Omzet Sodexo zit in de lift

Catering - De omzet van de Franse cateraar Sodexo zit in de lift. In de eerste drie kwartalen van het gebroken boekjaar realiseerde men een omzet van 14,2 miljard euro, 3,7 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Dit werd vandaag bekend. Opvallend is dat vooral de inkomsten uit dienstverlening aan het bedrijfsleven toenamen (3,8 procent). Een sector die in Nederland sterk onder druk staat door de economische recessie, de toenemende werkloosheid...

Lees bericht

{if '1' == '3'}

NYP, Bezorgbeer en Spare Rib Express trekken ten strijde tegen overvallers

Fastservice - New York Pizza, de Bezorgbeer en Spare Rib Express trekken gezamenlijk ten strijde tegen overvallen. De maaltijdbezorgers en Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie hebben een actieplan opgesteld om ondernemers bewuster te maken van het probleem. Het actieplan voorziet onder meer in trainingen tegen overvallen en mobiele pinapparatuur, zodat de bezorgers niet met zo veel geld op hun brommertje de stad door hoeven. In 2011 waren er in...

Lees bericht

{if '2' == '3'}

FrieslandCampina introduceert nieuwe blikje in ijssculptuur

Industrie - Voor de introductie van de nieuwe verpakking van het blikje chocomel, heeft FrieslandCampina een vijf meter hoge ijssculptuur neergezet op het Domplein in Utrecht met daarin het nieuwe blikje. Mensen kunnen raden hoe lang het duurt voordat het blikje de grond raakt. Luuk Bode, de ontwerper die de ijssculptuur maakte: "Het ontwerp is ontstaan vanuit de basisvorm van een Chocomel blikje, maar dan als totem geïnspireerd op...

Lees bericht

{if '3' == '3'}

Nationaal Bieronderzoek: alcoholvrij bier segment groeit sterk

Onderzoek - Steeds meer bierdrinkers kiezen voor alcoholvrij bier. Koos in 2012 ruim één op de drie wel eens voor alcoholvrij bier, nu doet 46% dit. De bierconsumptie verplaatst zich tevens steeds meer naar thuis. Deze trends volgen uit het Nationaal Bieronderzoek dat Nederlandse Brouwers heeft laten uitvoeren onder meer dan 500 bierdrinkende Nederlanders. Nederlandse bierdrinkers kiezen steeds vaker voor alcoholvrij bier. In 2013 geeft 46% van de bierdrinkers aan wel eens alcoholvrij bier te...

Lees bericht

{if '4' == '3'}

GfK : Daling vertrouwen consument, regeringsbeleid ongunstig

Onderzoek - Het door GfK gemeten consumentenvertrouwen is in juli gedaald. Vorige maand kwam de index op -44 uit, deze maand op -48. Consumenten hebben vooral minder vertrouwen in de economische situatie van de komende twaalf maanden (daling van -41 naar -54). Het vertrouwen in de eigen toekomstige financiële situatie is ook gedaald, maar in mindere mate (van -34 naar -39). Onderzoeksbureau GfK vraagt maandelijks ook naar het beeld...

Lees bericht

{if '5' == '3'}

Verkiezing ‘Leukste Snackbar’ erg populair

Fastservice – De verkiezing van de 'Leukste Snackbar' is erg populair. Er zijn al meer dan 12.500 stemmen uitgebracht. Bij het stemmen kon men cijfers geven voor sfeer, klantvriendelijkheid, presentatie en de prijs/kwaliteit-verhouding van de deelnemende cafetaria's. Er kon tot gisteren worden gestemd op gemeenteniveau. In iedere gemeente zijn er twee titels te vergeven: de snackbar met de meeste stemmen en de snackbar met de hoogste waarderingscijfers. Zij gaan door naar...

Lees bericht

{if '6' == '3'}

GfK rondt overname PCNData af

Overname - Met het afronden van de overname van PCNData kan Internationaal marktonderzoeksbureau GfK met de registraties van alle salespromotie-uitingen binnen food, drug, liquor, DiY, zelfbedieningsgroothandel en foodservice haar dienstverlening verder uitbreiden. De registratie van deze gegevens zijn een waardevolle aanvulling op de bestaande consumenteninformatie van GfK. Door de gegevens met elkaar te combineren, ontstaan verdiepende inzichten die klanten helpen de effectiviteit van promoties nog verder te verbeteren. GfK biedt...

Lees bericht

{if '7' == '3'}

NVWA beboet tankstations om foute tabakspresentatie

Petrol – Tankstationondernemers met een foute tabakspresentatie worden beboet door de Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). Een pakje dat boven de rij uitsteekt of een slof sigaretten die even op de grond staat, wordt namelijk gezien als verboden reclame. De afgelopen weken ontving de BETA, de brancheorganisatie van tankstationondernemers, daar verschillende klachten over van leden. Een pomphouder in Tilburg kreeg bijvoorbeeld een boete van 5000 euro omdat hij een reclameposter in zijn priv...

Lees bericht

Brit Charles Kay opvolger Bienfait bij Makro

Benoeming - Charles Kay is benoemd tot Algemeen Directeur van Makro Nederland en volgt daarmee Jean-Pierre Bienfait op. Charles Kay is sinds januari 2012 werkzaam voor METRO Group in de positie van Algemeen Directeur METRO Cash & Carry Denemarken. Daarvoor was Charles Kay, die de Engelse nationaliteit bezit, achtereenvolgens Algemeen Directeur Poundstretcher UK, Netto Food stores UK en vervulde hij vijf jaar lang de positie in Nederland als European Trade Director bij...

Lees bericht

Grolsch keert terug naar de roots

Marketing - Grolsch heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd. In de campagne grijpt het biermerk terug naar de roots en draait het weer om vakmanschap. “Grolsch. 400 jaar karakter” is de nieuwe pay-off van de campagne, die wordt afgetrapt met de commercial “IJsmeesters van Groenlo”. Gisteren werd de nieuwe campagne uit de doeken gedaan. Ook toonde men voor het eerste de nieuwe commercial aan de media. Gisela Rule, Marketing Directeur bij Grolsch...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid