97.349 carnavalliefhebbers tekenen petitie #carnavalvrij van Bavaria


Actie - Tienduizenden carnavalliefhebbers hebben gehoor gegeven aan de oproep van Bavaria een online petitie te ondertekenen om carnaval tot officiële feestdagen te bestempelen. Na het eerste weekend van de campagne #carnavalvrij staat de teller al bijna op honderdduizend handtekeningen. 40.000 positieve reacties is een ondergrens om op de agenda van de Tweede Kamer te komen. Bavaria heeft met de campagne #carnavalvrij een gevoelige snaar geraakt in carnavalliefhebbend Nederland. Sinds Sjefke Vaeren - boegbeeld van de campagne - afgelopen zaterdag alle Nederlanders opriep de online petitie te ondertekenen, verspreidt de actie zich als een olievlek over het hele land. Niet alleen inwoners van Limburg en Brabant, maar ook carnavalliefhebbers uit andere provincies weten de weg naar www.carnavalvrij.nl te vinden. Ook geven bezoekers massaal gehoor aan de oproep om te strijden voor een vrij carnaval door posts met #carnavalvrij online te delen met de rest van Nederland. “De overweldigende reacties op onze online petitie hebben onze verwachtingen overtroffen. Carnavalliefhebbers uit alle delen van het land hebben #carnavalvrij omarmd en zetten massaal hun handtekening. Hieruit blijkt dat carnaval een echt volksfeest is dat leeft onder alle bevolkingsgroepen. Het is een feest van alle Nederlanders: wie je ook bent en waar je ook vandaan komt, je hoort erbij”, vertelt Florent Renders, Marketeer bij Bavaria. Bron: Bavaria

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Aangenomen Kamermoties bieden perspectief voor extra noodhulp horeca

Coronacrisis – De Tweede Kamer wil, dankzij een ingediende motie van de VVD en D66, snel duidelijkheid van de regering over de aanvulling op het lopende steunpakket voor de horeca, specifiek rondom de doorlopende vaste lasten. Daarnaast pleiten ChristenUnie en CDA voor een onderzoek naar de mogelijkheden of én hoe de vaste bedrijfskosten kunnen worden vergoed.

Lees bericht

Royal Swinkels breidt marktaandeel in Georgië verder uit

Biermarkt – Royal Swinkels Family Brewers heeft de eigen marktpositie in Georgië fors uitgebreid. Door een minderheidsbelang te nemen van 40% in de brouwerij Argo, een van de vier leidende biermerken in dat land, bouwt het familiebedrijf het huidige marktaandeel van 15 procent in de verder uit. Royal Swinkels Family Brewers kreeg in 2016 voet aan de grond in Georgië door een licentieovereenkomst met...

Lees bericht

Bavaria en Bird Brewery vallen driemaal in de prijzen op de Dutch Beer Challenge

Verkiezing – Tijdens de vijfde editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ viel Bavaria net als brouwer Bird Brewery maar liefst driemaal in de prijzen. De Dutch Beer Challenge is de grootste Nederlandse bierverkiezing van het jaar. Bavaria pilsener won zilver in de categorie ‘pils’ en in de categorie ‘alcoholvrij/ alcoholarm’ gingen Bavaria 0.0% en Bavaria 0.0% IPA er met de bronzen en zilveren...

Lees bericht


Koningin Máxima viert 300 jaar brouwerij Bavaria

Bierbrouwer – Koningin Máxima was gisteren aanwezig bij de officiële opening van het 300-jarig bestaan van Swinkels Family Brewers. Zij bezocht niet alleen de brouwerij, maar sprak ook met verschillende medewerkers en maakte kennis met de 6e, de 7e en 8e generatie van de familie Swinkels. Tevens werd er in haar bijzijn een 300-liter vat aangeslagen en geproost met...

Lees bericht

Peer Swinkels volgt Jan-Renier Swinkels op bij Swinkels Family Brewers

Benoeming - Jan-Renier Swinkels vertrekt als directievoorzitter bij Swinkels Family Brewers. Na twaalf jaar draagt hij het voorzitterschap over aan zijn neef Peer Swinkels. Jan-Renier stopt op een mooi moment; eind maart viert de brouwerij haar 300 jarig bestaan. Door zijn vertrek geeft hij het bedrijf ruimte voor doorstroming en vernieuwing, zo staat te lezen in het persbericht. Onder leiding van...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid