Algemeen directeur Lidl Nederland Koninklijk onderscheiden


Algemeen directeur Lidl Nederland, Marcel Oosterwijk, is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau

Onderscheiding - Algemeen directeur Lidl Nederland, Marcel Oosterwijk, is woensdag benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Deze Koninklijke onderscheiding mocht Oosterwijk in ontvangst nemen voor zijn inzet en visie op het gebied van duurzaam ondernemen binnen de Nederlands samenleving.

Marcel Oosterwijk kreeg de onderscheiding opgespeld in de Grote Kerk van Naarden tijdens de traditionele lintjesregen voorafgaand aan Koningsdag. Deze Koninklijke onderscheiding is aan Oosterwijk toegekend door zijn vooruitstrevende visie op het gebied van duurzaamheid en een gezonde leefstijl. Hiermee heeft hij zich de afgelopen jaren onder andere sterk ingezet om de beweging ‘Op weg naar een rookvrije generatie’ verder te brengen en verkoopt Lidl sinds oktober 2021 geen tabak en sigaretten meer.

Reacties

Diverse ondernemers die zich inzetten op het gebied van duurzaamheid, reageerden op de verkregen onderscheiding. Maurits Groen, consultant op het gebied van duurzaamheid en medeoprichter van Kipster: “Marcel Oosterwijk, en daarmee ook Lidl, is een absolute voorloper omtrent het gasloos maken van alle filialen, het energieneutraal maken van filialen en distributiecentra en het toepassen van zonnepanelen op alle geschikte daken.” Ruud Zanders, oprichter van Kipster, sluit zich hierbij aan: “Wat ons betreft is Marcel de stille, drijvende kracht achter de verduurzaming die bij Lidl Nederland de laatste jaren heeft plaatsgevonden. Marcel kijkt om zich heen, denkt na over wat er nodig is, overlegt met mensen binnen en buiten zijn organisatie, neemt een beslissing en zet deze vol overgave door.” Tot slot Robert van de Graaf, verslavingsarts en één van de initiatiefnemers achter de Rookvrije Generatie: “Marcel heeft de afgelopen jaren zeer buitengewone inspanningen verricht om het roken van tabak terug te dringen. Hiermee heeft hij wereldwijd visie en leiderschap getoond. Wij feliciteren Marcel van harte met deze bijzondere onderscheiding als bekroning op zijn werk.”

Orde van Oranje-Nassau

De Orde van Oranje-Nassau is ontstaan in 1892. De onderscheiding wordt verleend aan personen die zich bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt voor de samenleving.

Bron: Lidl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht


Subway’s Royal Submarines delen gratis Subs uit

Actie – Na het overweldigende succes van vorig jaar keren de Subway Royal Submarines deze Koningsdag terug naar de Amsterdamse grachten. Dit jaar brengen ze de nieuwe Signature Series vanaf het water en op de kade naar de feestvierders om hen te trakteren op een gratis Sub.

Lees bericht

FEBO brengt met Only Friends een ode aan oranje

Actie - FEBO en Only Friends brengen dit jaar samen een ode aan oranje. Om dit oranje jaar te vieren, lanceren de bedrijven net voor Koningsdag een uniek oranje shirt. Het shirt, geïnspireerd door het Nederlands elftal uit de jaren 70, is een eerbetoon aan alle kampioenen, van sporters tot medewerkers.

Lees bericht

Nespresso introduceert feloranje Travel Mug

Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.

Lees bericht


Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid