Gezond snoepen bij Lidl

Gemak – In samenwerking met het Voedingscentrum is supermarktketen Lidl gestart met een gezond snoepen-meubel bij de kassa’s. De gezonde snoepproducten, zoals snacktomaatjes, kleine paprika’s en komkommers zijn telkens een week per maand terug te vinden bij de kassa’s. Volgens Lidl is het is belangrijk om te kiezen voor gezonde producten. Zeker voor kinderen! Want een toenemende groep kinderen in Nederland heeft te kampen met overgewicht. Het Voedingscentrum...

Lees bericht

Groenlicht voor overname Bol.com

  Retail - Ahold mag van Europa Bol.com overnemen. De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de Europese Unie, ziet geen bezwaren in de overname, zo maakte ze bekend. De aankoop leidt volgens de commissie niet tot problemen voor de concurrentie. Er zijn voldoende andere spelers op de markt. Bovendien is het gezamenlijke marktaandeel geen reden tot zorg. Ahold legt 350 miljoen euro in contanten op tafel om de onlineverkoper van...

Lees bericht

Kwalitaria lanceert in feestmaand mamburger

  Fastservice – Cafetariaformule Kwalitaria introduceert speciaal voor Moederdag de mamburger. Kosten: 3 euro. “Op de tweede zondag in mei lukt het vaders en kinderen vaak nog wel om een ontbijtje op bed te maken en enkele zelfgemaakte cadeautjes te geven. Maar als het op koken aankomt staan de meeste mannen toch nog steeds met de handen in het haar”, meldt de keten op zijn website. Speciaal voor deze dag helpen zij daarom...

Lees bericht

Starbucks en Albron starten samen eerste koffiecorner op Erasmus

  Gemak – Hip, kwaliteit en duurzaam. Het zijn de kenmerken van ‘We Proudly Serve’ Starbucks koffiecorner in de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het concept markeert niet alleen de start van de samenwerking tussen Starbucks en Albron, het is ook de primeur van Starbucks binnen een Nederlandse onderwijsinstelling.   Albron wil met de samenwerking met Starbucks inspelen op de behoeften van studenten. Marc Verweij, businessmanager Campus bij Albron: ”De afgelopen periode is Albron in...

Lees bericht


Willem Reimers: “Nederlanders blijven prijskopers”

  Horeca- Nederlanders blijven prijskopers. Met die zuinige instelling hebben ook de high-traffic locaties te maken volgens consultant Willem Reimers (bekend van Herrie in het Hotel en Knallen in de Horeca) in de eerste uitgave van FoodClicks.   De gemiddelde consument wil behalve kwaliteit en een nette locatie vooral ook waar voor zijn geld. Nederlanders vinden snel iets te duur. We nemen liever als ontbijt een broodje met koffie voor drie euro...

Lees bericht

Energysdrinks op 20 procent van het drankenvolume binnen petrol

  Petrol - Het aandeel van energiedranken in het petrolkanaal is volgens onderzoeksbureau Foodstep meer dan 20 procent van het drankenvolume.   Voor een groot deel is dit te verklaren uit de behoefte van de consument in dit kanaal. Men wil scherp zijn en blijven. Vooral bij deelname aan het verkeer, waarin alertheid van groot belang is, is deze functionele behoefte groot en energiedranken vullen dit goed in. In de overige segmenten binnen...

Lees bericht

Jeugd belangrijkste kopersgroep van sportdranken buitenshuis

  Gemak - De 15- tot 19-jarigen vormen de grootste groep afnemers van sportdranken buitenshuis   Ruim 20 procent van hen neemt deze drankjes mee van huis, meer dan 30 procent koopt ze onderweg, ergens tussen huis, studie- en/of stageplek. Opvallend is dat zij dit voor het merendeel in de segmenten horeca of gemak doen en niet in catering of onderwijs. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de verkrijgbaarheid op scholen. Het blijkt...

Lees bericht

Thee moet de consument verrassen

Horeca - De theebeleving is vaak ondermaats. “Operators moeten hier op inspelen door beleving toe te voegen aan thee. Meer kunnen aanbieden aan consumenten dan water met een zakje. Je moet de consument verrassen,”   Dit zegt Anne Hamerlinck, channel manager activation tools Lipton tea BeNeLux France in de nieuwste uitgave van FoodClicks. Bij een grote klant heeft Unilever...

Lees bericht


Meer dan de helft van alle koppen koffie inmiddels met expressobonen

Gemak - Meer dan de helft van alle koppen koffie wordt met espressobonen gezet. Dit volume groeide met 16 procent het afgelopen jaar, ten koste van de automatenkoffie.   Die markt daalde met 2 procent, volgens onderzoeksdirecteur Rien de Koning. De meeste koffie in de out-of-homemarkt wordt volgens nieuwe cijfers van Foodstep nog steeds voornamelijk op het werk gedronken. Maar niet alleen op het werk en...

Lees bericht

Bekende merken als Ben & Jerry’s en Burger King omarmen foodtruck

Fastservice – Bekende foodservicemerken haken in op de foodtruckmania in de VerenigdeStaten. Zowel ijsmerk Ben & Jerry’s als hamburgerketen Burger King zetten foodtrucks in ter promotie van nieuwe producten.   Ben & Jerry’s is tot eind mei actief in Los Angeles. Daar promoot het ijsmerk zijn nieuwe smaak Greek Frozen Yogurt met een foodtruck. Burger King toert met 30 foodtrucks langs 40 Amerikaanse steden om zijn nieuwe menu-items onder de aandacht te brengen. Foodtrucks,...

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid