Corona heeft bij Leo - Love Good Food veel creativiteit losgemaakt


Interview - Met een omzetdaling van 80% zou je verwachten dat Peter van Ee van bedrijfscateraar Leo – Love Good Food de coronacrisis liever kwijt dan rijk zou zijn geweest. Maar dat is hij niet. ‘Ik denk dat we dankzij onze nieuwe initiatieven beter uit de crisis gaan komen.’

Peter van Ee staat aan het hoofd van Leo - Love Good Food, de bedrijfscateraar uit Amstelveen met de ambitie de meest gezonde en duurzame bedrijfscateraar van Nederland te zijn. Hij zit vol ideeën om zijn bedrijf toekomstbestendig te maken. ‘Corona heeft een enorme creativiteit en strijdkracht bij ons team losgemaakt. We hebben de afgelopen maanden allerlei extra services ontwikkeld, zoals een virtuele receptiedienst, een gave barista-service en een ‘powerronde’, waarbij we om vier uur ’s middags langs de medewerkers gaan met een trolley vol gezonde energieshotjes onder het motto “skip the dip”.’

Die nieuwe initiatieven zijn hard nodig, want de coronacrisis heeft bij Leo voor een omzetdaling van 80% gezorgd. Daarnaast zullen bedrijfscateringlocaties blijvend anders gaan functioneren. Werknemers zullen vaker thuis blijven werken en de werktijden worden meer verspreid. Daarbij zijn hygiëne en veiligheid belangrijker dan ooit.

Daarom kunnen Leo’s klanten nu kiezen voor drie modules: Leo Go, Leo Pro en Leo Premium. ‘Leo Premium is wat we voor de crisis al deden; bemande catering met verse bereiding op locatie. Alleen nu maken we gebruik van aanvullende hygiënemaatregelen. Nieuw zijn Leo Go en Leo Pro. Go is een volledig onbemande locatie met verse producten die wij centraal bereiden. Bij Pro komen de meeste producten ook van onze centrale locatie, maar is er nog wel de mogelijkheid om ter plekke bijvoorbeeld een verse pan soep te maken.’

Tijdens de herontwikkeling van Leo- Love Good Food rees de vraag: welke leverancier past het best bij de nieuwe concepten? ‘Uiteindelijk hebben we gekozen voor Telesuper. Zij bieden het Coop-assortiment tegen retailprijzen, maar ook grootverbruikproducten. Als je jam nodig hebt, kun je kiezen uit een omverpakking van zes stuks, maar ook gewoon voor één pot. De minimale orderwaarde ligt bij Telesuper lager dan bij de groothandels. Die flexibiliteit is waar de markt op dit moment om vraagt.’

Telesuper is voor Leo naast leverancier ook samenwerkingspartner. Van Ee: ‘Telesuper-oprichter Johan Dekker en ik kennen elkaar al vijftien jaar en zijn aan het sparren over hoe we de handen nog verder ineen kunnen slaan. Zo zijn we samen een grab&go-concept aan het ontwikkelen en zie ik ook een rol voor Telesuper in het realiseren van onze andere nieuwe services. ’

Hoe kijkt Van Ee – gezien alle nieuwe creatieve ideeën en ontwikkelingen –naar de coronacrisis? ‘Ondanks de enorme omzetdaling, teamleden die hun baan hebben verloren en opdrachtgevers die hun contract op moesten zeggen, maakt de energie, creativiteit en strijdkracht van het Leo-team veel goed. Het doel van alle veranderingen was overleven, maar ik heb inmiddels het gevoel dat we beter uit de crisis gaan komen.’

Bron: Telesuper

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid