4000 online triages op eerste dag gezondheidscheck


Coronamaatregelen – De gratis online gezondheidscheck van de brancheorganisaties VCHO, NHG en ProFri beleefde met ruim 4.000 triage een succesvolle eerste dag. De gezondheidscheck maakt het ondernemers gemakkelijk om de verplichte gezondheidsvragen te stellen aan hun gasten.

Veel ondernemers voelde de start op 1 juni als een nieuwe start. Onderdeel van de opening vormt het naleven van het protocol dat voorschrijft dat een aantal regels moet worden nageleefd. De brancheorganisaties hebben hiervoor een eigen tool ontwikkeld, die vooralsnog alleen de gasten checkt, maar binnenkort ook de medewerkers. De online gezondheidscheck is inmiddels bij veel ondernemers in gebruik. Er is ook een versie beschikbaar in het Chinees.

Alle horecaondernemers en gasten kunnen 24 uur per dag gebruik maken van een chatbot. Het is een online tool die de in het protocol voorgeschreven handelingen bij reservering en ontvangst van de gasten grotendeels automatiseert.

Opschalen

Meer dan 4000 gasten vulden op de eerste dag de vragenlijst in. Gisteren is de chatbot door nog meer ondernemers in gebruik genomen en neemt het aantal checks zienderogen toe, zo laten de drie initiatiefnemers weten. Aanleiding om het systeem nu al op te schalen, zodat de snelheid van de ‘babbel-robot’ blijft gewaarborgd.

Veel ondernemers zien de voordelen. Het voorkomt onnodig oponthoud bij de ontvangst van de gasten en waarborgt de kwaliteit van de iedere triage, omdat de ‘robot’ gewoon blijft doorgaan alsof het de eerste keer is dat hij de vragen stelt. Ook brengt de chatbot de algemene richtlijnen van het RIVM bij de gasten nog eens onder de aandacht en verzoekt hij vriendelijk om de aanwijzingen van de medewerkers op te volgen.

Medewerkers

Op verzoek van verschillende ondernemers komen de initiatiefnemers ook met een digitale gezondheidscheck voor medewerkers. Naar verwachting is deze vanaf vandaag al in het Nederlands beschikbaar. Uiteraard volgt deze ook in andere talen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horeca en catering blij met verdere verruiming

Coronamaatregelen – Cateraars en horecabedrijven zijn blij met de verdere verruiming die vandaag is ingegaan. Per 1 juli geldt er geen limiet meer voor het aantal bezoekers per bijeenkomst.De anderhalve meter afstand is nu uitgangspunt.

Lees bericht

ProFri wil overgangstermijn verbod 15-jarige maaltijdbezorgers

Politiek – ProFri, de belangenvereniging voor professionele frituurders, verzoekt staatssecretaris Tamara van Ark van Sociale Zaken en Werkgelegenheid een overgangstermijn in te stellen voor bezorgers van 15 jaar. Gisteren werd bekend gemaakt dat het frituurspeciaalzaken, bezorgrestaurants en andere maaltijdbezorgers vanaf 1 juli niet langer is toegestaan medewerkers jonger dan 16 jaar in te zetten voor commerciële maaltijdbezorging.

Lees bericht

‘ING verwacht voor 2021 6.500 tot 10.000 faillissementen’

Analyse – ING Economisch Bureau verwacht dat door de coronacrisis het aantal faillissementen in 2021 kan verdubbelen of zelfs verdrievoudigen ten opzichte van 2019. Als 1,5% tot 2,5% van de bedrijven voor 2021 bankroet gaat betekent dit het faillissement voor zo’n 6.500 tot 10.000 bedrijven. In 2019 ging 0,8% van de bedrijven failliet.

Lees bericht

‘Vriesvers vlees als alternatief voor vers, zeker in opstartfase’

Horeca - Vers is in de horeca vaak favoriet. Opstarten en opschalen van de horeca wil je als ondernemer echter het liefst doen met zo min mogelijk risico op derving. Diepvries kan dan uitkomst bieden. Wie overschakelt op vriesvers van Smart Choice zal snel de voordelen zien én de klanttevredenheid behouden, is de overtuiging van Max Maassen, accountmanager Supply Solutions...

Lees bericht






© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid