Oprichter Subway in Nederland

Formulenieuws - Fred DeLuca, oprichter van de wereldwijd bekende sandwichformule, toerde een dagje door ons land en bezocht onder meer de vestiging in Wageningen. Omdat SUBWAY® Nederland een centrale functie vervult binnen Europa, met het hoofdkantoor in Amsterdam, was zijn komst meer dan een beleefdheidsbezoekje. Subway maakt in Nederland een sterke groei door. Onlangs berichtte Justin Goes in FoodClicks no. 4 (september) dat Subway wil groeien met 50 vestigingen per jaar. Momenteel...

Lees bericht

Kinderen willen het liefst ontbijten met patat voor de televisie

Onderzoek - Kinderen ontbijten het liefst voor de televisie met snacks,zoals patat en pizza. Dat blijkt uit het Ontbijtonderzoek dat het Nationaal Schoolontbijt heeft voorgelegd aan ruim 3000 basisschoolleerlingen uit groep 6, 7 en 8. Het Nationaal Schoolontbijt is gisteren voor de tiende keer van start gegaan. Dit keer op Paleis Soestdijk, waar 25 kinderen en 25 senioren met elkaar een gezond ontbijtje hadden. 500.000 kinderen verspreid over 2500 basisscholen, krijgen deze week een gezond ontbijtje op...

Lees bericht

Kinderen tikken eitje op school

Scholen - Het Nationaal Schoolontbijt is gestart. Deze week ontbijten een half miljoen kinderen een keer op school om te benadrukken hoe belangrijk een goed ontbijt voor kinderen is. Zo'n 2.500 basisscholen doen mee aan het Nationaal Schoolontbijt. Als start van de week ontbeten 25 leerlingen deze ochtend in Paleis Soestdijk. In de Stuczaal van het paleis aten ze een boterham, samen met 25 senioren en vertegenwoordigers van de Bake for Life en...

Lees bericht


Vijfde kookt avondmaal zelf

Onderzoek – Eén op de vijf volwassenen (19 procent) zwoegt nog boven de kookplaat als hij of zij thuiskomt van het werk. Gemiddeld een half uur, terwijl de maaltijd binnen 11 minuten naar binnen wordt geschrokt. Dit blijkt uit onderzoek van een bedrijf van kant-en-klaarmaatlijden onder 1.300 volwassenen. Als je 's avonds na een lange dag thuiskomt van het werk is het niet verwonderlijk dat je grote honger hebt. De meeste mensen werken...

Lees bericht

Duurzaamheid levert Unilever forse groei op

Industrie – Topman Paul Polman, CEO van Unilever, is opgehouden met de driemaandelijkse financiële rapportages voor aandeelhouders en zet volledig in op milieu- en sociale duurzaamheidsprestaties. “We werken voor de consument en als we dat goed doen, krijgt de aandeelhouder zijn beloning”. Polman deed zijn uitspraak tegen persbureau Reuter. In een vlijmscherp interview legt de topman uit waar het bij Unilever, maar ook andere grote internationale, organisaties om moet gaan;...

Lees bericht

Unilever en FrieslandCampina gaan meer samenwerken

Industrie - De samenwerking tussen Unilever en FrieslandCampina bereikt een nieuwe mijlpaal met de vandaag aangekondigde overeenkomst om hun gezamenlijke activiteiten verder uit te bouwen. Beide bedrijven hebben toegezegd hun krachten te bundelen op het gebied van ontwikkeling en innovatie en de promotie van duurzame productie, verpakking en logistiek. Het Joint Business Development Plan (JBDP) maakt deel uit van het ‘Partner to Win’-programma van Unilever om nauwer te gaan...

Lees bericht

Douwe Egberts krijgt eigen Experience Centre in Amsterdam

Industrie - Na bier en jenever krijgt Amsterdam er een interactief koffiemuseum bij. DE is namelijk opzoek naar een geschikt pand om volgend jaar een Experience Centre, dat voor iedereen toegankelijk is,  te openen. ‘We hebben een enorme historie op het gebied van koffie en thee, een band met Nederland sinds 1753’, zegt DE-topman Michiel Herkemij tegenover Het Parool. Herkemij wil aan de consument de liefde voor koffie en thee meegeven...

Lees bericht

Contactloos betalen bij Canadese fastfoodketen

Service - Alle ruim 3000 vestigingen van de Canadese fastfoodketen Tim Horton's maken de komende maanden de overstap naar contactloos betalen. Dit betekent dat er nauwelijks nog fysieke handelingen nodig zijn om de consument zijn bestelling te laten betalen. Alle grote ketens experimenteren met contactloze betaalmiddelen zoals pasjes die je voor een lezer houdt of afrekenen met de mobiele telefoon, maar nog geen enkele keten van deze omvang heeft het overal...

Lees bericht

Royaan lanceert Week van de Croquet

Marketing - Royaan lanceert de Nationale Week van de Croquet voor zijn merken Kwekkeboom en Van Dobben. Ondernemers krijgen gratis dozen met kroketten bij een bestelling, zodat ze in staat worden gesteld om voor 1 euro hun klanten een kroket van een van de twee merken te verkopen. De Week van de Croquet wordt gehouden van 17 november tot en met 25 november. Royaan stelt voor de actieweek het nodige reclamemateriaal ter beschikking....

Lees bericht

Publiciteitscampagne Het Vinkje van start

Campagne - Het Vinkje, de opvolger van het Ik Kies Bewust-logo en het Keuze Klavertje van Albert Heijn, staat komende maanden volop in de belangstelling. Een uitgebreide  introductiecampagne gaat vandaag van start. Het Vinkje is een samensmelting van het Ik Kies Bewust-logo en het Keuze Klavertje van Albert Heijn. Een onafhankelijke wetenschappelijke commissie draagt zorg voor de criteria waaraan producten met het Vinkje moeten voldoen. Het groene Vinkje staat op...

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid