Het Vinkje vraagt extra aandacht voor suikerconsumptie

Actie - Wees je bewust van de hoeveelheid suiker die je dagelijks binnenkrijgt. Dat is de belangrijkste boodschap die het Vinkje van Stichting Ik Kies Bewust de komende weken verspreidt. Het Vinkje houdt de landelijke publieksactie ‘Bewust van Suiker’. In Den Haag, Rotterdam, Eindhoven en Nijmegen gaan infoteams op zaterdag 22 juni de straat op om te laten zien hoe met het Vinkje eenvoudig een gezondere keuze gemaakt kan worden. Per...

Lees bericht

{if '1' == '3'}

SVO heeft nieuwe naam: SVO vakopleiding food

Opleiding - De landelijke mbo-opleider SVO heeft sinds kort een nieuwe naam: SVO vakopleiding food. De opleiding SVO Fastserviceopleidingen wordt afgebouwd. SVO vakopleiding food blijft vakmensen voor foodbedrijven opleiden, maar gaat duidelijke keuzes maken. De opleider gaat zich specialiseren in de foodsegmenten waarin ze zegt het sterkst te zijn: Versspeciaalzaken, Supermarkten, de Voedingsindustrie en Out of home. In het segment Out of home was SVO actief onder de naam SVO...

Lees bericht

{if '2' == '3'}

Schipholreizigers krijgen rozen om weg te geven

Ludieke actie - Luchthavenschoonmakers over de hele wereld krijgen vandaag via reizigers een roos van hun collega’s. Ook op Schiphol gaan schoonmakers rozen uitdelen aan reizigers met het verzoek of ze, aangekomen op de plaats van bestemming, de roos aan een schoonmaker daar willen geven. De actie vindt plaats in het kader van de Internationale Dag van Rechtvaardigheid voor Schoonmakers (International Justice for Janitors). Schoonmakers willen met deze actie...

Lees bericht

{if '3' == '3'}

Aantal aanbiedingen stabiliseert bij supermarkten

Onderzoek - Uit een analyse van PCNData blijkt dat het aantal folderaanbiedingen van supermarkten voor het eerst sinds jaren stabiliseert. Bovendien spelen huismerken een steeds belangrijkere rol in het actiebeleid. Inmiddels is bijna een derde van de folderpromoties een product van het eigen merk. PCNData is specialist op het gebied van sales promotie informatie. PCNData verzamelt en registreert alle folderpromoties. In de eerste 20 weken van dit jaar registreerde het bedrijf...

Lees bericht

{if '4' == '3'}

Topman Bart de Boer vertrekt bij de Efteling

Vertrek - De Raad van Commissarissen van de Efteling maakt bekend dat Bart de Boer, voorzitter Raad van Bestuur, per 1 september het bedrijf zal verlaten. Bart de Boer trad in 2008 aan als directievoorzitter en heeft de afgelopen jaren leiding gegeven aan de forse groei van de Efteling. De uitvoering van het ambitieuze expansieprogramma dat de Efteling had opgesteld voor de periode tot 2013 was een belangrijk onderdeel van zijn opdracht. Na...

Lees bericht

{if '5' == '3'}

FoodserviceXS presenteert: Foodservice Marketing Award

Award - Aansprekende en succesvolle marketinginitiatieven; de foodservicemarkt staat er bol van. Maar eigenlijk kent niemand ze echt goed. Dat verandert. De Foodservice Marketing Award onderscheidt het meest succesvolle marketinginitiatief. De Foodservice Marketing Award is een initiatief van Foodservice XS en wordt ondersteund door het crossmediale platform @FoodClicks. De criteria waaraan de winnaar moet voldoen zijn divers. De eerste norm: strategic fit geeft aan in hoeverre is het initiatief geÃ...

Lees bericht

CBL: Supermarkten verwachten ook dit jaar omzetstijging

Supermarkten – Supermarkten verwachten ook dit jaar een omzetstijging te realiseren van 2 tot 3 procent. Dit maakte Bert Roetert, voorzitter van het CBL, gisteren bekend bij de presentatie van ‘De supermarkt centraal in de maatschappij’. Supermarkten voeren steeds meer – voorheen - traditionele foodservice-elementen door binnen hun vestigingen. Jumbo Foodmarkt in Breda biedt zelfs verse kant-en-klaar maaltijden aan voor 2,50 euro en start binnenkort net als Hema en Ikea met ontbijtjes voor super lage...

Lees bericht

Unilever wint Tast Force Duurzame Palmolie Award 2012

Uitreiking - Unilever heeft gisteren de Task Force Duurzame Palmolie Award 2012 ontvangen. Unilever heeft de prijs gewonnen vanwege alle activiteiten die Unilever heeft uitgevoerd op het gebied van duurzame palmolie. Bedrijven die een extra inspanning hebben geleverd om duurzame palmolie te gebruiken of een bijzondere activiteit hebben aangeboden aan anderen om de overstap naar duurzame palmolie mogelijk te maken, kunnen in aanmerking komen voor deze award. Dit jaar hebben de...

Lees bericht

FNLI tevreden over uitkomsten Task Force Voedselvertrouwen

Task Force - De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) is bijzonder tevreden over het actieplan van de Taskforce Voedselvertrouwen dat staatssecretaris Dijksma van Economische Zaken en minister Schippers van Volksgezondheid hebben gepresenteerd. De FNLI zegt dat in een persbericht en is één van de deelnemers aan de Taskforce die in maart werd ingesteld door de staatssecretaris en minister naar aanleiding van incidenten met betrekking tot paardenvlees verkocht als rundvlees. De...

Lees bericht

NS Stations start mbo-opleiding stationsretail

Opleiding - Met het bereiden van verse pasta bij de Italiaanse formule Julia’s op station Utrecht Centraal, gaven Annelies Leveling van NS Stations en Coen van Hoof van NCVB Bedrijfsopleidingen het startsein voor een unieke mbo-opleiding stationsretail. De startklas van NS Stations begint in september. De vijf formules die meedoen zijn Kiosk, De Broodzaak, Julia’s, Burger King en HEMA. Annelies Leveling, directeur HR bij NS Stations: “Deze eigen...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid