Levensmiddelensector leeft nieuwe reclamecode goed na

Industrie - Uit de jaarlijkse peiling van de regels rondom kinderen en reclame die de Stichting Reclame Code (SRC) in opdracht van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) uitvoerde, blijkt dat de in 2010 aangescherpte Reclamecode voor Voedingsmiddelen (RvV) wordt nageleefd. De levensmiddelenfabrikanten houden zich aan de restrictie om geen reclame meer te maken gericht op kinderen tot 7 jaar. Daarnaast houdt het merendeel van de bedrijven zich aan het ‘comply or...

Lees bericht

Hyperlokale Meals on Wheels in VS open

Trend - In het Amerikaanse Sheboygan County verandert de reeds bestaande ‘Meals on Wheels’ naar een hyperlokale variant. Meals on Wheels is de Amerikaanse equivalent van het systeem dat we in Nederland ‘tafeltje-dek-je’ noemen. Mensen die zelf geen eten kunnen koken (bijvoorbeeld bejaarden of lichamelijk beperkten), krijgen door Meals on Wheels een maaltijd thuisbezorgd. Deze vernieuwde Amerikaanse Meals on Wheels heeft een plek gemaakt waar boeren hun groentes kunnen doneren....

Lees bericht

Stevig aantal stevia-introducties

Industrie - De natuurlijke zoetstof Stevia, die een jaar geleden werd goedgekeurd, is door fabrikanten snel geaccepteerd. Vooral in Duitsland. Het afgelopen jaar was Duitsland verantwoordelijk voor 31% van de stevia-introducties. Dit meldt het blad VMT naar aanleiding van gesprekken met leveranciers in Duitsland. Volgens Sue Bancroft, global marketing director van steviaproducent Purecircle, zal Europa voor het eind van 2012 50 procent van alle stevia-introducties voor haar rekening nemen. Volgens Bancroft zijn het...

Lees bericht

Moeders merken overgewicht bij eigen kind slecht op

Onderzoek – Moeders merken overgewicht bij eigen kinderen slecht op, blijkt uit internationaal onderzoek. Zes van de tien ouders hebben zelfs helemaal niet in de gaten dat hun kind overgewicht heeft. Vooral in de leeftijd tussen 2 en 6 jaar sluiten ouders de ogen en wordt overgewicht door de moeders nauwelijks herkend. Negen op de tien moeders schatten bovendien het gewicht van hun peuter of kleuter stelselmatig te laag in. Daarentegen maken de...

Lees bericht


Boodschappen mobiel bestellen en thuis laten bezorgen

Gemak - Als allereerste supermarkt in Nederland introduceert Albert Heijn de mogelijkheid om boodschappen mobiel te bestellen en thuis te laten bezorgen. De mobiele applicatie Appie, die klanten helpt bij het boodschappen doen, wordt uitgebreid met een bestelfunctie. Nederland maakt steeds vaker gebruik van Appie. De applicatie is inmiddels bijna twee miljoen keer gedownload en iedere maand wordt Appie zo'n drie miljoen keer gebruikt. De mogelijkheid om boodschappen mobiel te...

Lees bericht

Ahold boert goed ondanks matige economie

Financieel – Ahold heeft op de belangrijke terreinen marktaandeel gewonnen. Ook Albert Heijn wist te groeien, blijkt uit de kwartaalcijfers. In Nederland steeg de omzet met 8,1 procent naar 2,5 miljard euro. Die stijging werd geholpen doordat de omzet van het eerder overgenomen bol.com voor het eerst volledig in het kwartaal was opgenomen. Ook zijn in de afgelopen maanden 14 van de 82 overgenomen supermarkten van Jumbo omgebouwd tot Albert Heijn. De omzet van...

Lees bericht

Aanbiedingen helpen foodservice traffic niet langer

Ontwikkeling - Aanbiedingen zoals gecombineerde items en dollar-menu’s die tijdens de recessie zo hielpen om consumenten te trekken, zijn niet meer zo effectief als vroeger. Dat zegt de NPD groep, een internationaal marktonderzoekbureau. De afgelopen twee jaar groeiden de restaurantbezoeken waar consumenten geen aanbieding kozen met meer dan een procent. Restaurantbezoeken waar geen aanbieding werd gekozen daalden daarentegen. Dit is een grote verandering met drie jaar geleden, toen de...

Lees bericht

National Sustainability Congres: dienen en verdienen

Congres - Het grootste jaarlijkse duurzaamheidsevenement, het Nationaal Sustainability Congres (NSC), heeft als thema ‘Revitalization of Sustainability: ‘Dienen en verdienen’. Royal HaskoningDHV ne CKC organiseert het congres dat op 20 november in Nieuwegein. John Elkington, grondlegger van het Triple-P (People-Planet-Profit)-principe is deze dag keynote speaker. Bernard Wientjes, Peter Bakker en Herman Wijffels geven in het plenaire deel advies aan de nieuwe generatie leiders. In de interactieve middagsessie geven alle 700 deelnemers...

Lees bericht


Fairtrade-chocolade onder vuur

Fairtrade – Diverse media melden dat fairtrade-chocolade een wassen neus is. De belofte die de organisatie maakt aan cacaoboeren en consumenten blijkt niet waar te zijn. Het Nederlands Dagblad meldde het bericht als eerste, waarna het werd overgenomen door het persbureau ANP en vervolgens in vrijwel alle landelijke dagbladen verscheen. Volgens de berichtgeving houden de kopers van de 'eerlijke' chocolade vooral de kantoren, salarissen en zakenreizen van de organisatie in stand....

Lees bericht

Shop Plaza stopt en zoekt naar nieuw concept

Petrol - Shop Plaza , de petrolbeurs van TWS, krijgt na vijf edities geen vervolg in de klassiek vorm. Gekeken wordt naar een alternatieve branche-dag  voor de petrol-ondernemers tijdens de AutovakRai. Organisator Karin Vink laat dat weten op de site van TWS. Vink schrijft over het besluit Shop Plaza met Shop Plaza te stoppen: “Inmiddels is ook het aanbod van evenementen voor deze ondernemers zo groot dat we naar mijn mening...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid