Noodkreet: Cafetaria’s moeten volume snel vergroten en niet alleen naar marge kijken

Cafetaria - Juist in de uren waarvan cafetaria’s het moeten hebben, haalt de consument tegenwoordig even snel een kant-en-klare maaltijd of een diepvriespizza uit de schappen van de supermarkt. Het is de hoogste tijd om het volume in de sector te vergroten. Dit laten twee cafetariakenners weten in de jongste uitgave van FoodClicks. een van hen, Rogier Gielen van SnackPoint:  “Vorig jaar plusten we ruim 3 procent, maar ik kan...

Lees bericht

Zwaluwhoeve promoot de drunch

Wellness – Drunch combineert de lunch met het diner. De Zwaluwhoeve in Harderwijk promoot het nieuwe eetmoment op een bijzondere manier.   In een grote oplage verspreiddehet wellnessresort het gratis kookboekje Anytime Drunchtime met 15 drunchgerechten via honderden afzetpunten, waaronder zelfs autodealers en garages. Drunch is het eetmoment tussen lunch en diner. In het kookboekje staat de receptuur en bereidingswijze van onder meer kleine vleesgerechten, soepen en hapjes bij een drankje. “Drunchen doe...

Lees bericht

Bekende merken als Ben & Jerry’s en Burger King omarmen foodtruck

Fastservice – Bekende foodservicemerken haken in op de foodtruckmania in de VerenigdeStaten. Zowel ijsmerk Ben & Jerry’s als hamburgerketen Burger King zetten foodtrucks in ter promotie van nieuwe producten.   Ben & Jerry’s is tot eind mei actief in Los Angeles. Daar promoot het ijsmerk zijn nieuwe smaak Greek Frozen Yogurt met een foodtruck. Burger King toert met 30 foodtrucks langs 40 Amerikaanse steden om zijn nieuwe menu-items onder de aandacht te brengen. Foodtrucks,...

Lees bericht


Lunchroom annex wijnbar rukt op

Lunchroom – Overdag lunchroom, ’s avonds wijnbar. Een nieuw type horecabedrijf rukt op in hoog tempo. Het gaat om bedrijven waar de consument in een aangename en moderne atmosfeer overdag koffie en broodjes kan krijgen en vanaf het einde van de middag wijn met kleine, vaak Mediterrane hapjes. Onder meer vanwege oplopende kosten en geringere marges, streeft de spijsverstrekkende horeca naar een betere bezetting...

Lees bericht

Tankstation verrast klanten met Oranje Leeuw

Petrol - Bezoekers van het Shell servicetankstation in Nijmegen-Zuid werden afgelopen zondag verrast door een van de bekenste oranje supporters van de Nederland: de oranje indiaan. Het verrassingsbezoek maakte onderdeel uit van de Shell-actie, de oranje motorkapleeuw, een oranjegadget. Tijdens het bezoek van de oranje indiaan werden alle auto's voorzien van de motorkapleeuw. “Als groot supporter van oranje wil ik op iedere mogelijke manier...

Lees bericht

Groothandel Bergsma neemt belang in Tabaronde

  Tabak- en gemak - Groothandel Bergsma (onderdeel van de FOOX groothandelsorganisatie) heeft een minderheidsbelang verworven in de Tabaronde-organisatie. De partijen gaan op strategisch niveau nauw samenwerken. Dit is deze week via een persbericht bekend gemaakt. Door het uitwisselen van expertise ontstaan er grote synergievoordelen voor beide partijen. Groothandel Bergsma ontwikkelt het specialisme als leverancier van tabaksverkooppunten verder, terwijl Tabaronde profiteert van het fijnmazige netwerk van de distributeur. Tevreden Grootaandeelhouder...

Lees bericht

Tankstations belonen alerte klant

  Tankstations - Tankstations belonen alerte klanten. In de strijd tegen gewelddadige roofovervallen wordt de gouden tip die leidt tot de aanhouding van de criminelen met 5.000 euro beloond. Het plan is afkomstig van de Beta, de brancheorganisatie van tankstationhouders. De belangenorganisatie meldt dat het aantal zeer agressieve criminelen die geweld niet schuwen hand over hand toeneemt. De gouden tip levert per gebeurtenis 5000 euro op. Het geld wordt door de gezamenlijke...

Lees bericht

Vrije gift voor diner in restaurant

  Horeca – Gasten van stadscafé-restaurant 't Feithhuis in Groningen mogen sinds kort zelf bepalen wat zij voor hun diner betalen. Als tegenprestatie voor deze geste vraagt het restaurant de klanten wel aan- en opmerkingen geven over het eten en de service. Uit eerste resultaten blijkt dat bezoekers gemiddeld 5 à 6 procent te weinig betaalden. Maar voor dat omzetverlies krijgt eigenaar Postema heel veel waardevolle opmerkingen terug. "Wij willen...

Lees bericht

Onzekerheid raakt horeca

  Horeca – Horecabezoeker houdt de hand op de knip. De ondernemers moeten rekening houden met afwachtende klanten, die door onzekerheid over nieuwe bezuinigingen minder zullen uitgeven. Dat blijkt uit het kwartaalbericht sectoren van het economische bureau van ING waarover De Telegraaf bericht. De afgelopen jaren bevonden volgens ING de detailhandel en horeca zich al in zwaar weer, omdat consumenten door lastenverzwaringen, achterblijvende lonen en oplopende werkloosheid minder makkelijk geld...

Lees bericht

Madeleine van der Zwaan weg bij NS Stations

  Gemak – Algemeen directeur Madeleine van der Zwaan is per 1 mei weg bij NS Stations (voorheen Servex). Van der Zwaan is als directeur aan de slag gegaan bij Koninklijk Theater Carré. Van der Zwaan stond bij NS Stations aan de basis van de groei die de organisatie heeft doorgemaakt. In de tijd dat ze er werkzaam is geweest heeft zij het winkelaanbod van NS Stations bovendien succesvol uitgebreid met formules als...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid