Mama’s Maaltijden neemt plantaardig merk Vood over


Overname – Mama’s Maaltijden groeit hard, maar wil nog harder groeien. Om de groei verder te versnellen neemt het maaltijdenbedrijf het vegan merk Vood over, dat bekend staat om haar hoogwaardige plantaardige producten.

Mama’s Maaltijden laat weten dat zij onder Mama’s het vegan assortiment niet goed gepositioneerd kregen. Met de overname van Vood wordt dat anders. Daarmee kan het bedrijf wél stappen gaan zetten voor een plantaardige toekomst, zo is de overtuiging. Ook omdat oprichtster Myrthe van der Vlis van Vood aanblijft.

Voor Mama’s Maaltijden is de acquisitie van Vood een mooie aanvulling op het assortiment. Mama’s Maaltijden had al een behoorlijk aandeel in het kant-en-klaarmaaltijdensegment met producten die zowel binnen als buiten het vriesvak zijn terug te vinden. En onlangs wist Mama’s Maaltijden met Fitmeals, in samenwerking met XXL-Nutrition, het assortiment verder uit te breiden. Met Vood kan het bedrijf uit Oud-Beijerland nu ook in het plantaardige segment verder doorgroeien. Of zoals medeoprichter Sedar Tottenaar van Mama’s Maaltijden aangeeft: " We hebben met de merken Mama's Maaltijden, Fitmeals en Vood nu een volwaardige dekking voor de reguliere-, sportieve- en vegan doelgroepen”.

Bron: Mama’s Maaltijden/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht

Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht



HelloFresh groeit met bezorging kant-en-klaarmaaltijden

Maaltijdbezorging - Maaltijdbezorger HelloFresh heeft in het eerste kwartaal de omzet licht zien groeien naar iets meer dan 2 miljard euro. Een groei van 3,8% en meteen ook een record. De groei werd voornamelijk gerealiseerd door de verkoopstijging in kant-en-klaarmaaltijden.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid