Boodschappen mobiel bestellen en thuis laten bezorgen

Gemak - Als allereerste supermarkt in Nederland introduceert Albert Heijn de mogelijkheid om boodschappen mobiel te bestellen en thuis te laten bezorgen. De mobiele applicatie Appie, die klanten helpt bij het boodschappen doen, wordt uitgebreid met een bestelfunctie. Nederland maakt steeds vaker gebruik van Appie. De applicatie is inmiddels bijna twee miljoen keer gedownload en iedere maand wordt Appie zo'n drie miljoen keer gebruikt. De mogelijkheid om boodschappen mobiel te...

Lees bericht

Ahold boert goed ondanks matige economie

Financieel – Ahold heeft op de belangrijke terreinen marktaandeel gewonnen. Ook Albert Heijn wist te groeien, blijkt uit de kwartaalcijfers. In Nederland steeg de omzet met 8,1 procent naar 2,5 miljard euro. Die stijging werd geholpen doordat de omzet van het eerder overgenomen bol.com voor het eerst volledig in het kwartaal was opgenomen. Ook zijn in de afgelopen maanden 14 van de 82 overgenomen supermarkten van Jumbo omgebouwd tot Albert Heijn. De omzet van...

Lees bericht

Aanbiedingen helpen foodservice traffic niet langer

Ontwikkeling - Aanbiedingen zoals gecombineerde items en dollar-menu’s die tijdens de recessie zo hielpen om consumenten te trekken, zijn niet meer zo effectief als vroeger. Dat zegt de NPD groep, een internationaal marktonderzoekbureau. De afgelopen twee jaar groeiden de restaurantbezoeken waar consumenten geen aanbieding kozen met meer dan een procent. Restaurantbezoeken waar geen aanbieding werd gekozen daalden daarentegen. Dit is een grote verandering met drie jaar geleden, toen de...

Lees bericht

National Sustainability Congres: dienen en verdienen

Congres - Het grootste jaarlijkse duurzaamheidsevenement, het Nationaal Sustainability Congres (NSC), heeft als thema ‘Revitalization of Sustainability: ‘Dienen en verdienen’. Royal HaskoningDHV ne CKC organiseert het congres dat op 20 november in Nieuwegein. John Elkington, grondlegger van het Triple-P (People-Planet-Profit)-principe is deze dag keynote speaker. Bernard Wientjes, Peter Bakker en Herman Wijffels geven in het plenaire deel advies aan de nieuwe generatie leiders. In de interactieve middagsessie geven alle 700 deelnemers...

Lees bericht


Fairtrade-chocolade onder vuur

Fairtrade – Diverse media melden dat fairtrade-chocolade een wassen neus is. De belofte die de organisatie maakt aan cacaoboeren en consumenten blijkt niet waar te zijn. Het Nederlands Dagblad meldde het bericht als eerste, waarna het werd overgenomen door het persbureau ANP en vervolgens in vrijwel alle landelijke dagbladen verscheen. Volgens de berichtgeving houden de kopers van de 'eerlijke' chocolade vooral de kantoren, salarissen en zakenreizen van de organisatie in stand....

Lees bericht

Shop Plaza stopt en zoekt naar nieuw concept

Petrol - Shop Plaza , de petrolbeurs van TWS, krijgt na vijf edities geen vervolg in de klassiek vorm. Gekeken wordt naar een alternatieve branche-dag  voor de petrol-ondernemers tijdens de AutovakRai. Organisator Karin Vink laat dat weten op de site van TWS. Vink schrijft over het besluit Shop Plaza met Shop Plaza te stoppen: “Inmiddels is ook het aanbod van evenementen voor deze ondernemers zo groot dat we naar mijn mening...

Lees bericht

Maxxam eist verschil verpakkingsbelastingen op bij leveranciers

Inkoop – Maxxam wil dat fabrikanten het kostenverschil in de oude verpakkingsbelasting en de nieuwe heffing Afvalfonds, weliswaar separaat, maar gewoon doorberekent aan de organisatie. De inkooporganisatie heeft dit per brief, die in het bezit is van @FoodClicks, laten weten aan haar leveranciers. In de brief die deze week is uitgestuurd wordt letterlijk aan de leveranciers gevraagd: “Maxxam wil, namens haar leden, dat u de factuurprijzen blijft hanteren inclusief de verpakkingsbelasting,...

Lees bericht

Klant verkiest lokaal boven biologisch en fairtrade

Consument - Consumenten geven in de supermarkt de voorkeur aan lokale producten boven biologische of fairtradeartikelen. Dat blijkt uit de Foodmonitor van Food for Food en Intomart Gfk. Voor het onderzoek zijn ruim tweeduizend consumenten ondervraagd. Van de drie producteigenschappen - biologisch, fair trade of lokaal – moesten de ondervraagden aangeven welke zij het belangrijkst vinden. Van de ondervraagden geeft 23,8 procent aan lokale producten het belangrijkst te vinden. Biologische en fairtradeproducten...

Lees bericht


Unilever brengt consumenten- gedrag in kaart

INDUSTRIE – Unilever brengt onder de noemer ‘een live sociaal experiment’ consumentengedrag in kaart. In eerste instantie focust het project op de consumentenhouding ten opzichte van etensresten. Door consumenten beter te leren begrijpen hoopt de foodgigant de ‘waste’ in huishoudens terug te dringen. Unilever volgt de deelnemende gezinnen via dagboeken en video-registraties. Op basis hiervan krijgen consumenten tips om de dagelijkse routines aan te passen. Gehoopt wordt dat het initiatief Unilever...

Lees bericht

Hema wil groeien via foodwinkels

Gemakswinkels – Speciaalzaken. Hema ziet er brood in. De winkelketen wil groeien door in te zetten in Nederland op onder meer speciale voedingswinkels. Dat zegt directeur Ronald van Zetten dinsdag in Het Financieele Dagblad. Hema heeft in Nederland nu vijfhonderd winkels. De laatste jaren werd vooral ingezet op kleinere vestigingen. Maar daarnaast experimenteerde men ook met zogenoemde speciaalzaken met specifieke assortimenten. Hema-winkels die alleen cosmetica verkopen bijvoorbeeld.  Daar groeide de omzet,...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid