60 Seconds to Napoli komt naar Nederland


De Italiaanse pizzaketen 60 Seconds to Napoli opent in het vierde kwartaal van 2025 zijn eerste Nederlandse vestiging / Foto bij: The View of Rotterdam

Formulenieuws - De Italiaanse pizzaketen 60 Seconds to Napoli opent in het vierde kwartaal van 2025 zijn eerste Nederlandse vestiging. De locatie komt in The View – Kaapkwartier in Rotterdam, op de begane grond van het nieuwe vijfsterren Eurostars Rijnhaven Hotel.

60 Seconds to Napoli, onderdeel van de Gustoso Gruppe GmbH, staat bekend om zijn ambachtelijke Napolitaanse pizza’s die in slechts 60 seconden op traditionele wijze worden gebakken. Het merk combineert snelheid en vakmanschap met een modern, casual dining-concept dat inspeelt op de vraag naar toegankelijke kwaliteit. De formule groeide snel in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en kiest nu voor Rotterdam als springplank voor verdere expansie. Franchisepartners Peter Smits en Adrian Kuras introduceren het merk in Nederland.

De locatie aan het Shanghaiplein biedt zichtbaarheid, publiek en aansluiting bij de levendige horecaontwikkeling rond de Rijnhavenkade. Het Kaapkwartier wordt gezien als een nieuw culinair knooppunt in de stad, waar horecaondernemers profiteren van een mix van bewoners, hotelgasten en toeristen. De vestiging wordt circa 750 m² groot en krijgt een royaal terras aan de Rijnhaven.

Bron: The View of Rotterdam/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecava en Wine Professional bundelen opnieuw de krachten

Vakbeurzen - Tijdens Horecava 2026 slaan Horecava en Wine Professional opnieuw de handen ineen. De grootste horecabeurs van Nederland en de vooraanstaande wijnbeurs van de Benelux presenteren samen Taste of Wine Professional met een programma dat wijn laat aansluiten bij het thema van dit jaar: Betaalbare luxe.

Lees bericht



Horecava 2026 draait om betaalbare luxe

Vakbeurzen - De komende editie van Horecava, van 12 tot en met 15 januari 2026 in RAI Amsterdam, staat voor een belangrijk deel in het teken van ‘betaalbare luxe’. De vakbeurs richt zich dit jaar vooral op hoe horecaondernemers hoogwaardige gastbeleving kunnen blijven bieden in een tijd van stijgende kosten, personeelstekorten en veranderende gastverwachtingen.

Lees bericht

Koreaanse keuken breekt definitief door

Onderzoek - Na K-pop en K-beauty is het nu K-Food dat Nederland in rap tempo verovert. De Koreaanse keuken is uitgegroeid van niche tot mainstream, volgens nieuw onderzoek van Motivaction. Uit de gegevens blijkt dat inmiddels 40% van de Nederlanders al eens een Koreaans gerecht geproefd. 10% van de mensen eet zelfs maandelijks een Koreaans gerecht.

Lees bericht



Veel nieuws maar te weinig bezoek op franchisebeurs

Vakbeurzen – Vrijdag 3 en zaterdag 4 oktober werd in de Evenementenhal in Gorinchem de Nationale Franchise Beurs gehouden. Verschillende formules uit de food- en nonfoodsector presenteerden zich aan potentiële franchiseondernemers. Althans dat was de bedoeling, maar het bezoek aan de beurs viel tegen. Het feit dat er door een splitsing in de organisatie nu twee franchisebeurzen worden gehouden heeft aan de...

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid