Eerste Albert Heijn to go in Duitsland geopend

Gemak - Vandaag is de eerste Albert Heijn to go winkel in Duitsland geopend. De winkel bevindt zich in Aken. Met deze opening gaat het Albert Heijn gemaksconcept uit Nederland in Duitsland van start. Vanaf vandaag geeft de Albert Heijn to go in Aken klanten ‘Gute Laune für unterwegs’ met verse, gezonde en lekkere producten voor directe consumptie. "Wij gebruiken onze jarenlange ervaring op het gebied van verse en...

Lees bericht

Albert Heijn eist 2 procent extra korting

Gemak - Albert Heijn heeft in een brief aan zijn leveranciers een extra korting geëist van 2 procent in verband met de groeiplannen. Eerder dit jaar was er volgens leveranciers ook al 2 procent extra geëist in verband met de 125-jarige jubileumviering van de grootgrutter. De 2 procent korting in het kader van de jubileumactie wordt door Albert Heijn noch bevestigd, noch ontkend. “Wij doen daar geen mededelingen over. De kwestie...

Lees bericht

Broodstaart wint vijfde Koks Innovatie Trofee

Trofee - De Broodstaart van Bakkerij Carl Siegert is winnaar geworden van de vijfde Koks! Innovatie Trofee. Dit is dinsdag 11 september bekendgemaakt tijdens de Deli XL Foodservice Fair in Apeldoorn. Van de 40 inzenders trok Bakkerij Carl Siegert aan het langste eind. De winnende innovatie is een rond brood van 450 gram, verdeeld in 16 partjes. Te gebruiken voor ontbijt, lunch, diner of als tussendoortje.   De vakjury onder voorzitterschap van Nelleke Meinders, sprak...

Lees bericht

Thuistap flopt

Industrie - Horeca-ondernemers in Nederland kunnen opgelucht adem halen; de thuistap lijkt zijn langste tijd te hebben gehad. Grolsch en Bavaria stoppen nog dit jaar met de productie van de hervulbare biervaatjes. De consument lijkt vooral de voorkeur te geven aan flesjes en blikjes in plaats van een vers getapt biertje, meldt De Telegraaf. “Het thuistapsegment heeft zich niet ontwikkeld zoals wij en andere merken hadden gehoopt”, laat een woordvoerster...

Lees bericht


Mars keert zich tegen gefrituurde Mars

Gemak – Mars heeft bezwaar gemaakt tegen het frituren van Marsrepen. In Schotland is dit al jaren een gewild gerecht, vooral onder toeristen. Hoewel de repen in Schotland al twintig jaar worden gefrituurd is pas nu bezwaar gemaakt. Volgens Mars is een gefrituurde reep slecht voor de gezondheid. Het eist nu van de verkopers dat er een duidelijke waarschuwing bij de gefrituurde repen komt dat het gebeurt zonder toestemming of aanmoediging...

Lees bericht

Albert Heijn mechaniseert en versimpelt distributie

Distributie – Albert Heijn mechaniseert de werkwijze ten aanzien van houdbare producten in Regionale Distributie Centra (RDC) en versimpelt de versketen door een deel van dit assortiment in National Category Centers (NCC’s) onder te brengen. Ook in AH to go’s kan men hierdoor volle schappen en lagere prijzen garanderen. Sander van der Laan, algemeen directeur Albert Heijn: “Samen met vele collega’s zorgen we er iedere dag weer voor...

Lees bericht

Korting bij gebruik duurzame verpakking

Gemak – In Canada heeft een fabrikant van een duurzame metalen maaltijdverpakking een simpel maar doeltreffende marketingstrategie bedacht: klanten krijgen korting bij een restaurant, wanneer die de metalen maaltijdcontainer gebruiken. Afval van verpakkingsmaterialen is ook in Canda een hot item. Het Tiffin Project in Vancouver biedt nu een oplossing.  Degenen die hun ronde metalen containers kopen krijgen bij diverse take out & to go restaurants kortingen op hun afhaalmaaltijden. Een deel van...

Lees bericht

Ben & Jerry’s klaagt pornobedrijf aan

Industrie - Ben & Jerry's heeft in Amerika een pornoproducent aangeklaagd wegens het mogelijk gebruik van de populaire ijssmaken van de ijsproduct in een serie sexfilms onder de titel Ben & Cherry’s. De naam Boston Cream Pie werd veranderd in Boston Cream Thighs, Chocolate Fudge Brownie werd Chocolate Fudge Babes en Peanut Butter Cup werd Peanut Butter D-Cups, zo valt er in de aanklacht te lezen. Ook de hoesjes van de...

Lees bericht


GAIN komt met sociale foodindex

Social responsibilty - Global Alliance for Improved Nutrition, kortweg GAIN, introduceert een index om de maatschappelijke verantwoordelijkheid van grote foodproducenten in kaart te brengen. GAIN stelt zich ten doel zoveel mogelijk mensen toegang te geven tot voldoende goede voeding en wil op deze wijze de vinger aan de pols houden bij de grote voedselfabrikanten. De index maakt meetbaar of foodproducenten zich voldoende kwijten van hun taak om zoveel mogelijk mensen...

Lees bericht

NS Stations krijgen poefjes

Stationsshop – NS gaat aan de slag met de stations. De 85 grootste en drukste treinstations in Nederland ondergaan een facelift. Ze krijgen poefjes, nieuwe banken en afvalbakken en ook vernieuwde windschermen en wachtruimtes. Het huidige meubilair is twintig jaar of ouder en volgens ProRail aan vervanging toe. “Bij het ontwerp hebben we als uitgangspunt genomen dat de meubels comfortabel zijn, goed ogen, maar ook duurzaam zijn. Ze zijn makkelijk te onderhouden...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid