29,2% van de gerechten bij Sodexo is vegetarisch


Pizza Arabiata

Catering - Sodexo Nederland zag vorig jaar de vraag naar vegetarische gerechten met maar liefst 20,2 procent stijgen. Als gevolg van de toename werd ook het aanbod verruimt. Inmiddels is 29,2 procent van de gerechten vegetarisch, zo laat de cateraar weten.

Sodexo heeft verschillende initiatieven genomen om vegetarisch onder de aandacht te brengen. Zo heeft de cateraar in haar menu’s standaard op maandag Meat Less Monday, waarbij gasten die dag geënthousiasmeerd worden om een vegetarische keuze te maken. Maar het bedrijf heeft ook Roots, een pop-up met vegetarische gerechten (VEGGIE) waar een vegetarisch aanbod wordt gepresenteerd met groenten, granen, peulvruchten en noten. VEGGIE is ontwikkeld in samenwerking met Isabel Boerdam, initiatiefneemster van de Nationale Week zonder Vlees.

Ruim vegetarisch aanbod

Verreweg het grootste deel van het vegetarische aanbod wordt bepaald door soepen. 62,2% van de verkochte soepen is vegetarisch. Topfavorieten daar zijn de gebonden aspergesoep, Chinese groentesoep, gebonden champignonsoep, heldere groentesoep en Franse uiensoep. Van de verkochte salades is 30,6% vegetarisch. Hardlopers in salades zijn de Griekse salade, salade falafel/kikkererwten, salade Caprese.

Toppers

Bij de belegde broodjes is 28,6% vegetarisch. Veel verkochte broodjes zijn: ciabatta mozzarella/tomaat/pesto, kaiserbol brie, kaiserbol oude kaas/appelstroop, focaccia geitenkaas/pompoenspread en Indiase vega wrap. Ook bij de hoofdgerechten ligt het aandeel vegetarische gerechten 27,5% hoog. Peulvruchten madras, lasagne verdure, pizza funghi, vegan linzen bolognese en tagliatelle spinazie/champignon zijn hier de toppers. Bij warme snacks tot slot heeft vegetarisch een aandeel van 22,2%. Bestsellers daar zijn tosti kaas, panini Caprese, ragoutbroodjes oesterzwam, panini brie en Vietnamese loempia.

Partner

Sodexo is partner van de Nationale Week zonder Vlees. Dit jaar voor de derde keer. Martijn van Vliet, Culinary Developer bij Sodexo: “In zo’n 500 bedrijfsrestaurants zetten we deze week de vegetarische gerechten extra in het zonnetje. Het is een kleine moeite met een onvoorstelbaar positieve impact op mens, dier en milieu.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht


Leo catering lanceert lifestyle visie met Mind&Health

Catering - Leo catering start met lifestyle visie, waarbij het streven naar een integraal gezonde levensstijl centraal staat. Leo catering is van mening dat het als cateraar meer kan bijdragen aan vitaliteit dan alleen met voeding en heeft daarvoor een partnership gesloten met Mind&Health.  

Lees bericht

Cateraar CIRFOOD introduceert de Twist’d

Catering - CIRFOOD heeft als eerste bedrijfscateraar in Nederland de Twist’d aangeschaft en deze speciaal geïmporteerd. De cateraar  introduceert daarmee een smakelijk en vernieuwend tosti concept waarmee de cateraar ‘het beste van alle werelden aan de gasten kan geven’.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid