SUNT bananenbrood en donuts populair bij Sodexo
Catering – De bedrijfsrestaurants van Sodexo Nederland zijn tegenwoordig voorzien van de single slice bananenbrood en donuts Lemon Poppyseed en Caramel Pecan van SUNT. Volgens de cateraar zijn de producten populair onder de gasten door de smaak. Dat deze producten ook nog de enorme verspilling van bananen tegengaan is extra winst.
Lees berichtEmirates lanceert wijnopleiding voor cabinepersoneel
Luchtvaart - De wine in the sky-ervaring van Emirates krijgt extra glans door een wijncursus die de luchtvaartmaatschappij aanbiedt aan het cabinepersoneel: L'art du vin.
Lees berichtVerkoop vleesvervangers cateraars en horeca verdubbeld
Analyse - Plantaardige zuivel en vleesvervangers zijn in de afgelopen twee jaar fors gegroeid binnen foodservice. De totale verkoop van vleesvervangers aan catering en horeca is in twee jaar tijd meer dan verdubbeld, zo laat ProVeg Nederland weten op basis van cijfers van Foodstep. Met name zuivel werd minder verkocht.
Lees berichtLe Pain Quotidien vereeuwigt oprichter Coumont met Alain.AI
Formulenieuws – Bakkerij- en restaurantketen Le Pain Quotidien start vrijdag met Alain.AI. Dit is een tool waarmee oprichter en creatief directeur Alain Coumont in artificiële intelligentie tot leven wordt gebracht. “Alain Coumont is hiermee de eerste founder wereldwijd met een digitale tweeling die zijn kennis en creativiteit nabootst om nieuwe recepten voor te stellen,” aldus het bedrijf in een toelichting.
Lees berichtTommyTomato wil grotere naamsbekendheid
Bekendheid – TommyTomato, marktleider op het gebied van groentelunches op basisscholen, wil meer kinderen voorzien van een goede lunch en zoekt daarvoor meer bekendheid. Good Food PR, het PR label van creative agency Food Cabinet, moet daarbij gaan helpen om het verhaal van TommyTomato beter te vertellen via de media.
Lees berichtBoermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice
Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.
Lees berichtFeyenoord en Sligro verlengen samenwerking met 5 jaar
Samenwerking - Feyenoord Rotterdam N.V. en Sligro hebben het partnership met vijf jaar verlengd. De horecagroothandel is daarmee tot 1 juli 2029 als Official Food Partner aan de club verbonden. Ook blijft Sligro food- en non-foodproducten leveren aan De Kuip. Dat meldt Sligro Food Group.
Lees berichtBrandt & Levie en Chez Jan komen met 100% plantbased hotdog
Introductie - Het Amsterdamse worstmerk Brandt & Levie lanceert samen met Rotterdamse hotdog specialist Chez Jan hun Plantbased Hotdog. Na een volledig circulaire worst en een hybride worst gaan ze nu voor het eerst 100% plantbased. Samen met hotdogpartner Chez Jan gaan zij deze zomer de nieuwe ‘hotdog’ dit seizoen op de kaart zetten bij tientallen horeca en evenementenlocaties. Het product komt ook beschikbaar via Crisp.
Lees berichtRoyal A-ware wil The Dairy Food Group in België overnemen
Overname - Royal A-ware Food Group is van plan om het Belgische familiebedrijf The Dairy Food Group over te nemen. De overname heeft betrekking op de dagelijkse melkverzameling door BMC (Belgian Milk Company) en de bedrijven Eurodesserts, Limelco, Incopack en Incorock.
Lees berichtDe Eetgemak Groep en TotaalVERS bundelen krachten
Samenwerking – Maaltijdenproducent De Eetgemak Groep en TotaalVERS, gespecialiseerd in het leveren van een totaalpakket aan eten en drinken, bundelen hun krachten. Doel van de samenwerking is de dienstverlening naar afnemers verder verbeteren.
Lees bericht