Kopi Luwak koffie tijdelijk bij Sligro

Koffie - Kopi Luwak, de meest exclusieve koffie ter wereld, is tijdelijk verkrijgbaar bij Sligro. De uit Indonesië afkomstige koffiesoort dankt zijn bekendheid aan een zeer opmerkelijk productieproces. De koffiebonen worden namelijk op natuurlijke wijze gefermenteerd door de Civetkat. Kopi Luwak is een van de duurste koffiesoorten ter wereld. Het product bestaat uit 100% Arabica koffie. Kopi Luwak betekent letterlijk Civetkatkoffie. Koffiebessen zijn voor de Indonesische Civetkat een lekkernij. In de...

Lees bericht

{if '1' == '3'}

Shop Plaza stopt en zoekt naar nieuw concept

Petrol - Shop Plaza , de petrolbeurs van TWS, krijgt na vijf edities geen vervolg in de klassiek vorm. Gekeken wordt naar een alternatieve branche-dag  voor de petrol-ondernemers tijdens de AutovakRai. Organisator Karin Vink laat dat weten op de site van TWS. Vink schrijft over het besluit Shop Plaza met Shop Plaza te stoppen: “Inmiddels is ook het aanbod van evenementen voor deze ondernemers zo groot dat we naar mijn mening...

Lees bericht

{if '2' == '3'}

Eerste bedrijven halen doelstelling CO2-reductie

Transport - Zestien bedrijven die vijf jaar geleden zijn gaan deelnemen aan het Lean and Green-programma hebben de doelstelling van 20% reductie van de CO2-emissies gehaald. Daaronder veel levensmiddelenbedrijven en groothandel Van Oers. Donderdag ontvingen een aantal bedrijven voor die prestatie de Lean and Green Star op het congres van het publiekprivate netwerk Connekt in Rijswijk. Tijdens de bijeenkomst werd  bekend gemaakt dat nog eens ruim tachtig bedrijven en overheden...

Lees bericht

{if '3' == '3'}

Maxxam eist verschil verpakkingsbelastingen op bij leveranciers

Inkoop – Maxxam wil dat fabrikanten het kostenverschil in de oude verpakkingsbelasting en de nieuwe heffing Afvalfonds, weliswaar separaat, maar gewoon doorberekent aan de organisatie. De inkooporganisatie heeft dit per brief, die in het bezit is van @FoodClicks, laten weten aan haar leveranciers. In de brief die deze week is uitgestuurd wordt letterlijk aan de leveranciers gevraagd: “Maxxam wil, namens haar leden, dat u de factuurprijzen blijft hanteren inclusief de verpakkingsbelasting,...

Lees bericht

{if '4' == '3'}

Klant verkiest lokaal boven biologisch en fairtrade

Consument - Consumenten geven in de supermarkt de voorkeur aan lokale producten boven biologische of fairtradeartikelen. Dat blijkt uit de Foodmonitor van Food for Food en Intomart Gfk. Voor het onderzoek zijn ruim tweeduizend consumenten ondervraagd. Van de drie producteigenschappen - biologisch, fair trade of lokaal – moesten de ondervraagden aangeven welke zij het belangrijkst vinden. Van de ondervraagden geeft 23,8 procent aan lokale producten het belangrijkst te vinden. Biologische en fairtradeproducten...

Lees bericht

{if '5' == '3'}

Unilever brengt consumenten- gedrag in kaart

INDUSTRIE – Unilever brengt onder de noemer ‘een live sociaal experiment’ consumentengedrag in kaart. In eerste instantie focust het project op de consumentenhouding ten opzichte van etensresten. Door consumenten beter te leren begrijpen hoopt de foodgigant de ‘waste’ in huishoudens terug te dringen. Unilever volgt de deelnemende gezinnen via dagboeken en video-registraties. Op basis hiervan krijgen consumenten tips om de dagelijkse routines aan te passen. Gehoopt wordt dat het initiatief Unilever...

Lees bericht

{if '6' == '3'}

Hema wil groeien via foodwinkels

Gemakswinkels – Speciaalzaken. Hema ziet er brood in. De winkelketen wil groeien door in te zetten in Nederland op onder meer speciale voedingswinkels. Dat zegt directeur Ronald van Zetten dinsdag in Het Financieele Dagblad. Hema heeft in Nederland nu vijfhonderd winkels. De laatste jaren werd vooral ingezet op kleinere vestigingen. Maar daarnaast experimenteerde men ook met zogenoemde speciaalzaken met specifieke assortimenten. Hema-winkels die alleen cosmetica verkopen bijvoorbeeld.  Daar groeide de omzet,...

Lees bericht

{if '7' == '3'}

Strategische vernieuwingen Makro Nederland

GROOTHANDEL - Makro Nederland vernieuwt. Inspirerend leiderschap en lokaal ondernemerschap staan hierin centraal. Zo biedt Makro in samenwerking met Qcredits binnenkort kleine ondernemers een microfinanciering aan voor de (door)start van een bedrijf. De strategische vernieuwingen worden officieel bekend gemaakt op 14 november tijdens een persbijeenkomst in het nieuwe hoofdkantoor van Makro Nederland aandeSpaklerwegin Amsterdam. Het gehele management van Makro Nederland heeft het afgelopen jaar een traject doorlopen om te komen...

Lees bericht

{if '8' == '3'}

Rustige feestdagen in aantocht voor restaurants

Feestdagen – Een hapje eten bij vrienden in plaats van een bezoek aan een restaurant. Het is wat Nederlanders de komende feestdagen doen. En wat serveert men dan aan de eigen keukentafel? Wild. Nederlanders beknibbelen niet op voeding tijdens de kerstdagen en oud en nieuw, wel besteden ze minder aan vuurwerk, cadeaus en de kerstboom. Ook bezoeken ze minder vaak een restaurant en eten ze vaker een hapje bij vrienden en...

Lees bericht

{if '9' == '3'}

SAB Catering lanceert Nationale MVO-cateringscan

Catering - Bedrijfscateraar SAB Catering heeft een online tool ontwikkeld onder de naam Nationale MVO Cateringscan. De scan is een interne testfase online gegaan. De MVO cateringscan meet hoe duurzaam een cateringlocatie is en laat zien hoe dit bedrijfsrestaurant scoort ten opzichte van vergelijkbare locaties. Ook biedt de scan een stappenplan op maat om samen met de cateraar of opdrachtgever het bedrijfsrestaurant te verduurzamen. Duurzaamheidsambitie André Lugtigheid, manager kwaliteit SAB: â€...

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid