7UP vervangt groene fles voor transparante versie


Frisdranken - Vrumona, bottelaar van 7UP in Nederland, vervangt met ingang van half februari de iconische groene fles van 7UP van glas en PET voor een transparante fles van ongekleurd PET. Reden van de omschakeling is een volgende stap naar een verdere circulaire economie.

De flessen van 7UP zijn sinds de introductie in 1929 altijd groen geweest en daar komt nu voor het eerst sinds 92 jaar wereldwijd verandering in. Met de nieuwe pay-off ‘Clearly 7UP’speelt het frisdrankenbedrijf in op de verdere verduurzaming. Duurzaamheidsmanager Martine Kruiswijk van Vrumona: “Het invoeren van de transparante fles ondersteunt het ’bottle to bottle-principe van Vrumona waarbij elke PET-fles steeds weer opnieuw een PET-fles wordt.”

De stap van groene naar transparante flessen is niet alleen voor Vrumona een belangrijke stap, maar ook voor de merkeigenaar PepsiCo. De transparante fles is gemakkelijker recyclebaar, zodat weer nieuwe rPET- flessen kunnen worden ingezet. Dit draagt bij aan het doel van PepsiCo om uiteindelijk 100% van alle verpakkingen te recyclen.”

Transparantie

Uit onderzoek door Vrumona blijkt bovendien dat een heldere ongekleurde PET-fles beter aansluit bij de wens van consumenten naar meer transparantie over de ingrediënten en samenstelling van een product. Zo geeft 1 op de 4 consumenten aan dat de transparante fles bijdraagt aan een betere smaakperceptie en aankoopintentie. En zelfs 40% van de consumenten geeft aan dat zij een transparante fles ook eerder zouden recyclen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Vrumona neemt ‘Butcha Kombucha’ over

Overname - Vrumona is eigenaar geworden van het Kombucha-merk Butcha, nadat het al jaren exclusief distributeur was onder haar innovatie-label ‘Sir Joe’. Het frisdrankenbedrijf neemt het merk over van de grondleggers Siewerd Nicolai, Jiri Brandt & Samuel Levie. Vrumona wil met het merk groeien en introduceert het op korte termijn ook bij supermarkten.

Lees bericht


Nieuwe mediacampagne van Crystal Clear

Campagne - Crystal Clear, een frisdrankmerk van Vrumona,  heeft een nieuwe campagne. Een eerste uitwerking van de nieuwe positionering en het resultaat van de kersverse samenwerking met bureau Being There dat eerder dit jaar de pitch won.

Lees bericht

Thuisbezorgd zet duurzame verpakking in tijdens UEFA-finales

Bezorgdienst – Thuisbezorgd gaat tijdens de UEFA-finales voor het eerst duurzame voedselverpakkingen gebruiken. Samen met de UEFA en UEFA-partners PepsiCo en Heineken wil het bezorgbedrijf op die manier het gebruik van wegwerpplastic verpakkingen verminderen. Het gaat bij de finales om een test.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid