Zelfregulering kinderen en reclame goed nageleefd door levensmiddelenindustrie

Industrie - Levensmiddelenfabrikanten hebben de zelfregulering rondom kinderen en reclame in 2013 goed nageleefd. Dat blijkt uit de jaarlijkse peiling die de Stichting Reclame Code (SRC) in opdracht van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) uitvoerde. Fabrikanten houden zich aan de restrictie uit de Reclamecode voor Voedingsmiddelen (RvV) om geen reclame te maken gericht op kinderen tot 7 jaar. Ook leven de bedrijven het ‘comply or explain’ principe na: bedrijven maken geen...

Lees bericht

Supporters Telstar in actie om Frikadel XXL

A-merken – Hoe sterk zijn A-merken? @FoodClicks hield er onlangs in samenwerking met Dr. Oetker een debat over. En wat bleek: A-merken bewijzen dagelijks hun toegevoegde waarde. Dat blijkt ook nu weer, nu een groep Telstar-supporters de Frikadel XXL van Van Reusel weer terug op het menu eist. Jarenlang stond de familie Broekman met twee snackkarren bij het Tata Steel Stadion van Telstar. De XXL-frikandel was één van de best verkochte...

Lees bericht

Foodiebag is de nieuwe doggybag

Innovatie – De Foodiebag is een nieuw soort doggybag die volgens de initiatefnemers restaurantbezoekers op een eenvoudige manier de mogelijkheid biedt om overgebleven eten mee naar huis te nemen. Bovendien neemt het de gêne van het vragen om een doggybag weg. De Foodiebag werkt even simpel als doeltreffend. Op tafel ligt een uitleg-kaartje met daaraan een bestek-clip die symbool staat voor de Foodiebag. Schuift de gast deze aan het bord,...

Lees bericht


Intrakoop treedt toe tot MVO Netwerk Zorg

Zorg - Vandaag heeft Intrakoop haar handtekening gezet onder het “Manifest voor een gezonde toekomst van de zorgsector” en treedt daarmee toe tot het MVO Netwerk Zorg. De inkoopcoöperatie van de zorg benadrukt hiermee het belang van MVO en zal haar leden (zorginstellingen) en leveranciers actief stimuleren hun verantwoordelijkheid te nemen in maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het MVO Netwerk Zorg, onderdeel van MVO Nederland, is sinds 1 januari 2012 actief. Inmiddels hebben...

Lees bericht

Delhaize neemt producten op van Vegetarische Slager

Supermarkten - De Belgische supermarktketen Delhaize gaat de producten opnemen van de Vegetarische Slager. Dat is vandaag bekend gemaakt. Het aantal verkooppunten van de Vegetarische Slager is binnen drie jaar uitgegroeid tot ruim 600, door de samenwerking met Delhaize wordt het doel voor 2013 (1.000 verkooppunten) ruim gehaald. Roel Dekelver van Delhaize over de samenweking: “De hoogwaardige culinaire producten van De vegetarische Slager kunnen in allerlei recepten worden gebruikt en maken vegetarische gerechten...

Lees bericht

Laatste blikjes Chillcat tot 8 september verkrijgbaar

Energydrinks - Het is bijna gedaan met het Friese theedrankje Chillcat dat als relaxdrankje, vooral voor scholieren en studenten, te koop werd aangeboden. Tot zondag 8 september mogen de blikjes nog worden verkocht. Na die datum moeten de blikjes uit de handel worden genomen, omdat dan de houdbaarheidsdatum is verstreken. Het Leeuwarder bedrijfje Chillcat B.V. ging begin dit jaar failliet. Curator Oscar van Oorschot trof 87.480 blikjes in de boedel aan....

Lees bericht

CBS: Bescheiden omzetgroei horeca

Horeca - In het tweede kwartaal van 2013 heeft de horeca 0,6 procent meer omzet behaald dan een jaar eerder. De omzet bij de restaurants en hotels steeg het meest. Bij de cafés was sprake van een forse omzet- en volumedaling. Dit blijkt uit cijfers van het CBS. De omzetdaling in het eerste kwartaal van dit jaar is niet doorgezet. De prijzen stegen met 1,8 procent, het volume daalde met 1,3 procent. Binnen...

Lees bericht

FSIN brengt tweede dossier uit over Mark’s and Spencers ‘Simply Food’

Onderzoek - Het FSIN heeft haar tweede Case-Story dossier uitgebracht. Deze keer over de Mark’s and Spencers ‘Simply Food’-formule. In het dossier kijkt het FSIN dieper naar de succesfactoren van de formule, zoals blurring, assortimentsgeheimen en de productkwaliteit. De ‘Simply Food’-formule is met name interessant omdat BP dit najaar een zestal winkels gaat openen, die gebaseerd zijn op de formule, zoals die in Engeland ook is terug...

Lees bericht

Amerikaanse student bestelt het liefst pizza met kaas

Buitenland - Eten studenten hetzelfde als de rest van het land? En wat gebeurt er als studenten gaan bestellen? Die vragen wilde het Amerikaanse bezorgbedrijf grubHub wel eens weten en onderzocht de bestellingen gedaan vanaf 350 campussen. Meest populaire menu: pizzastuk met mozzarella, bij de drinks is het vooral energydrink. Over het algemeen verschilt het eetpatroon van de Amerikaanse student niet veel van de doorsnee Amerikaanse burger, alleen als het op...

Lees bericht

Deloitte: Minder vaak uit eten en vaker lunchpakketje mee

Onderzoek - Er wordt minder en goedkoper uit eten gegaan en mensen nemen weer meer lunchpakketjes mee naar het werk. Bovendien lunchen meer mensen thuis door de gestegen werkeloosheid. Dit blijkt uit het consumentenonderzoek 2013 van Deloitte. De huidige voortdurende moeilijke economische periode gaat het consumentengedrag steeds meer beïnvloeden zo staat te lezen. Bij de supermarkt leidt dit tot de situatie dat mensen gevoeliger worden voor aanbiedingen, vaker naar meerdere...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid