Vijfde kookt avondmaal zelf

Onderzoek – Eén op de vijf volwassenen (19 procent) zwoegt nog boven de kookplaat als hij of zij thuiskomt van het werk. Gemiddeld een half uur, terwijl de maaltijd binnen 11 minuten naar binnen wordt geschrokt. Dit blijkt uit onderzoek van een bedrijf van kant-en-klaarmaatlijden onder 1.300 volwassenen. Als je 's avonds na een lange dag thuiskomt van het werk is het niet verwonderlijk dat je grote honger hebt. De meeste mensen werken...

Lees bericht

Duurzaamheid levert Unilever forse groei op

Industrie – Topman Paul Polman, CEO van Unilever, is opgehouden met de driemaandelijkse financiële rapportages voor aandeelhouders en zet volledig in op milieu- en sociale duurzaamheidsprestaties. “We werken voor de consument en als we dat goed doen, krijgt de aandeelhouder zijn beloning”. Polman deed zijn uitspraak tegen persbureau Reuter. In een vlijmscherp interview legt de topman uit waar het bij Unilever, maar ook andere grote internationale, organisaties om moet gaan;...

Lees bericht

Unilever en FrieslandCampina gaan meer samenwerken

Industrie - De samenwerking tussen Unilever en FrieslandCampina bereikt een nieuwe mijlpaal met de vandaag aangekondigde overeenkomst om hun gezamenlijke activiteiten verder uit te bouwen. Beide bedrijven hebben toegezegd hun krachten te bundelen op het gebied van ontwikkeling en innovatie en de promotie van duurzame productie, verpakking en logistiek. Het Joint Business Development Plan (JBDP) maakt deel uit van het ‘Partner to Win’-programma van Unilever om nauwer te gaan...

Lees bericht

Contactloos betalen bij Canadese fastfoodketen

Service - Alle ruim 3000 vestigingen van de Canadese fastfoodketen Tim Horton's maken de komende maanden de overstap naar contactloos betalen. Dit betekent dat er nauwelijks nog fysieke handelingen nodig zijn om de consument zijn bestelling te laten betalen. Alle grote ketens experimenteren met contactloze betaalmiddelen zoals pasjes die je voor een lezer houdt of afrekenen met de mobiele telefoon, maar nog geen enkele keten van deze omvang heeft het overal...

Lees bericht


Publiciteitscampagne Het Vinkje van start

Campagne - Het Vinkje, de opvolger van het Ik Kies Bewust-logo en het Keuze Klavertje van Albert Heijn, staat komende maanden volop in de belangstelling. Een uitgebreide  introductiecampagne gaat vandaag van start. Het Vinkje is een samensmelting van het Ik Kies Bewust-logo en het Keuze Klavertje van Albert Heijn. Een onafhankelijke wetenschappelijke commissie draagt zorg voor de criteria waaraan producten met het Vinkje moeten voldoen. Het groene Vinkje staat op...

Lees bericht

DE Blenders 1753 niet tevreden met omzetdaling out of home

Industrie - DE Blenders 1753 heeft het afgelopen kwartaal minder koffie en thee verkocht, vooral binnen de horeca en bedrijven is de verkoop gedaald. DE is tevreden over de omzet in totaal West-Europa, maar niet met het onderdeel out of home. De omzet daalde daar met 1,3 procent. Volgens Michiel Herkemij komt dit doordat klanten steeds vaker kiezen voor goedkopere oploskoffiemachines. De omzetstijging in West-Europa is vooral te danken aan een doorgevoerde ...

Lees bericht

Mars lanceert app en maakt status duurzaamheid openbaar

Industrie - Mars heeft een Facebook-app gelanceerd om het duurzaamheidsbeleid van de fabrikant te delen met het grote publiek. Mars is met de app, volgens ingewijden, het eerste internationale bedrijf dat een rapport over maatschappelijk verantwoord ondernemen op Facebook openbaar maakt. Mars toont zich met deze ontwikkelingen een voorloper in de markt. Vorige week liet Hershey’s, één van de bekendste chocoladeproducenten van de Verenigde Staten,  weten dat 100 procent van...

Lees bericht

Wereldprimeur: Hans Steenbergen eet eerste stukje merenque uit 3D-foodprinter

Wereldprimeur – Horecaspecialist Hans Steenbergen heeft vandaag op de Food Inspiration Days in Eindhoven het eerste stuk merenque gegeten uit de 3D-foodprinter. De foodprinter is in de uitgave van FoodClicks no. 3 uitvoerig belicht, alleen was er tot op heden nog niemand die een stukje merenque uit de printer had geproefd. Steenbergen viel de beurt dit als eerste te doen. De komende jaren zullen de driedimentionale foodprinters een grote ontwikkeling doormaken. Foodprinters...

Lees bericht


Too Good To Waste wil weggegooide producten nieuwe bestemming geven

Initiatief - Too Good To Waste is een initiatief van drie vrouwen die de dagelijkse hoeveelheid fruit en groente die door supermarkten wordt weggegooid een nieuwe bestemming wil geven. In het Financieel Dagblad wordt het initiatief toegelicht door een van de medeoprichters Chantal Engelen, nu nog werkzaam voor Dr. Oetker. Too Good To Waste wil met supermarkten om tafel zitten om de groente en fruit te verwerken, die anders wordt...

Lees bericht

Hoogleraar sojasaus

Onderwijs - De Japanse sauzenfabrikant Kikkoman wil binnenkort in Leiden een hoogleraar begroeten in de sojasaus. Het is nog niet duidelijk wie dat gaat worden en wanneer dit bekend wordt gemaakt. Kikkoman wil met het instellen van een leerstoel graag de culturele en wetenschappelijke banden tussen Nederland en Japan dichter bij elkaar brengen. De hoogleraar wordt aangesteld vanwege het 15-jarige bestaan van de sojasaus. Voor Leiden is gekozen, omdat daar...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid