Brandt & Levie worstmakers trekt Anne-Wies Bouritius aan
Benoeming – Per 1 september is Anne-Wies Bouritius gestart als nieuwe marketinglead bij Brandt & Levie worstmakers. Brandt & Levie haalde eerder dit jaar groeikapitaal op om te kunnen investeren in het team, distributie en productontwikkeling en zo een nog grotere bijdrage te leveren aan de voedseltransitie. Bovendien wil het bedrijf Europees groeien.
Lees berichtCompass en InstockMarket schalen samenwerking op
Voedselverspilling – Compass Group, 's werelds grootste food- en servicebedrijf met de labels Eurest, ESFM, Famous Flavours, Maison van den Boer en Xandrion, wil meer werk maken van duurzaamheid en schaalt hiervoor de samenwerking met InstockMarket op.
Lees berichtMarkies nieuwe cateraar van Deltion College in Zwolle
Catering - Markies Catering is sinds begin september de nieuwe cateraar van het Deltion College in Zwolle. Studenten en medewerkers van het ROC kunnen terecht bij drie restaurants, een koffiecorner en gebruik maken van andere cateringservices. Een gezond en duurzaam assortiment stond centraal in de aanbesteding.
Lees berichtHutten en MPS verder als Hutten food & design
Integratie - Vanaf 1 september zetten Hutten en MPS een volgende strategische stap in de samenwerking: de integratie van Hutten Horeca, Meetings & Events en MPS | food & design tot één merk: Hutten food & design. Directeur van Hutten food & design wordt Gijsbert Bos.
Lees berichtAppèl komt met ‘best basic’-opties bij TU Delft
Catering – Cateraar Appèl, die met de ingang van het nieuwe studiejaar de horeca-activiteiten verzorgt bij de TU Delft, komt daar op de uitgiftepunten met ‘best basic’-opties. Het gaat om producten die binnen de categorie in een betaalbare variant worden aangeboden.
Lees berichtHorecava komt met zorgsymposium Care & Cure
Vakbeurzen – Horecava organiseert in samenwerking met de hospitalitysector op 9 januari het ‘Horecava Care & Cure Symposium’. Spelers uit de gezondheidssector gaan zich tijdens het symposium buigen over de veranderingen in de zorgsector.
Lees berichtOtto Uijttewaal neemt Focusplaza over
Overname - Focusplaza gaat door op de ingeslagen weg. Het bedrijf is per 15 augustus overgenomen door Otto Uijttewaal. Hiermee blijft het gedachtegoed van de onlangs overleden grondlegger Gerrit Grievink gewaarborgd. Eerder dit jaar nam Focusplaza de foodserviceactiviteiten van Marketing4Results over.
Lees berichtFNLI: lastenverhoging remt verduurzaming voedingsmiddelenbedrijven
Industrie - De voorgenomen heffingen en verhoging van de energiebelasting op gas uit het aanvullende klimaatpakket van het demissionaire kabinet werken averechts voor voedingsmiddelenfabrikanten bij de verduurzaming. Dat stelt bracheorganisatie van de voedingsmiddelenindustrie FNLI. Volgens FNLI-directeur Cees-Jan Adema moet de politiek veel meer richten op de uitvoerbaarheid van de gewenste verduurzaming.
Lees bericht‘Hero introduceert als eerste A-merk Jam Zero’
Introductie - Als eerste A-merk brengt Hero zero jam op de markt. De jam is gemaakt zonder toegevoegde suikers en met 50% fruit. De jam in de smaken aardbeien en kersen telt daardoor maar 8 kilocalorieën per portie.
Lees berichtEerste zuivel met twee sterren Beter Leven Keurmerk
Zuivel – Kees Schutte uit Agelo ontvangt als eerste veehouder het twee sterren Beter Leven keurmerk voor zuivel van de Dierenbescherming. Dit geeft aan dat bij de productie van zuivelproducten van zijn boerderij de integrale duurzaamheid is geborgd. Daarbij wordt gekeken naar dierenwelzijn, biodiversiteit en natuur. De volle melk is verkrijgbaar bij Jumbo onder de Direct van de Boerderij-zuivellijn.
Lees bericht