij beloond voor het eten ervan. Het programma is effectief gebleken in het stimuleren van de groenteconsumptie bij kinderen.

Lees bericht

Consumentenbestedingen stegen in 2023 met 6%

Analyse - De consumentenbestedingen in fast moving consumer goods (FMCG) en Tech & Durables (T&D) stegen in 2023 met 6 procent ten opzichte van 2022. Het markttotaal komt daarmee uit op 78,6 miljard euro in 2023. Dat blijkt uit de nieuwe NIQ Retail Spend Barometer, die de verkoopgegevens verzamelt van zowel NIQ als GfK. 

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid