Bakker Bart opent vier winkels nieuwe stijl

Formulenieuws - Bakker Bart heeft vier winkels nieuwe stijl geopend. De nieuwe elementen zijn vooral terug te vinden in de wijze waarop met de klant wordt gecommuniceerd en in het roze-kleurige interieur. Met de klant wordt gecommuniceerd via krijtborden, waarop de garanties van Bakker Bart zijn terug te vinden. Op de borden staat geschreven: ‘brood op = morgen voor nop’, ‘altijd iets lekkers bij de koffie’ en ‘kinderen krijgen altijd een...

Lees bericht

Prijsstijgingen stuwen omzet DE

Industrie - Prijsstijgingen zijn de belangrijkste reden dat de omzet van D.E Master Blenders (DEMB) het afgelopen boekjaar is gestegen in vergelijking met een jaar eerder. Dat maakte het onlangs verzelfstandigde koffie- en theebedrijf dinsdag bekend. DEMB boekte afgelopen jaar een omzet van 2,7 miljard euro, circa 10 procent meer dan een jaar eerder. Doordat men hogere prijzen vroeg voor het bakkie leut geven de cijfers een vertekenend beeld. In totaal...

Lees bericht

Magnum verovert de VS

Industrie - Unilever snoept beetje bij beetje marktaandeel af van Nestlé in de ijsmarkt de VS. Het succesnummer van Unilever in Europa, de Magnum, verovert langzaam maar zeker ook de harten van de consumenten aan de andere kant van de oceaan. De wereldwijde ijsmarkt is 85 miljard dollar groot en Unilever en Nestlé zijn daarbinnen de belangrijkste spelers. Waar Unilever in Nederland de absolute marktleider is, is Nestlé dat in de...

Lees bericht

Bijenkorf verkoopt centrale bakkerij aan Bickery Food Group

Industrie - De Bijenkorf verkoopt de centrale bakkerij per 1 december aan de Bickery Food Group B.V. De productie van de bekende boltaarten en de handgemaakte chocoladeproducten die exclusief verkrijgbaar zijn bij de Meester Banket Bakker in de Bijenkorf, zet Bickery Food Group voort, evenals de levering van deze producten aan de warenhuizen van de Bijenkorf. Volgens de Bijenkorf-CEO Giovanni Colauto is schaalvergroting en productvernieuwing noodzakelijk om de bakkerij ook...

Lees bericht


Almere heeft eerste digitale ijssalon van Nederland

IJssalons - Sinds augustus heeft Almere de primeur van de eerste digitale ijssalon. Inwoners hoeven niet meer in de rij te staan, maar kunnen hun favoriete ijsje  bestellen via de bestellijn en afhalen bij IJspressi. De naam IJspressi is een ludieke benaming voor de ijssalon en espressobar, de twee activiteiten die Martijn Olislager en Inge de Boer op die locatie uitoefenen. Het ijs wordt bereid door een klein familiebedrijf in...

Lees bericht

Afhaalbalies in Albert Heijn

Gemak - Klanten van Bol.com kunnen vanaf het najaar hun online bestelde artikelen afhalen in reguliere Albert Heijn-winkels. Of de afhaalbalies ook in de to go-vestgingen worden geplaatst is niet duidelijk. Dit heeft Ahold-topman Dick Boer gisteren bekend gemaakt tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers. De komst van afhaalbalies zal de traffic naar AH-winkels en mogelijk AH to go’s flink aanjagen. Bol.com spreekt namelijk een steeds grotere...

Lees bericht

Babymaaltijden op Schiphol

Schiphol - Online traiteur Magda biedt deze zomer babymaaltijden aan op Schiphol. Het ‘Baby on the go pack’ bestellen kan vanaf huis, voor vertrek of vanaf de vakantiebestemming door te sms’en, te bellen, te e-mailen of via de website. Ingrid Keller-Cayet (40) van online traiteur Madaga tekent voor het unieke concept. Zij runt samen met Gerrit-Jan Westermann het bedrijf dat gezonde en voedzame maaltijden bereidt en verkoopt. “We bezorgen onze...

Lees bericht

Sodexo Altys en KLM vieren voortzetting samenwerking met slag op de gong

Luchtvaartcatering - KLM en Sodexo Altys hebben het besluit genomen hun samenwerking voort te zetten. De twee bedrijven gaan per 1 januari 2013 een nieuw vijfjarig contract aan voor facilitaire dienstverlening. Het contract dekt naast de dienstverlening aan KLM ook het facility management voor Martinair, transavia.com en de overige dochters van KLM. In april 2007 heeft Sodexo de facilitaire dienstverlening overgenomen van KLM, waarbij een groot aantal van de medewerkers van het...

Lees bericht


Amsterdam krijgt eerste pop-up winkelcentrum

Pop-up stores - Pop-up winkels zijn populair. Zo populair zelfs dat Amsterdam een heus pop-up winkelcentrum krijgt onder de naam Boxpark. Boxpark met daarin ook veel ruimte voor horeca verrijst in de zomer van 2013 op de NDSM-werf in Amsterdam-Noord. Dat bevestigt de gemeente Amsterdam aan De Telegraaf. “Als gemeente zijn wij heel enthousiast over de komst van Boxpark”, zegt Marieke Derksen, woordvoerder van stadsdeel Noord. “Het betekent nog meer levendigheid...

Lees bericht

Albert Heijn: omzetstijging, maar margedaling

Formulenieuws - Albert Heijn zag met onder meer de gemakswinkelformule AH to go in het tweede kwartaal de omzet met 5,3 procent stijgen naar 2,6 miljard euro. De identieke omzet steeg 1,5 procent. Het marktaandeel van Albert Heijn was licht hoger dan vorig jaar. Dit heeft de marktleider vandaag bekend gemaakt. Opvallend in de cijfers is dat de onderliggende operationele marge licht daalde naar 5,4 procent tegen 6,2 procent een jaar geleden. Zonder het overgenomen...

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid