60 Seconds to Napoli komt naar Nederland

Formulenieuws - De Italiaanse pizzaketen 60 Seconds to Napoli opent in het vierde kwartaal van 2025 zijn eerste Nederlandse vestiging. De locatie komt in The View – Kaapkwartier in Rotterdam, op de begane grond van het nieuwe vijfsterren Eurostars Rijnhaven Hotel.
60 Seconds to Napoli, onderdeel van de Gustoso Gruppe GmbH, staat bekend om zijn ambachtelijke Napolitaanse pizza’s die in slechts 60 seconden op traditionele wijze worden gebakken. Het merk combineert snelheid en vakmanschap met een modern, casual dining-concept dat inspeelt op de vraag naar toegankelijke kwaliteit. De formule groeide snel in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en kiest nu voor Rotterdam als springplank voor verdere expansie. Franchisepartners Peter Smits en Adrian Kuras introduceren het merk in Nederland.
De locatie aan het Shanghaiplein biedt zichtbaarheid, publiek en aansluiting bij de levendige horecaontwikkeling rond de Rijnhavenkade. Het Kaapkwartier wordt gezien als een nieuw culinair knooppunt in de stad, waar horecaondernemers profiteren van een mix van bewoners, hotelgasten en toeristen. De vestiging wordt circa 750 m² groot en krijgt een royaal terras aan de Rijnhaven.
Bron: The View of Rotterdam/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol en Avolta openen nieuw Frans bakkerijconcept LOAF
Luchthaven –Schiphol en horecapartner Avolta introduceren een nieuw bakkerijconcept met Franse signatuur in Lounge 1, genaamd LOAF. De opening van de bakkerij markeert een volgende stap in de herontwikkeling van de lounge en sluit aan bij Schiphols strategie om de kwaliteit van het retail- en horecaportfolio te verbeteren.
Lees berichtHorecasector heeft het zwaar, maar toont veerkracht
Analyse - Sinds 2022 zijn in Nederland meer dan 1.100 horecazaken verdwenen. De naweeën van de coronacrisis, gecombineerd met stijgende kosten en personeelstekorten, zorgen voor druk op de sector. Toch laten veel horecaondernemers zien dat ze veerkrachtig zijn. Er wordt geïnvesteerd, opgeschaald en geïnnoveerd – juist in uitdagende tijden
Lees berichtSligro Food Group neemt GEPU in Utrecht over
Groothandel – Sligro Food Group heeft overeenstemming bereikt over de overname van alle aandelen in GEPU Beheer B.V. door dochteronderneming Sligro Food Group Nederland B.V. Met deze transactie wordt GEPU – een gevestigde groothandel in Utrecht met een sterke positie in horeca en grootverbruik – geïntegreerd in het landelijke netwerk van Sligro.
Lees berichtVakantieactie De Beren Rotterdam Alexandrium krijgt vervolg
Formulenieuws - Tijdens de meivakantie bleek het een schot in de roos: Kinderen tot en met 12 jaar die kosteloos mochten mee-eten bij ieder besteld hoofdgerecht. De actie, die exclusief was voor De Beren Rotterdam Alexandrium wordt nu op dezelfde locatie verlengd tot en met 20 juli als vaste weekendtraditie.
Lees berichtRapper Ice-T in ludieke commercial Lipton Ice Tea
Commercial – Wie het originele product bestelt en verwacht krijgt dat niet altijd. Sterker nog: uit onderzoek van YouGov blijkt dat 44% van de horecabezoekers regelmatig een ander drankje geserveerd krijgt dan verwacht. Lipton Ice tea haakt daarop in en komt met een ludieke campagne met de ‘Ice Tea Insurance’ met acteur en rapper Ice-T.
Lees berichtOma’s Soep en horeca starten actie tegen eenzaamheid
Actie - Op 4 juni, Nationale Opa en Oma Dag, zet Oma’s Soep samen met honderd restaurants door heel Nederland ouderen in het zonnetje met ‘Een tafel voor Twee tegen Eenzaamheid’. Iedereen die op die dag met een opa, oma of andere oudere komt eten, betaalt alleen voor zichzelf, het etentje van je oudere tafelgenoot is gratis.
Lees bericht