Omzetmonitor voor de tabakssector

Tabak - De brancheorganisatie voor Tabakswinkeliers (NSO) en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) hebben gezamenlijk het initiatief genomen voor een omzetmonitor voor de tabakswinkeliers. De monitor wordt vandaag tijdens de beurs TabakPlus in de VanNellefabrieken in Rotterdam officieel bekend gemaakt. In de tabakssector zijn veel cijfers bekend, maar tot voor kort konden ondernemers zich niet spiegelen hoe zij het deden ten opzichte van collega-ondernemers. Met de monitor kunnen zij dat nu...

Lees bericht

McBieb in vestiging Arnhem

McBieb - In de McDonald's-vestiging in de Arnhemse binnenstad is een hoekje ingericht als bieb. Jongeren die zich inschrijven krijgen een hamburger. De actie is bedoeld om de bibliotheek onder de aandacht te brengen van jongeren. De McBieb is geopend op de drukke momenten van de week. Op donderdag- en zaterdagavond en op koopzondagen ook zondagmiddag kunnen jongeren er op de eerste etage van de vestiging terecht. Het aanbod aan...

Lees bericht

Marlboro nu ook als shag verkrijgbaar

Tabak – Het internationaal meest bekende sigarettenmerk Marlboro is nu ook als shag verkrijgbaar. De shagvariant werd op de tabaksbeurs TabakPlus in Rotterdam geïntroduceerd. Door de prijsverhogingen in tabak wijzigen de consumentenbehoeften. In de afgelopen jaren zijn er door de steeds verder oplopende prijzen van sigaretten veel rokers van sigaretten overgestapt op het roken van shag. Om ook die groep van een premiumproduct te voorzien is Philip Morris Benelux gekomen...

Lees bericht

Kritiek op introductie Break filter cigarillos

Tabak - De introductie van de 20 cigarillos van de Scandinavian Tabacco Group onder de naam Break heeft veel kritiek losgemaakt. Met name de lage prijs van 2,75 euro voor de fliptopbox valt slecht, omdat het enorme onduidelijkheid gaat geven in het kader van de accijnsbelasting. De cigarillos zitten tussen een sigaret en een klein sigaartje in, maar door het filter hebben zij wel de 'look' van een sigaret. Door de extreem...

Lees bericht


Code voor energydrinks

Energydrinks  - De Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) heeft samen met de Europese brancheorganisatie UNESDA een code voor de etikettering en marketing van energiedranken opgesteld. In deze code is bepaald dat bedrijven geen marketingactiviteiten mogen ontwikkelen gericht op kinderen jonger dan 12 jaar. Daarnaast gelden er etiketteringsregels voor energiedranken. Op dit moment is het verplicht het cafeïnegehalte te vermelden op dranken die meer dan 150 mg cafeïne per liter...

Lees bericht

Lekkerland breidt Raad van Bestuur uit en versterkt focus op klanten

Groothandel - Lekkerland AG & Co. KG heeft een nieuwe bestuursdivisie voor verkoop opgericht om zo de focus op klanten verder te intensiveren. Deze beslissing heeft betrekking op de vrijwel voltooide "Convenience 2020" strategie. De strategie omvat tal van groei en innovatie-initiatieven welke een dynamische en verkoop-georiënteerde implementatie vereisen. Patrick Steppe (45) krijgt met onmiddellijke ingang de verantwoordelijkheid voor deze nieuwe bestuurspositie. "Wij zijn blij met Patrick Steppe in de Raad van...

Lees bericht

Een tweet in ruil voor zakje chips

Gemak - Kellogs heeft in Londen een pop-up store geopend, waar klanten Cracker Crips kunnen afhalen en vervolgens betalen met een tweet. De tijdelijke twittershop van het merk Kellogs is gevestigd in de Londense buurt SoHo, dat meldt Emerce. Het is niet de pop-up store die opmerkelijk is, maar de manier van betalen. Een zakje chips kost een tweet. Een tweetmenu in de winkel, genaamd The Tweet Shop,  laat zien...

Lees bericht

Datlinq integreert Menuez in Data Outlet als oplossing voor Online Menukaart aanvragen

Samenwerking - Voor levensmiddelenfabrikanten is het vanaf nu mogelijk om online via het CRM systeem Data Outlet van Datlinq menu aanvragen samen te stellen. Deze oplossing zorgt voor veel gemak bij de samenstelling van menukaarten voor zowel de vertegenwoordigers van fabrikanten als horeca ondernemers. De samenwerking speelt in op de groeiende vraag  van horeca ondernemers en fabrikanten naar het gezamenlijk samenstellen van tailormade menukaarten. Ondernemers worden hierbij door fabrikanten bijgestaan...

Lees bericht


Opnieuw tekort aan biologische melk in Nederland

Biologische melk - Nederlandse boeren kunnen dit jaar opnieuw de vraag naar biologische melk niet aan. Er is een tekort van 25 miljoen liter, volgens leverancier EKO-Holland. Dat schrijft Trouw dinsdag. Volgens cijfers van het Landbouw-Economisch instituut is dit jaar het marktaandeel van biologische melk flink gestegen met een kwart naar 6 procent. Om aan de vraag te voldoen moet er melk geïmporteerd worden uit landen zoals België, Engeland en Denemarken....

Lees bericht

Nederlanders eten minder vis

Consumenten - Nederlanders hebben in het begin van dit jaar minder vis gegeten dan vorig jaar rond deze tijd. Dat heeft het Nederlands Visbureau bekend gemaakt aan de hand van cijfers van marktonderzoeksbureau GfK. In 2011 werd in de eerste twee kwartalen 27,9 miljoen kilo vis gegeten, in 2012 was dat 26,9 miljoen kilo. Gemiddeld eet een Nederlander 3,4 kilo vis, wat ongeveer 2 ons minder is dan vorig jaar. Volgens het marktonderzoek koos de consument...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid