Avallen en Koninklijke De Kuyper bundelen krachten


Elke geproduceerde fles Avallen slaat meer CO2 op dan het uitstoot

Samenwerking - Avallen Calvados, bekend om zijn duurzaamheidsbenadering, slaat de handen ineen met De Kuyper als distributeur. Avallen is een pionier in de drankindustrie en promoot klimaatpositiviteit, behoud van biodiversiteit, B Corp-certificering en het redden van bijen.

Elke geproduceerde fles slaat bijvoorbeeld meer CO2 op dan het uitstoot, wat betekent dat het klimaatpositief is - van de traditionele boomgaarden tot in de fles. Samen zullen Avallen en De Kuyper de calvados aan Nederlandse markt presenteren: een traditionele appelbrandewijn uit Normandië. Perfect voor liefhebbers van fruitige cocktails. Het merk, opgericht in 2019, is een innovator in de drankensector, omdat het nieuwe normen stelt voor milieubewustzijn en gebruik maakt van regeneratieve en weinig afvalproductiemethoden.

Avallen Spirits

Avallen is een voorvechter voor onze planeet. Gemaakt van niets anders dan appels, water en tijd, gaat Avallen de uitdaging aan om 's werelds duurzaamste drank te worden als een Climate Positive organisatie, een gecertificeerd B Corp en een trots lid van 1% For the Planet (met donaties aan de Bumblebee Conservation Trust). Elke geproduceerde fles slaat meer CO2 op dan het uitstoot, wat betekent dat het klimaatpositief is - van  de traditionele boomgaarden tot in de fles. Daarnaast ondersteunt Avallen lokale boeren in de buurt van de distilleerderij.

Bron: De Kuyper/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht


Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten

Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.

Lees bericht

Orbisk bestaat 5 jaar en heeft inmiddels 737.520 kilo voedsel gered

Voedselverspilling - Orbisk, een Nederlandse scale-up die zich inzet voor een duurzamer voedselsysteem, bestaat vijf jaar. Het jubileum wordt gevierd met de lancering van een Impact Report. Uit dit eerste rapport blijkt onder andere dat Orbisk wereldwijd 737.520 kilo voedsel heeft gered uit de afvalbak, wat neerkomt op zo'n 1,6 miljoen maaltijden.

Lees bericht

Albert Heijn to go gaat experimenteren met true pricing

Formulenieuws – Vanaf dinsdag kunnen klanten bij de Albert Heijn to go in Groningen, Wageningen en Zaandam een kop koffie tappen voor de true price. Dit is de normale winkelprijs plús sociale- en milieukosten in de hele keten van een product. Klanten krijgen op die manier inzicht in de werkelijke prijs van een product en kunnen op basis hiervan duurzamere...

Lees bericht



Nestlé wil koffieketen verder verduurzamen met plan 2030

Koffie - Nescafé - het grootste koffiemerk van Nestlé en 's werelds meest gedronken koffie - introduceert een omvangrijk programma met de ambitie de wereldwijde koffieteelt te verduurzamen: Nescafé Plan 2030. Het plan stimuleert de regeneratieve landbouw en moet het CO2-gebruik in de koffieketen verminderen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid