CBS ziet forse groei horeca in eerste kwartaal 2022
Analyse - De omzet in de horeca groeide in het eerste kwartaal van 2022 met 9,7 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Dat komt vooral door versoepeling van de coronamaatregelen. Vergeleken met het eerste kwartaal vorig jaar lag de horecaomzet 92,2 procent hoger, maar ook dat werd veroorzaakt door een strenge lockdown in het eerste kwartaal 2021. De cijfers zijn afkomstig van het CBS.
Lees berichtDrie nieuwe restaurants met twee sterren in Michelin Gids 2022
Selectie – Drie nieuwe restaurants met twee sterren en tien restaurants die voor het eerst bekroond worden met een Michelin-ster. Dat was de uitkomst van de selectie van de nieuwe Michelin Gids Nederland, die maandag in het Amsterdamse DeLaMar Theater werd gepresenteerd.
Lees berichtInvesteerders gezocht voor eerste Amsterdamse Mercearia
Eetwinkel – Het moet de eerste Mercearia worden van Amsterdam. Een Latijns-Amerikaans eetconcept dat tot nog toe niet in de hoofdstad te vinden is. Drie gepassioneerde koks Estela Barroca en broers Daan en Matthijs Pasmans willen daarin verandering brengen en zijn op zoek naar investeerders.
Lees berichtAnne&Max, Strada en Coco & Sebas in Stadshart Amstelveen
Winkelcentrum - Stadshart Amstelveen breidt haar winkelaanbod uit met Anne&Max, Strada en Coco & Sebas. Het winkelcentrum wil met de horeca uitbreiding nog beter inspelen op de wensen van de bezoekers. Onderzoek wees uit dat er behoefte was aan een verdere uitbreiding van eet- en drinkgelegenheden.
Lees berichtGroeiende zorgen over voldoende horecapersoneel
Onderzoek - Horecaondernemers hebben grote zorgen over personeelskrapte. Zeker met de lange weekenden met Hemelvaart en Pinksteren voor de deur, vragen horecaondernemers zich af of ze hun gasten wel op de juiste manier kunnen ontvangen door het personeelsprobleem in de sector, maar inzet techniek wordt nog niet gezien als oplossing. Dat laat onderzoek van GROUP7 Professional Community zien.
Lees berichtAutogrill opent ‘3-in-1’ counter Brussel-Centraal met YB
Formulenieuws - YB maakt slaat de vleugels uit naar België en komt als franchise bij Autogrill in een 3-in-1 shopconcept op Station Brussel-Centraal. De Autogrillcounter van de wereldwijde operator in food & beverage-diensten voor reizigers komt op de tussenverdieping van het station die naar de sporen leidt.
Lees berichtRutger van der Hoeven wint prestigieuze kookwedstrijd
Wedstrijd - Rutger van der Hoeven heeft de vooraanstaande kookwedstrijd Jeunes Chefs Rôtisseurs van Chaîne des Rôtisseurs gewonnen. De souschef van restaurant Bridges in Amsterdam versloeg maandag 16 mei in Beverwijk vier jonge collega’s en mag in oktober Nederland vertegenwoordigen tijdens de internationale finale in Mexico.
Lees berichtValora Food Service Duitsland vergroot slagkracht management
Benoeming – Valora Food Service Duitsland, het moederbedrijf van onder andere de BackWerk-formule, breidt het management uit met twee nieuwe leden. Dick de Vilder treedt toe en krijgt de algehele verantwoordelijkheid voor de BackWerk formule en Angelo Mans zal verantwoordelijk worden voor alle product gerelateerde zaken, van productontwikkeling tot supply chain management.
Lees berichtSeedlip en Butcha openen alcoholvrije pop-up Slijterij DROOG
Pop-upstore - Non-alcoholisch spirit-merk Seedlip opent in samenwerking met Butcha pop-up Slijterij DROOG in Amsterdam. Initiatiefnemers Samuel Levie, chef, culinair columnist en medeoprichter van kombucha-merk Butcha en Ben Branson, oprichter van Seedlip willen op de locatie geïnteresseerden in de keuken van alcoholvrije mixology drankjes laten proeven zonder een druppel alcohol.
Lees berichtCOFFEELAB wordt onderdeel van Hanex Hospitality Group
Overname - Hanex Hospitality Group neemt de vijf locaties van COFFEELAB over. Dat is woensdag bekend gemaakt. COFFEELAB wordt daarmee onderdeel van het merkenportfolio van HH group. De twee partijen werken al vier jaar samen.
Lees bericht