ISKO Vital+ levert NEN-gecertificeerde eigentijdse mondkapjes


Introductie – Op overdekte, openbare plekken zijn mondkapjes of verplicht, of worden sterk aangeraden. Jongeren hebben de mondkapjes al zodanig geaccepteerd, dat je ze er mee ziet fietsen of rondlopen buiten de winkels. De mondkapjes zijn in korte tijd een impulsartikel geworden. Alle reden ze op drukke plaatsen aan te bieden.

Mondkapjes. Een jaar geleden nauwelijks in de assortimenten van winkels terug te vinden, maar nu overal verkrijgbaar. Mondkapjes zijn nu zowel online als in de winkels volop te vinden, maar NEN-gecertificeerd is er nog geen. De mondkapjes van ISKO Vital+ zijn de eerste, die dat wel zijn. Verkrijgbaar individueel verpakt. Ook aan de presentatie is gedacht: hangend aan een tafeldisplay of aan een molendisplay. Ideaal voor locaties als stations, luchthavens en andere drukbezochte winkelgebieden, maar ook scholen.

ISKO Vital+ maakt onderdeel uit van ISKO, een bedrijf dat toonaangevend is op het gebied  van duurzame textiel. De productie van goed zittende mondkapjes is dus een logische, vooral omdat het bedrijf zich ook inzet tegen verspreiding van virussen zoals COVID-19 en omdat het bedrijf de veiligheid en het welzijn van mensen belangrijk vindt. Edgar van der Linden en Hans Boeijen begeleiden de verkoop en marketing vanuit ISKO Vital+ van de eerste NEN-gecertificeerde mondkapjes.

Filtratie efficiency

De certificering is gebaseerd op de NEN-spec 1-2 die tot doel heeft de kwaliteit en efficiëntie van mondkapjes voor publiek gebruik te waarborgen door strenge eisen te stellen aan iedereen die deze volksgezondheid artikelen produceert. De mondkapjes van ISKO voldoen ruimschoots aan de eisen op het gebied bacteriële filtratie efficiëntie, ademweerstand, pasvorm en gebruiksgemak. “We zitten op een filtratie efficiency van 95%, terwijl de minimale eis 70% is. Als je hoger zit mag je dat ook aangeven op het product. De NEN-certificering staat daarom op de verpakking en op het mondkapje zelf staat de aanduiding ++,” aldus Van der Linden.

Draagcomfort

Het NEN-keurmerk biedt de consument zekerheid. Van der Linden: “Zeker met het enorme aanbod van allerlei partijen is het van belang dat het kaf van het koren wordt gescheiden. De mondkapjes van ISKO bieden niet alleen veiligheid in het tegenhouden van virusdeeltjes, maar geven ook een uitstekende pasvorm door de vier aangebrachte plooien. In combinatie met de ingebouwde neusclip zijn de mondkapjes goed afsluitbaar op het gezicht aan te brengen, maar behouden ze het draagcomfort.” Dat laatste is wellicht een van de belangrijkste eigenschappen van een mondkapje, namelijk dat het goed zit en dat er een juiste balans is tussen het bieden van bescherming, bij een zo laag mogelijke ademweerstand. Waardoor ook brildragers vrijwel geen last ondervinden van beslagen glazen.

Verschillende designs

Omdat ISKO van origine een denimfabrikant is, heeft het bedrijf ook oog voor trends en styling van de NEN-gecertificeerde mondkapjes. Die zijn beschikbaar in verschillende kleuren en designs. Van der Linden ziet daarom goede mogelijkheden voor de verkoop van de mondkapjes in op drukke plaatsen, zoals treinstations, vliegvelden en gemakswinkels. “Mensen zoeken veiligheid, comfort, maar het moet er ook goed uitzien, onze mondkapjes voldoen daaraan”.

Hergebruik

De mondkapjes kunnen worden gewassen en hergebruikt. De NEN-spec 1-2 vereist minimaal vijf wasbeurten om de veilighied te waarborgen. De ISKO Vital+ Premium mondkapjes kunnen daarentegen tot 15 keer worden gewassen en hergebruikt zonder kwaliteitsverlies. Van der Linden: “Dat zijn ook voordelen van de NEN-certificering, ook veel andere zaken worden gecontroleerd. Zelfs een bezoek aan de productielocatie maakt onderdeel uit van de certificering.”

Om de verkoop op locatie te stimuleren is POS-materiaal beschikbaar en diverse presentatiemiddelen. De mondkapjes zijn verkrijgbaar in individuele, losse retail-verpakkingen. De adviesprijs voor een NEN-gecertificeerd mondkapje bedraagt 3,49 euro.

Interesse in deze NEN-gecertificeerde trendy mondkapjes? Kijk op https://iskovital.com/ of neem contact op  via: business@iskovital.com

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid