4000 online triages op eerste dag gezondheidscheck
Coronamaatregelen – De gratis online gezondheidscheck van de brancheorganisaties VCHO, NHG en ProFri beleefde met ruim 4.000 triage een succesvolle eerste dag. De gezondheidscheck maakt het ondernemers gemakkelijk om de verplichte gezondheidsvragen te stellen aan hun gasten.
Veel ondernemers voelde de start op 1 juni als een nieuwe start. Onderdeel van de opening vormt het naleven van het protocol dat voorschrijft dat een aantal regels moet worden nageleefd. De brancheorganisaties hebben hiervoor een eigen tool ontwikkeld, die vooralsnog alleen de gasten checkt, maar binnenkort ook de medewerkers. De online gezondheidscheck is inmiddels bij veel ondernemers in gebruik. Er is ook een versie beschikbaar in het Chinees.
Alle horecaondernemers en gasten kunnen 24 uur per dag gebruik maken van een chatbot. Het is een online tool die de in het protocol voorgeschreven handelingen bij reservering en ontvangst van de gasten grotendeels automatiseert.
Opschalen
Meer dan 4000 gasten vulden op de eerste dag de vragenlijst in. Gisteren is de chatbot door nog meer ondernemers in gebruik genomen en neemt het aantal checks zienderogen toe, zo laten de drie initiatiefnemers weten. Aanleiding om het systeem nu al op te schalen, zodat de snelheid van de ‘babbel-robot’ blijft gewaarborgd.
Veel ondernemers zien de voordelen. Het voorkomt onnodig oponthoud bij de ontvangst van de gasten en waarborgt de kwaliteit van de iedere triage, omdat de ‘robot’ gewoon blijft doorgaan alsof het de eerste keer is dat hij de vragen stelt. Ook brengt de chatbot de algemene richtlijnen van het RIVM bij de gasten nog eens onder de aandacht en verzoekt hij vriendelijk om de aanwijzingen van de medewerkers op te volgen.
Medewerkers
Op verzoek van verschillende ondernemers komen de initiatiefnemers ook met een digitale gezondheidscheck voor medewerkers. Naar verwachting is deze vanaf vandaag al in het Nederlands beschikbaar. Uiteraard volgt deze ook in andere talen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtAlide van Toor beoogd opvolger Frans van Rooij bij Profri
Benoeming – Alida van Toor (1965) is voorgedragen als beoogd voorzitter van Vereniging Professionele Frituurders (ProFri). Zij volgt daarmee Frans van Rooij op die terugtreedt als voorman van de vakvereniging. Van Toor was van 2006 tot eind 2022 eigenaresse van cafetaria De Halte in Meerkerk.
Lees berichtPrijsontwikkeling cafetaria’s in 2024 stabiel
Analyse - Na 2 jaar van substantiële prijsstijgingen is het beeld over de eerste maanden van 2024 nu veel constanter. De prijsstijgingen zoals uit het verleden doen zich nu niet meer zo sterk voor.
Lees bericht