7UP vervangt groene fles voor transparante versie


Frisdranken - Vrumona, bottelaar van 7UP in Nederland, vervangt met ingang van half februari de iconische groene fles van 7UP van glas en PET voor een transparante fles van ongekleurd PET. Reden van de omschakeling is een volgende stap naar een verdere circulaire economie.

De flessen van 7UP zijn sinds de introductie in 1929 altijd groen geweest en daar komt nu voor het eerst sinds 92 jaar wereldwijd verandering in. Met de nieuwe pay-off ‘Clearly 7UP’speelt het frisdrankenbedrijf in op de verdere verduurzaming. Duurzaamheidsmanager Martine Kruiswijk van Vrumona: “Het invoeren van de transparante fles ondersteunt het ’bottle to bottle-principe van Vrumona waarbij elke PET-fles steeds weer opnieuw een PET-fles wordt.”

De stap van groene naar transparante flessen is niet alleen voor Vrumona een belangrijke stap, maar ook voor de merkeigenaar PepsiCo. De transparante fles is gemakkelijker recyclebaar, zodat weer nieuwe rPET- flessen kunnen worden ingezet. Dit draagt bij aan het doel van PepsiCo om uiteindelijk 100% van alle verpakkingen te recyclen.”

Transparantie

Uit onderzoek door Vrumona blijkt bovendien dat een heldere ongekleurde PET-fles beter aansluit bij de wens van consumenten naar meer transparantie over de ingrediënten en samenstelling van een product. Zo geeft 1 op de 4 consumenten aan dat de transparante fles bijdraagt aan een betere smaakperceptie en aankoopintentie. En zelfs 40% van de consumenten geeft aan dat zij een transparante fles ook eerder zouden recyclen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Evelin Magnin nieuwe Marketing Director Vrumona

Benoeming - Evelien Magnin start per 1 september 2024 als nieuwe Marketing Director bij Vrumona.  Naast de dagelijkse leiding over alle marketing & merk communicatie activiteiten, geeft zij invulling aan de strategische positionering van het merken portfolio en de groeiambities van Vrumona. Evelien maakt deel ui van het Management Team onder leiding van Ilco Kwast.

Lees bericht






PepsiCo investeert 200 miljoen in verduurzaming chipsfabriek

Verduurzaming – PepsiCo wil haar Belgische fabriek in Veurne met meer dan 200 miljoen verder verduurzamen. Het wil de productie met 35% verhogen en het gebruik van fossiele brandstoffen afbouwen met als doel de broeikasgasemissies te verlagen met 75%. Ook moet de fabriek na de ombouw in 2030  8 keer minder leidingwater in het productieproces gebruiken dan nu het geval is.

Lees bericht

Pepsi komt met blauwe ‘Electric Blue’ cola

Introductie – Pepsi wil de cola-categorie opschudden met de lancering van een gloednieuwe, limited edition blauwe cola: Pepsi Electric. Na de rebranding van het merk eerder dit jaar en voortdurende smaakinnovatie binnen de markt, wil het colamerk met de nieuwe lancering inspelen op de voorkeuren van Generatie Z.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid