Hoogleraar sojasaus

Onderwijs - De Japanse sauzenfabrikant Kikkoman wil binnenkort in Leiden een hoogleraar begroeten in de sojasaus. Het is nog niet duidelijk wie dat gaat worden en wanneer dit bekend wordt gemaakt. Kikkoman wil met het instellen van een leerstoel graag de culturele en wetenschappelijke banden tussen Nederland en Japan dichter bij elkaar brengen. De hoogleraar wordt aangesteld vanwege het 15-jarige bestaan van de sojasaus. Voor Leiden is gekozen, omdat daar...

Lees bericht

Winkelcentra verwaarlozen

Winkelcentra – De renovatie van verouderde winkelcentra blijft sterk achter. Investeerders laten deze locaties links liggen en richten zich vooral op de toplocaties in de grote steden waar het nog wel druk is. Dit meldt De Telegraaf. Projectontwikkelaars willen alleen nog maar geld verdienen met het opknappen van winkelstraten en –centra in de grote steden. De jongste cijfers van de Nederlandse vereniging voor projectontwikkelaars Neprom bevestigen dit beeld. “Het winkeloppervlak zal...

Lees bericht

NVWA voert intensieve controle uit op naleven tabaksreclameregels

Tabak - De NSO, de brancheorganisatie voor de tabaksdetailhandel, waarschuwt wederverkopers van tabaksproducten dat er deze weken intensief gecontroleerd wordt op het nalevinen van de regels voor tabaksreclame. De Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA)  voert deze weken extra controles uit in de tabaksdetailhandel op tabaksreclame. Meerdere winkels, verspreid over het land, zijn inmiddels bezocht. Eén van de controlepunten is de aanwezigheid van de gezondheidswaarschuwing op tabaksreclame. De brancheorganisatie wijst...

Lees bericht

“Yoghurt Barn wil snel 10 vestigingen”

Yoghurtconcept - Het nieuwe Utrechtse concept Yoghurt Barn wil snel naar 10 vestigingen. Enkele weken geleden opende in de Domstad de eerste outlet van de nieuwe formule. Yoghurt Barn verkoopt 100 procent biologische yoghurtproducten met verschillende toppings. De yoghurts worden rechtstreeks van een boer in de Weerribben betrokken. Yoghurt Barn richt zich op alle eetmomenten van de dag en verkoopt dus ook ontbijten. Verder is de winkel van 120 vierkante meter duurzaam van...

Lees bericht


Ahold in VS: boodschappen via het web

Gemakswinkels - Ahold gaat in de VS op grote schaal experimenteren met speciale afhaalbalies bij supermarkten. Bij deze balies kunnen consumenten hun boodschappen afhalen die ze eerst via internetsupermarkt Peapod.com, een dochter van Ahold, kunnen bestellen. Ahold rolt het bestel- en afhaalconcept eerst uit in Chicago en New England. Ahold opende inmiddels ook enkele speciale Peapod Pickup winkels. Dit zijn supermarkten die helemaal fungeren als afhaaladres en waar de...

Lees bericht

Kerstpakket blijft ondanks bezuinigingen

Kerstpakket -  Ondanks de bezuinigingen bij bedrijven, blijft het kerstpakket. De pakketten zijn misschien iets goedkoper, maar ze zijn er wel. Traditioneel worden er in Nederland circa 4,7 miljoen kerstpakketten weggegeven. Groothandels Sligro en Makro nemen beide een substantieel in van het totaal volume voor hun rekening. Makro alleen al levert jaarlijks circa 1,4 miljoen kerstpakketten af. Het kerstpakket is een heikel punt binnen veel organisaties. Zelfs bij ondernemingen die in slecht...

Lees bericht

Kwalitaria gaat de consument opzoeken

Cafetaria – Kwalitaria, een van de cafetaria-formules van ffc, gaat vanaf september veel actiever de klanten benaderen met huis-aan-huis verspreide coupons en flinke prijskortingen. Het actieprogramma is een aanzet naar een nog gerichte consumentenbenadering die vanaf januari gaat lopen. De nieuwe marketingactie, die vanaf volgend jaar wordt ingezet, heeft als credo: stop met vissen en ga jagen. Kwalitaria ondernemers zoeken hun consumenten op met proeverijen, seizoensproducten en vernieuwde huis-aan-huis folders. Recent...

Lees bericht

Nieuw boek: Mijn naam is Paul Bringmann en ik sta voor lekker eten

Vakliteratuur - Op 27 oktober verschijnt een nieuwe editie in de businessreeks over klantgerichte ondernemers: ‘Mijn naam is Paul Bringmann en ik sta voor lekker eten’. Het boek geeft een uniek inzicht in het succes van de formule La Place, die in oktober 25 jaar bestaat. Geestelijk vader Paul Bringmann deelt in het boek voor het eerst zijn 8 leefregels die hij toepast als directeur van de horecaketen van V&D. Het boek...

Lees bericht


Fusie Ad van Geloven en Royaan definitief van de baan

Industrie - De fusie tussen Ad van Geloven en Royaan (o.a. Mora, Kwekkeboom en Van Dobben) gaat definitief niet door. De voorwaarden die de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) hadden gesteld aan de verkoop van snacks onder het merk Van Dobben in de supermarkt, waren een te groot struikelblok. De beide partijen moesten lang op de beslissing wachten van de NMA. Toen die uiteindelijk kwam, werd al snel duidelijk dat de...

Lees bericht

Vending op de boerderij

Gemak – Ze blijven leuk: vendingautomaten op bijzondere plaatsen met bijzondere producten. In Dongen heeft een boerderij sinds kort een automaat waar klanten 24-uur per dag verse groenten kunnen halen. Initiatiefnemer is tomatenkwekerij Aldo van de familie Van den Hoek. Het bedrijf is aangesloten bij de Klasseboeren, een verzameling agrarische bedrijven die klassen van basisscholen  ontvangen om de leerlingen te laten ruiken en proeven aan voedsel en te laten zien waar...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid