7UP vervangt groene fles voor transparante versie


Frisdranken - Vrumona, bottelaar van 7UP in Nederland, vervangt met ingang van half februari de iconische groene fles van 7UP van glas en PET voor een transparante fles van ongekleurd PET. Reden van de omschakeling is een volgende stap naar een verdere circulaire economie.

De flessen van 7UP zijn sinds de introductie in 1929 altijd groen geweest en daar komt nu voor het eerst sinds 92 jaar wereldwijd verandering in. Met de nieuwe pay-off ‘Clearly 7UP’speelt het frisdrankenbedrijf in op de verdere verduurzaming. Duurzaamheidsmanager Martine Kruiswijk van Vrumona: “Het invoeren van de transparante fles ondersteunt het ’bottle to bottle-principe van Vrumona waarbij elke PET-fles steeds weer opnieuw een PET-fles wordt.”

De stap van groene naar transparante flessen is niet alleen voor Vrumona een belangrijke stap, maar ook voor de merkeigenaar PepsiCo. De transparante fles is gemakkelijker recyclebaar, zodat weer nieuwe rPET- flessen kunnen worden ingezet. Dit draagt bij aan het doel van PepsiCo om uiteindelijk 100% van alle verpakkingen te recyclen.”

Transparantie

Uit onderzoek door Vrumona blijkt bovendien dat een heldere ongekleurde PET-fles beter aansluit bij de wens van consumenten naar meer transparantie over de ingrediënten en samenstelling van een product. Zo geeft 1 op de 4 consumenten aan dat de transparante fles bijdraagt aan een betere smaakperceptie en aankoopintentie. En zelfs 40% van de consumenten geeft aan dat zij een transparante fles ook eerder zouden recyclen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

#SAMENLUNCHEN campagne steunt cateraars

Catering - Omdat de catering binnen scholen weer opstart en ook kantoren weer medewerkers ontvangen, heeft een aantal bedrijven uit de levensmiddelensector het initiatief genomen tot een gerichte #SAMENLUNCHEN campagne. Met de campagne willen zij de cateringsector een hart onder riem steken en de cateringrestaurants weer vol krijgen.

Lees bericht



Pepsi Max lanceert nieuwe ‘challenge your taste’-campagne

Campagne - Pepsi MAX heeft zijn nieuwe campagne gelanceerd. Met de ‘Challenge Your Taste’ campagne wordt iedereen beloond die tegen normen, conventies en clichés durft in te gaan en continu op zoek is naar gedurfdere en betere smaakervaringen. De campagne wordt gestart met een nieuwe tv-commercial, die mensen meevoert in een multi-sensorische Pepsi Max smaakreis. 

Lees bericht

Vrumona neemt Butcha kombucha op in portfolio

Frisdranken – Door de toenemende vraag naar bijzondere frisdranken, heeft Vrumona besloten om Butcha kombucha op te nemen in haar portfolio, om zodoende de frisdrank breder toegankelijk te maken. Butcha maakte al onderdeel uit van Sir Joe, de craft soda tak van Vrumona.

Lees bericht


Slimme, herbruikbaar beker-systeem voor ‘on the go’

Introductie – Paardekooper en tech start-up PackBack introduceren een slim, technologisch herbruikbaar beker-systeem voor ‘on the go’. In combinatie met de 100% recyclebare Zero Waste Cup helpt dit systeem de horeca een flinke stap te zetten naar circulair opereren. Gestart is er met het systeem in Rotterdam, per 1 juli.

Lees bericht

‘Het gaat goed met Pepsi, het merk groeit jaar op jaar’

Interview - Pepsi neemt in Nederland een bijzondere positie in. Eigenaar van het merk is PepsiCo, maar het bedrijf dat Pepsi distribueert is Vrumona. Dat heeft consequenties voor de manier waarop de marketing rondom het merk wordt gedaan. Zo doet PepsiCo alle ‘above-the-line’ communicatie en is Vrumona verantwoordelijk voor de ‘below-the-line’ activatie.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid