Belgische maaltijdboxbezorger Mealhero naar Nederland

Maaltijdboxbezorger – Het foodtech bedrijf Mealhero gaat vanaf vandaag maaltijdboxen leveren in Nederland. Het bedrijf is al actief in België, maar gaat het nu over de grens proberen. Mealhero bezorgt een gezond boodschappenpakket met vriesverse ingrediënten, maar onderscheidt zich vooral in de kooktechnologie, door de meegeleverde slimme stoomoven.

Lees bericht

Bestel- & betaalapp rukt op in bedrijfsrestaurants Sodexo

Catering - In rap tempo worden in de bedrijfsrestaurants die Sodexo runt bij haar klanten de bestel- & betaalapps omarmd, zo laat het bedrijf weten. Corona zorgt voor een aanzienlijke versnelling in het gebruik van deze app en voorkomt op die manier rijen bij de kassa. De app heeft nu ook een Scan & Go-functie, waardoor er nog meer mogelijkheden ontstaan.

Lees bericht



Shopformat Wrapinez komt terug als shop-in-shopconcept

Shopformat - Wrapinez, de eerdere shopformule van Fred van Aken en Foodstep-directeur Gerard Sterkenburg, komt binnenkort niet als shopconcept terug, maar als shop-in-shopformat. De locaties van waaruit de wraps straks worden verkocht zitten in Den Haag, Zeist en Doetinchem.

Lees bericht

Sligro houdt omzetverlies redelijk beperkt

Groothandel – Hoewel groothandel Sligro in het vierde kwartaal een omzet boekte van 456 miljoen euro, tegenover 655 miljoen vorig jaar, viel deze terugval als gevolg van de horecasluiting de financiële markten mee. Het aandeel won zelfs een beetje in waarde, omdat rekening werd gehouden met een iets lagere omzet. De totale omzet van Sligro over 2020 bedroeg ruim 1,9 miljard euro, een afname van 18,7% ten opzichte van de bijna €2,4 miljard omzet in 2019.

Lees bericht

Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees in maart van start

Actieweek - De vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees, vindt dit jaar plaats van 8 tot en met 14 maart. Deze jaarlijks terugkerende campagne heeft steeds meer impact en draagt bij aan groeiende normalisering van een flexitarisch eetpatroon. Ook veel foodservicepartijen nemen deel aan deze actieweek.

Lees bericht


Consumptiebehoefte in horeca is veranderd na eerste lockdown

Analyse - Horeca in Nederland heeft na de eerste lockdown de weg omhoog vrij snel weten te vinden. Halverwege juli is het omzetniveau zelfs even gestegen tot het niveau van 2019. Opvallend genoeg bleek de consumptiebehoefte van de horecagast na de lockdown op een aantal vlakken wel te zijn veranderd ten opzichte van 2019.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid