FNLI toont initiatieven gezonde leefstijl in vijfde editie Zichtboek

Industrie - De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) heeft de vijfde online editie van het FNLI Zichtboek gelanceerd. Het FNLI Zichtboek is een online verslag waarin levensmiddelenfabrikanten jaarlijks laten zien welke initiatieven zij nemen om producten te verbeteren en consumenten beter te informeren over een gezonde leefstijl. Productinnovatie staat dit jaar hoog op de agenda: in het FNLI Zichtboek 2012 komen onder andere de thema’s zoutreductie, vetzuursamenstelling, energiereductie en portiegrootte...

Lees bericht

Vier FMCG-producenten bundelen goederenstromen

Logistiek - HJ Heinz, FrieslandCampina, SCA Hygiene Products en Hero Benelux gaan hun goederenstromen naar de retail en het foodservicekanaal voortaan combineren.  Het supply chain concept dat hieraan ten grondslag ligt is door de betrokken partijen gezamenlijk ontwikkeld samen met logistiekpartner Nabuurs. Het is voor het eerst dat vier grote FMCG(fast moving consumer goods)-producenten op deze manier gezamenlijk optrekken op het gebied van retail- en foodservicedistributie. In het...

Lees bericht

Bas van den Berg nieuwe voorzitter FNLI

Wisseling - Het bestuur van de FNLI heeft Bas van den Berg gekozen als nieuwe voorzitter. Tijdens de FNLI Jaarbijeenkomst in DeFabrique te Utrecht nam hij de voorzittershamer over van Freek Rijna. Van den Berg is Managing Director van FrieslandCampina Branded Netherlands/Belgium. Rijna treedt per 31 oktober 2012 terug als voorzitter van de FNLI als gevolg van zijn verhuizing naar Singapore waar hij binnen FrieslandCampina de functie van Chief Operating Officer...

Lees bericht

AH opent eerste Pick-Up Point voor online producten

Gemak - Boodschappen doen via internet en het in de winkel ophalen is niet nieuw. Dekamarkt begon er al anderhalf jaar geleden mee in Wormerveer. Vandaag opent AH het eerste Pick-Up Point op het industrieterrein in Heemstede. Onlangs is er in Hengelo ook een afhaalcentrum geopend, waar de klanten hun producten zelf uit de kluisjes konden halen, maar nergens in Europa is dat een succes geworden. Albert Heijn komt met...

Lees bericht


Cafetaria moet in 1,8 seconden verleiden

Nationale Cafetariadag – Meer dan negen van elke tien passerende consumenten maken hun keuze binnen 1,8 seconden. Cafetaria’s, snackbars en frituren in Nederland spelen op dit gegeven nog onvoldoende in. De kunst van de snelle en onbewuste verleiding is één van de onderwerpen tijdens de Nationale Cafetariadag op maandag 12 november aanstaande. De cafetariasector wordt tijdens het evenement vertrouwd gemaakt met de nieuwe trend in marketingland, shopper marketing. In andere sectoren van...

Lees bericht

Coca-Cola hervat leveringen, Maxxam-leden tevreden

Leveringsstop – Coca-Cola heeft sinds maandag 15 oktober de leveringen hervat aan de Maxxam-leden, nadat overeenstemming is bereikt tussen beide partijen. Alle producten zijn vanaf die datum ook weer verkrijgbaar bij de aangesloten grossiers. Dit meldt FoodClicks in de uitgave die vandaag is verschenen. Daarmee is een einde gekomen aan de eerste echte krachtmeting tussen een inkooppartijen en een A-merk-fabrikant binnen de out-of-markt. Een zakelijk geschil over condities die in totaal vijf...

Lees bericht

McDonald’s onder vuur van marketeers

Marketing – McDonald’s ligt in de VS onder vuur van enkele gezaghebbende marketeers. Ze oordelen dat het Amerikaanse hamburgerconcern teveel dingen tegelijk wil zijn en hierdoor de consument in toenemende mate in verwarring raakt. McDonald’s zou volgens deskundigen zijn menuaanbod moeten vereenvoudigen en zijn bedrijfsvoering minder complex moeten maken. Dit is te lezen in de nieuwste uitgave van FoodClicks, die vandaag is verschenen. De kritiek is bijzonder, omdat juist...

Lees bericht

Primera stijgt derde kwartaal in omzet

Formulenieuws - De omzet van Primera is het afgelopen kwartaal met 5 procent gestegen. Dat heeft de gemaksformule vandaag bekend gemaakt. Wat het vooral goed deed waren de cadeaukaarten met een stijging van 76 procent. Ook de boeken stegen in omzet met 24 procent. Dit kwam vooral door een exclusieve trillercollectie en het boek ‘Vijftig tinten grijs’, dat een ongekende popularitreit geniet. De omzet van het assortiment agenda's en kalenders met 8 procent gestegen,...

Lees bericht


Wessanen Benelux stopt met GooodyFooods

Formulenieuws - Wessanen Benelux stopt met de GooodyFooods-formule en gaat zich voortaan richten op de Natuurwinkel. Natuurwinkel bestaat  al 20 jaar en werd onlangs gerestyled. Wessanen denkt door zich op een formule te richten slagvaardiger te kunnen opereren. In overleg met de GooodyFooods ondernemers wordt gekeken naar de toekomst van deze franchiseformule.Wessanen had al eerder laten weten te zullen kijken naar de GooodyFooods-formule. GooodyFooods werd vier jaar geleden opgericht. Bron:...

Lees bericht

Samenwerking Euroforum en @FoodClicks

Congres – Euroforum en @FoodClicks gaan samenwerken in de voorbereidingen naar het Foodservicecongres dat op 5 en 6 februari 2013 plaatsvindt bij restaurant Beau in Nijmegen. Diverse toonaangevende sprekers uit de buitenhuismarkt zullen op het congres acte de préséance geven, waar onder Coen Schelfhorst, adjunct directeur Horeca Efteling, Foodstep-oprichter Theo van Brussel en Teun Verheij, algemeen directeur Albron. Dagvoorzitter van het congres is Enrique Figee van FoodReflection. Het Foodservice Congres 2013 is het 1...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid