Van Dobben geeft prijs voor restyling cafetaria

Cafetaria - Snackbar De Zonnemaat in Zevenaar is de winnaar van de eerste Gouden Van Dobben Award. Deze prijs van Royaans merk Van Dobben is bedoeld om de cafetariasector een impuls te geven. De Zonnemaat kreeg dan ook niet alleen een oorkonde, maar ook een bijdrage van 10 duizend euro in de restyling van de zaak. In een persbericht motiveert Royaan: "Wij willen cafetariahouders helpen hun rendement te verbeteren. Horecaondernemingen, en...

Lees bericht

Overname APB legt Heineken geen windeieren

Industrie- Maar liefst 1,5 miljard euro. Dit is de boekwinst die Heineken mag bijschrijven als gevolg van de overname van Asia Pacific Breweries (APB). Heineken heeft 99,6 procent van de aandelen APB in handen. De 1,5 miljard euro wordt als buitengewone post verwerkt in de jaarcijfers over 2012, zo meldde het bierconcern vrijdag. De bierbrouwer zei verder dat APB in de 12 maanden tot en met juni 2012 een omzet van ruim 1,5 miljard euro behaalde, en...

Lees bericht

Foodsector VS trekt aan

Buitenland - Het gaat beter met de Amerikaanse economie en dat werpt vruchten af in de foodsector. Volgens de National Restaurant Association (NRA), stijgt de omzet in 2013 met 3.8 procent naar 660.5 miljard dollar. Dit schrijft het Foodservice Instituut Nederland op haar website. De inflatie-gecorrigeerde cijfers laten ook groei zien. Met gecorrigeerde cijfers komt de groei uit op 0.8 procent in 2013. Dat is wel minder dan de 1.3 procent gecorrigeerde groei die 2012 liet zien,...

Lees bericht

HorecaEvenTT in Assen geanimeerd

Vakbeurs - De zesde editie van de Noord-Nederlandse vakbeurs HorecaEvenTT kende een geanimeerd verloop. Vele duizenden horecaondernemers uit de noordelijke provincies vonden de weg naar de TT Hal op het TT-circuit in Assen. Eén van de meest opvallende aanwezigen was vetten- en sauzenfabrikant De Oliehoorn. Het bedrijf promootte intensief zijn concept Wimpiesaus, een zachtzoete speciaalsaus waarvoor een speciale stripfiguur is ontwikkeld. De standcrew was uitgedost als Wimpie, een getekend...

Lees bericht


KFC en Pizza Hut verwachten winstdaling door slechte publiciteit in China

Fastservice – Het moederbedrijf van onder andere Kentucky Fried Chicken (KFC) en Pizza Hut, Yum Brands, verwacht in 2013 een winstdaling. Het bedrijf heeft in China, waar meer dan de helft van de omzet wordt gemaakt, last van een voedselveiligheidszaak. Dit meldt het FD. Yum Brands rapporteerde een daling van 6 procent in de verkopen van zijn Chinese restaurants in het vierde kwartaal door slechte publiciteit rondom het aanbod van pluimvee. Ook in...

Lees bericht

Horeca moet ‘losser’ opereren

Nationaal Foodservice Congres - Informeler, losser. De horeca moet af van de traditie en klanten in het restaurant ontvangen met een glimlach, een grap en een grol. “Casualisation is de trend.” Dit zei Arjan de Boer, Managing Partner Shoot my Food, vandaag op het Nationaal Foodservice Congres in Nijmegen. “De ober in het restaurant in Nederland vraagt standaard: heeft u gereserveerd? Waarom? Je schiet als gast meteen in de stress....

Lees bericht

Private label wint terrein

Merken - Private label breekt door in het foodservicekanaal. Door de toenemende druk op de omzetten en marges is de vraag naar huismerken de afgelopen periode fors gestegen. Groothandels spelen daar handig op in en presenteren meer en meer private labels in hun schappen. Dit blijkt uit een uitgebreide rondvraag van FoodClicks onder diverse marktpartijen. “De foodservice- volgt de foodretailmarkt. Een huismerkaandeel van 35 tot 40 procent is binnen afzienbare tijd werkelijkheid”,...

Lees bericht

Autoriteiten VS willen overname Corona voorkomen

Industrie - Amerikaanse autoriteiten zijn het niet eens met de volledige overname van de Mexicaanse bierbrouwer Grupo Modelo door concurrent Budweiser. Zij spannen een rechtszaak aan tegen de Belgisch-Braziliaanse bierproducent. De overname Grupo Modelo door Budweiser is volgens het Amerikaanse ministerie van Justitie slecht voor de concurrentie. “Als AB-InBev de volledige controle over Grupo Modelo krijgt, kan het de bierprijzen voor Amerikaanse consumenten verhogen'', aldus het ministerie in een verklaring....

Lees bericht


Cafetaria’s willen gezamenlijke inkoop

Fastservice – Verschillende vooraanstaande cafetariaondernemers pleiten voor een gezamenlijke inkoop van friet en snacks. Aanleiding zijn de forse prijsstijgingen van gemiddeld 20 procent die de industrie de ondernemers heeft voorgeschoteld. Dit blijkt uit een discussie van de fastserviceondernemers op Twitter. “Fritesfabrikanten, hoe krijgen jullie het voor elkaar? Prijsstijgingen van gemiddeld 20 procent. Schandalig”, richt Patrick van Nieuwveld, eigenaar van Snackscorner Nieuwveld in Hoogvliet, zijn pijlen op de industrie. De prijsverhogingen worden volgens de...

Lees bericht

SVO is gekeurd en goedbevonden

Opleidingen – SVO, mbo-opleider in de foodbranche, staat dit jaar op de zesde plek van de ranglijst van 65 opleiders. Deelnemers aan de opleidingen waarderen SVO voor de kwaliteit van docenten en lessen en voor de organisatie van de school. Elk jaar geeft het Centrum Hoger Onderwijs Informatie (CHOI) de Keuzegids MBO-studies uit. Deze gids bevat een uitgebreid overzicht van de Nederlandse mbo-opleidingen en een kwaliteitsvergelijking tussen de scholen. De Keuzegids geeft...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid