Brabantse Picnic-klanten grillen het liefst
Analyse – Dat bananen, melk en komkommers de best verkochte artikelen zijn binnen een supermarkt, weet iedereen. Bij de klanten van bezorgsuper Picnic is dat niet anders. Toch signaleert de online supermarkt een aantal duidelijke regionale verschillen bij de bestellingen. Zo blijken de Brabanders hun eten het liefst te grillen op de barbecue. Picnic analyseerde de bestellingen van de afgelopen twaalf maanden in alle regio’s waar de online supermarkt actief is. Uit het napluizen van honderdduizenden bestellingen die het afgelopen jaar werden gedaan, blijkt dat in Amsterdam net als vorig jaar de hipstervoeding nog steeds het meest in trek is. Avocado en humus zijn populaire producten die relatief vaker in de hoofdstad worden besteld, net als aspergeburgers, pompoen en sojamelk. Dit in tegenstelling tot Almere waar juist veel meer nonfood producten worden verkocht, zoals krabmatten voor katten, kauwsticks voor honden, en diervoedingsproducten zoals Whiskas met kip en hondenbrokken in gelei. Verder zijn de inwoners van het poldergebied gek op doperwten en worteltjes in blik. Brabanders Brabanders hebben een andere voorliefde en zien hun eten het liefst van de barbecue afkomen. Van alle steden waar Picnic actief is werden in Eindhoven relatief de meeste barbecue-producten besteld, gevolgd door Tilburg en Breda. Ook lekkerbekjes werden in Tilburg het meest op het boodschappenlijstje gezet. Worstenbroodjes zijn uiteraard in Den Bosch populair, maar grappig genoeg dan wel in de vegetarische variant. Tot slot blijken de klanten in Roosendaal graag trek te hebben in een bord havermout en in het Limburgse Venlo in rode kool. Ook champignons, champignonsoep en kamillethee zijn populair. Vegetarisch In Utrecht worden relatief de meeste vegetarische producten besteld. De groene aspergeburger van &Samhoud is bijzonder populair in de Domstad als het gaat om het bestellijstje van Picnic. Utrechtse klanten bestellen daarnaast relatief veel luxe levensmiddelen. Bij een product als pindakaas bijvoorbeeld zijn het dus varianten met karamel en zeezout die worden besteld. En de witte wijn bij het diner een Pouilly-Fumé van €14,99 per fles. In Maarssen geven klanten de voorkeur aan een milkshake met vanillesmaak. Bron: Picnic/@FoodClicks Analyse – Dat bananen, melk en komkommers de best verkochte artikelen zijn binnen een supermarkt, weet iedereen. Bij de klanten van bezorgsuper Picnic is dat niet anders. Toch signaleert de online supermarkt een aantal duidelijke regionale verschillen bij de bestellingen. Zo blijken de Brabanders hun eten het liefst te grillen op de barbecue. Picnic analyseerde de bestellingen van de afgelopen twaalf maanden in alle regio’s waar de online supermarkt actief is. Uit het napluizen van honderdduizenden bestellingen die het afgelopen jaar werden gedaan, blijkt dat in Amsterdam net als vorig jaar de hipstervoeding nog steeds het meest in trek is. Avocado en humus zijn populaire producten die relatief vaker in de hoofdstad worden besteld, net als aspergeburgers, pompoen en sojamelk. Dit in tegenstelling tot Almere waar juist veel meer nonfood producten worden verkocht, zoals krabmatten voor katten, kauwsticks voor honden, en diervoedingsproducten zoals Whiskas met kip en hondenbrokken in gelei. Verder zijn de inwoners van het poldergebied gek op doperwten en worteltjes in blik. Brabanders Brabanders hebben een andere voorliefde en zien hun eten het liefst van de barbecue afkomen. Van alle steden waar Picnic actief is werden in Eindhoven relatief de meeste barbecue-producten besteld, gevolgd door Tilburg en Breda. Ook lekkerbekjes werden in Tilburg het meest op het boodschappenlijstje gezet. Worstenbroodjes zijn uiteraard in Den Bosch populair, maar grappig genoeg dan wel in de vegetarische variant. Tot slot blijken de klanten in Roosendaal graag trek te hebben in een bord havermout en in het Limburgse Venlo in rode kool. Ook champignons, champignonsoep en kamillethee zijn populair. Vegetarisch In Utrecht worden relatief de meeste vegetarische producten besteld. De groene aspergeburger van &Samhoud is bijzonder populair in de Domstad als het gaat om het bestellijstje van Picnic. Utrechtse klanten bestellen daarnaast relatief veel luxe levensmiddelen. Bij een product als pindakaas bijvoorbeeld zijn het dus varianten met karamel en zeezout die worden besteld. En de witte wijn bij het diner een Pouilly-Fumé van €14,99 per fles. In Maarssen geven klanten de voorkeur aan een milkshake met vanillesmaak. Bron: Picnic/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Flink opent nieuwe locaties in Amsterdam en Utrecht
Bezorgdienst – Daar waar de een vertrekt, ziet de ander mogelijkheden. Getir vertrok uit Nederland en bezorgdienst Flink ziet uitbreidingskansen. Reden voor Flink zowel in Amsterdam als in Utrecht uit te breiden met een nieuwe locatie.
Lees berichtSodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025
Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.
Lees berichtDuitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over
Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.
Lees berichtCafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien
Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.
Lees berichtOntbijtmerk Yespers introduceert nieuwe granola’s
Introductie – Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd. Het gaat om een viertal ontbijtproducten gemaakt van Nederlandse haver met gered fruit.
Lees bericht‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’
Analyse – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.
Lees bericht