Foodservice Marketing Award; inschrijving is gestart

Marketing – Goede marketingcase voorhanden? Nu is het de kans om er een prijs mee te winnen. FoodserviceXS nodigt ieder foodservicebedrijf uit om een succesvolle marketingcase in te sturen voor de Foodservice Marketing Award. Tijdens de komende editie zullen er twee prijzen worden uitgereikt: een in de categorie ‘activatie’ en een in de categorie ‘innovatie’. De voorinschrijvingen zijn gestart, zo laat organisator FoodserviceXs weten. Men kan zich als lid van FoodserviceXs...

Lees bericht

{if '1' == '3'}

Weduwe Joustra gered door Boomsma Distilleerderij

Overnames - Weduwe Joustra is gereed van de ondergang. Het bedrijf van de bekende Beerenburg dreigde te worden meegesleurd in de ondergang van het moederbedrijf van Joustra - de Dirkzwager Groep. Maar een oer-Fries familiebedrijf - Boomsma Distilleerderij – treedt nu op als de reddende engel. “Weduwe Joustra zelf is een financieel gezond bedrijf, met prachtige producten. Bovendien is het een belangrijk onderdeel van de Friese cultuur, en kunnen we dit...

Lees bericht

{if '2' == '3'}

Amsterdam zet in op levering horeca via grachten

Distributie – De gemeente Amsterdam schrijft in het recent verschenen rapport Watervisie dat het mogelijkheden ziet voor de groei van stadsdistributie op de vele grachten. Met name horecabedrijven langs de Amsterdamse wateren zouden via onder meer elektrische boten goed kunnen worden bevoorraad. De Watervisie van de gemeente Amsterdam wordt met open armen ontvangen door MKB Amsterdam, de belangenbehartiger voor het midden- en kleinbedrijf. “Vracht over de gracht zien wij als een...

Lees bericht

{if '3' == '3'}

Instock opent tweede restaurant in Den Haag

Voedselverspilling – Instock opent morgen de deuren van hun nieuwe tweede restaurant op het Buitenhof 36 in Den Haag. Instock heeft al een vestiging in Amsterdam en zet voedselverspilling op de kaart. Zeven dagen per week wordt er in hun restaurants een ontbijt, lunch en diner gemaakt met producten die anders het bord niet zouden halen. De formule werkt hiervoor samen met Albert Heijn. Instock bestaat twee jaar en heeft ondertussen zo...

Lees bericht

Bierbrouwer Grolsch stapt in de filmwereld

Marketing - Grolsch stapt in de filmwereld en gaat met Dekmantel een samenwerking aan. In aanloop naar het Dekmantel Festival (4 – 7 augustus) presenteren Grolsch en Dekmantel het eerste resultaat van hun samenwerking: een documentaire met in de hoofdrol de oprichters van de Amsterdamse underground instituten Red Light Radio en Red Light Records. “Vakmanschap is de verbindende factor tussen ons en het platenlabel en evenementenorganisatie”, meldt de bierbrouwer in een persbericht. In...

Lees bericht

Vrumona slaat handen ineen met Naturalicious®.

Samenwerkingen – Frisdrankleverancier Vrumona slaat de handen ineen met hi-tech health company Naturalicious®. De samenwerking moet zorgen voor een innovatieve reeks gezonde cold pressed groente- en fruit juices met de merknaam Naturalicious®. “De zogenaamde cold pressed juices zijn een ware rage aan het worden onder iedereen die er een gezonde levensstijl op na houdt”, verklaren de partijen in een persbericht. Hi-tech health company Naturalicious® is innovator op het gebied van gezonde...

Lees bericht

Pizzaburger van Dr. Oetker op de Zwarte Cross

Marketing – De Zwarte Cross afgelopen weekend in Lichtenvoorde kende een opvallende verschijning. En wel van Dr. Oetker. De fabrikant presenteerde daar de nieuwste pizzasnack: de Pizzaburger. De Zwarte Cross is een evenement die zijn gelijke niet kent. Het is uniek, bijzonder en wordt gekenmerkt door een diversiteit aan cross, muziek, theater en heel veel gezelligheid. Ook horeca speelt er een belangrijke rol. Voor Dr. Oetker reden om met iets nieuws...

Lees bericht

Kippig zoekt tweede vestiging

Trends – De formule Kippig zoekt een tweede vestiging. Het is een rechtstreeks gevolg van het succes van de aanbieder van thuisbezorgde gebraden Hollandse kippen uit Brabant zonder antibiotica of groeibevorderaars. En zo zijn er meer, het aandeel van ‘gezonde’ snacktentjes met ‘verantwoorde’ en ‘eerlijke’ producten in de totale omzetstijging van de Nederlandse horeca is relatief groot, aldus KHN. Kippig is alleen nog actief in Utrecht. Maar verandert snel, als het...

Lees bericht

Bezoekje aan pretpark opnieuw duurder

Recreatie - Een dagje uit naar een attractiepark hakt er stevig in tegenwoordig. Zeker nu de prijzen opnieuw zijn verhoogd. Inmiddels kost een regulier entreekaartje voor een van de zeven grootste Nederlandse pretparken gemiddeld ruim 32 euro, een stijging met 2,7 procent ten opzichte van vorig jaar. De hoge prijzen zijn er de reden van dat twee op de drie pretparkbezoekers er mede voor kiest om gebruik te maken van kortingsacties, zo...

Lees bericht

Online boodschappen doen plust met ruim 10 procent

Online – De Nederlander doet de boodschappen meer en meer online. Het bestellen van onder meer een pak suiker, de koffiemelk en het brood via het wereldwijde web is het afgelopen jaar in Nederland met 12 procent toegenomen. Dit meldt Nielsen op basis van zijn Shopper Trends-enquête. Hieruit blijkt dat 28 procent van het Nederlandse winkelpubliek de afgelopen maand de website van een winkel heeft bezocht, waar dat in 2014 nog 16 procent was....

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid