‘80% van beursvloer SIAL Paris 2022 volgeboekt’
Beurzen – De vooruitzichten voor de Sial Parijs, die van 15 tot en met 19 oktober volgend jaar plaatsvindt, zijn veelbelovend. Ruim 80% van de beschikbare vloeroppervlakte is inmiddels gereserveerd, laat de organisatie weten.
De Sial Paris presenteert zich als de ontmoetingsplaats voor de hele internationale agrovoedingsketen, zowel als een weerspiegeling van de markt als van de transformatie ervan, welke door de coronapandemie verder versneld is, aldus de Sial Parijs. Met het in 2020 geïntroduceerde thema ‘Own the change’ blijft de beurs zich richten op de noodzaak om tot een wereldwijde voedseltransitie te komen met veranderende consumptiegewoonten en een andere kijk op landbouw en voedselverwerking.
In 2022 komt de Sial daarom ook met de ‘Sial Insights’, de Sial Paris Think Tank, exclusieve studies op het gebied van consumentenverwachtingen, productinnovaties, markttrends en out-of-home catering verzamelen. Tenslotte, zullen ook de SIAL Innovation awards weer de belangrijkste innovaties belonen die in het jaar voorafgaand aan de beurs op de markt gebracht zijn.
Sial 2022
De vooruitzichten voor de komende editie zijn veelbelovend. Nu al, bijna een jaar voor de beurs, is 80% van de beursoppervlakte gereserveerd, waarbij aangetekend dat er tevens een extra hal geopend zal worden in vergelijking met de vorige editie (in 2018). Ook vanuit Nederland is de belangstelling weer bijzonder groot: Nederland behoort traditioneel tot de best vertegenwoordigde landen op de Sial, met bijna 200 deelnemers.
Bron: Sial/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grote bedrijfscateraars gaan voor 60% over op plant-based
Catering - ISS, Leo Catering en Sodexo committeren zich aan de doelstelling van Wakker Dier om dierlijke producten voor een groot deel te vervangen door plant-based. Daarmee hebben alle grotere bedrijfscateraars gehoor gegeven aan de wens van Wakker Dier.
Lees bericht‘Mooie resultaten nieuwe bestelzuilen en snackmuren Arena’
Voetbalstadion - De Johan Cruijf Arena test sinds dit jaar een snackmuur en bestelzuilen voor biertjes. Doel is de doorloop snelheid van eten en drinken rondom de wedstrijd versnellen. Onlangs deelde het Amsterdamse voetbalstation zelf de verkoopcijfers.
Lees berichtOvername Albron en Hutten succesvol afgerond
Overname - Albron laat weten succesvol de overname van Hutten, branchegenoot in de catering- en hospitalitysector, te hebben afgerond. Volgens de foodservice-organisatie Albron kan het met deze strategische overname haar positie als marktleider uitbreiden, haar dienstenaanbod verder verbreden en meer maatschappelijke impact maken.
Lees berichtKLM gaat eigen cateringbedrijf onder de loep nemen
Catering - KLM gaat de eigen cateringactiviteiten onder de loep nemen en mogelijk afslanken. De beslissing maakt onderdeel uit van een stevig pakket aan maatregelen om de financiële en operationele prestaties van het luchtvaartbedrijf structureel te verbeteren. KLM behaalde in het derde kwartaal van dit jaar met 396 miljoen euro een lagere winst dan een jaar eerder.
Lees berichtISS wint ‘Beste out of home formule in At Work’
Verkiezing - ISS Facility Services is verkozen tot winnaar van “Beste out of home formule in At Work”. De prijs is voor de negende keer uitgereikt aan een cateraar door onderzoeksbureau YouGov.
Lees berichtJubileumeditie Sial realiseert recordgroei van 8% in bezoek
Vakbeurzen - Meer dan 285.000 professionals uit de hele wereld, die 7.500 exposanten konden bezoeken uit 127 landen op meer dan 270.000 m² beursoppervlakte. De beurs kende een recordgroei van 8% in bezoekers.
Lees bericht