1,7 miljoen Nederlanders gebruiken sportsupplementen


Proteïne drinks en bars worden steeds vaker aangeboden binnen het petrolkanaal

Sportvoeding – Nederland telt 1,7 miljoen Nederlanders die gebruikmaken van sportsupplementen. De grootste groep gebruikers zijn de jongeren. De supplementen die het vaakst worden verkocht zijn eiwitten en creatine. Als merk is XXL Nutrition het meest populairs, blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders.

Ruim 1,7 miljoen Nederlanders gebruikten het afgelopen jaar sportsupplementen. Dat komt neer op 12% van de Nederlandse consumenten. Gemiddeld nemen gebruikers de supplementen ongeveer om de dag (16 dagen per maand). Mannen (15%) gebruiken de sportsupplementen vaker dan vrouwen (8%). De groep 18- tot en met 34-jarigen is daarvan grootverbruiker, zij nemen met 31% het vaakst sportsupplementen. Nederlanders van 35 tot en met 49 jaar (10%) en 50-plussers (2%) doen dat aanzienlijk minder vaak.

Eiwitten en creatine

Vier op de vijf (80%) gebruikers van sportsupplementen neemt eiwit voor sportdoeleinden. Eiwit is daarmee het meestgebruikte sportsupplement. Creatine (47%) volgt op de tweede plaats. Ruim een kwart van de gebruikers van sportsupplementen neemt cafeïne (27%), het actieve ingrediënt in pre-workout. Isotone dranken (13%) en elektrolyten (11%) worden ook relatief vaak gebruikt.

Populairste merk

Maar liefst 36% van de gebruikers van sportsupplementen koopt deze van XXL Nutrition. XXL Nutrition is daarmee het populairste merk. Body&Fit (24%) en ESN (14%) volgen op de tweede en derde plaats. Sportsupplementen van Myprotein (9%) worden ook relatief vaak gebruikt.

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Klanttevredenheid dagattracties kent grote verschillen

Onderzoek – Er zijn grote verschillen tussen de klanttevredenheid van de grootste attractieparken, dierentuinen en aquaria van Nederland. Zo scoren Toverland en Hoenderdaell een hoge NPS en SEA LIFE en Dolfinarium een lage. Over het algemeen zijn bezoekers van attractieparken meer tevreden dan die van dierentuinen en aquaria. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van...

Lees bericht


Leonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’

Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

Lees bericht

Nederlanders gebruiken vaker voedingssupplementen

Onderzoek - Het volgen van een gezonde levensstijl speelt een belangrijke rol in het leven van veel Nederlanders (88%). Ze proberen om gezonder te eten, voldoende te slapen en veel te bewegen, en maken daarnaast ook steeds vaker gebruik van ondersteunende middelen om gezond te blijven.

Lees bericht

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht


Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit

Onderzoek – Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen. De Efteling is het enige attractiepark binnen de top acht. Aquaria scoren het laagst op loyaliteit. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid