3600 horecazaken nemen deel aan ‘Help de Horeca’

Initiatief - Meer dan 3600 ondernemers hebben zich de afgelopen dagen aangemeld bij het initiatief ‘Help de Horeca’. Koninklijke Horeca Nederland startte het platform samen met een aantal (horeca)partners om horecaondernemers te ondersteunen tijdens de coronacrisis.
Met Help de Horeca kunnen gasten een waardebon aanschaffen voor hun favoriete café of restaurant. De ondernemers krijgen op die manier de broodnodige inkomsten binnen, zodat zij kunnen starten als de horecagelegenheden weer open mogen. Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland: “Het is geweldig om te zien hoeveel horecaondernemers zich bij het initiatief hebben aangesloten. Tegelijkertijd geeft het pijnlijk weer hoe nodig dit soort initiatieven zijn.” Het is nu alle hens aan dek bij veel horecazaken, volgens de KHN-directeur en van het grootste belang dat alle partijen de handen ineen slaan.
Platform
Vanaf afgelopen zaterdag kunnen gasten die de horeca een warm hart toedragen de waardebonnen aanschaffen. Zij kunnen de bonnen verzilveren zodra de cafés en restaurants hun deuren weer openen. De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Zo kan iedereen het eigen favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Anuga biedt internationaal overzicht food en beverage
Vakbeurzen - De aankomende editie van Anuga van 7 t/m 11 oktober 2023 in Keulen geeft niet alleen een overzicht van het wereldwijde aanbod op het gebied van eten en drinken, maar ook op tal van onderdelen zoals diepvries, biologische producten en hot en colddrinks. Als internationale levensmiddelenbeurs biedt het platform een totaaloverzicht op het gebied van eten en drinken.
Lees berichtJubileumeditie van Gastvrij Rotterdam breekt alle records
Vakbeurzen - Gastvrij Rotterdam vierde de afgelopen drie dagen haar 10e editie. De beurs in vijf de hallen van Rotterdam Ahoy was met 500 deelnemende bedrijven volledig uitverkocht, waarmee deze editie de grootste tot nu toe is. Ook werd met 18.559 bezoekers een recordaantal gerealiseerd.
Lees bericht10e editie Gastvrij Rotterdam sfeervol van start gegaan
Vakbeurzen – Veel bezoekende foodprofessionals, veel vakwedstrijden en veel evenementen in sfeervol aangeklede beurshallen. Zo is de jubileumeditie van Gastvrij Rotterdam het beste samen te vatten. Deelnemende bedrijven hadden er bij aanvang van de beurs dan ook duidelijk zin in.
Lees berichtFSIN: ‘Omzet Out of Home groeit in 2023 met €3 miljard’
Marktcijfers - De Nederlandse consument geeft dit jaar een recordbedrag uit aan restaurant- en cafébezoek. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) verwacht dat de omzet van de totale Out of Home-sector in 2023 groeit naar ruim €22 miljard. Dat is een stijging van €3 miljard, oftewel 15,8%, ten opzichte van 2022. Voor volgend jaar verwacht het FSIN een afvlakking van de groei.
Lees bericht‘AI en robotisering moeten hospitality ondersteunen’
Bijeenkomst – Donderdag vond de bijeenkomst ‘Phygital’ van Trema Foodnetwerk. Het thema behandelde de vraagstukken van de steeds verdere (noodzakelijke) integratie van digitalisering en robotisering in de foodservicebranche. Efficiency en gebrek aan personeel zijn belangrijk uitgangspunten bij de invulling. Conclusie van de dag: AI en robotisering moeten hospitality ondersteunen, maar kunnen de menselijke waarde van gastvrijheid nooit vervangen.
Lees berichtL’OUI, de machine voor cocktails
Techniek – Horecabedrijven die cocktails willen aanbieden, maar geen zin hebben of tijd willen vrijmaken voor mixen, shaken of stirren, kunnen kiezen voor L’ OUI. De werking van het apparaat is vergelijkbaar met die van de Nespressomachines, alleen serveert L’OUI cocktails en mocktails.
Lees bericht