Promotie voor gezonder eten aan de snelweg tijdens File Food Festival

Tankshops - Onder het motto ‘A2 Eet Mee!’ worden automobilisten op de snelweg A2 tussen Amsterdam en Den Bosch dinsdagavond vanaf half zes getrakteerd op versbereide en gezonde happen. Het File Food Festival wil laten zien dat eten bij een tankstation beter kan. Bij acht tankstations aan de A2 tussen Amsterdam en Den Bosch, aan beide kanten van de snelweg, krijgen automobilisten uit verschillende foodtrucks gezonde lekkernijen aangeboden, waaronder empanada...

Lees bericht

Lavazza toont nieuwe generatie latte art met gezichten en teksten op melkkoffies

Koffie - De Italiaanse koffiebrander Lavazza heeft tijdens het Londense tennistoernooi Wimbledon de nieuwe generatie latte art laten zien: melkkoffies met daarop gezichten en teksten. Voor de bijzondere latte art is Lavazza een samenwerking aangegaan met de firma Ripples, dat recent de Ripple Maker heeft geïntroduceerd, een apparaat dat naar wens afbeeldingen, boodschappen, teksten en logo’s op melkschuim ‘print’. De firma claimt dat de Ripple Maker met behulp...

Lees bericht

Hudson’s Bay komt met nog zeven vestigingen, opening in najaar verwacht

Retail - Hudson’s Bay heeft maandag aangekondigd verspreid over Nederland nog zeven vestigingen te openen, bovenop de vier eerder aangekondigde locaties. In totaal ruim 140.000 vierkante meter winkelruimte komt in onder meer Amersfoort, Den Bosch, Den Haag, Enschede, Haarlem, Leiden en Zwolle. De plannen van het Canadese Hudson’s Bay Company in grote steden in Nederland bestaat uit tien Hudson’s Bay winkels en een vestiging van Saks OFF 5TH....

Lees bericht


Nederlandse By the Dutch jenever wint tweemaal goud in Verenigde Staten

Gedistilleerd - Het Nederlandse jenever-merk By the Dutch heeft in de Verenigde Staten tijdens twee wedstrijden tweemaal goud gewonnen voor de Old Genever. De jenever won een gouden medaille bij de ‘Gin Masters 2016’ en de ‘Los Angeles Int. Spirits Competition 2016’. De Nederlandse jenever werd tijdens de Gin Masters competitie als winnaar gekozen uit 150 inzendingen. Tijdens de wedstrijd in Los Angeles werd By the Dutch als winnaar aangewezen uit een blinde...

Lees bericht

Milieu Centraal gaat keurmerken en logo’s op levensmiddelen beoordelen

Keurmerken - Voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal gaat helderheid verschaffen in het woud van duurzame keurmerken en logo’s op voedselproducten. De organisatie gaat de keurmerken beoordelen en hier ordening in aanbrengen. Milieu Centraal heeft hiervoor een beoordelingssystematiek ontwikkeld met het ministerie van Economische Zaken en de Alliantie Verduurzaming Voedsel. “Er zijn in de winkels veel keurmerken en logo's op voeding te vinden”, zegt Vera Dalm, directeur van Milieu Centraal. “Over de...

Lees bericht

Nespresso brengt na 50 jaar boycot Cubaanse koffie naar Verenigde Staten

Koffie - Voor het eerst in meer dan 50 jaar kunnen koffieliefhebbers in de Verenigde Staten gaan genieten van koffie afkomstig uit Cuba. Koffiemerk Nespresso, onderdeel van voedingsmiddelenreus Nestlé, brengt komend najaar Cuban Nespresso Grand Cru, Cafecito de Cuba als limited edition op de Amerikaanse markt. Door de versoepeling van de handelsbetrekkingen tussen de VS en Cuba mogen er na een boycot van ruim 50 jaar bepaalde producten weer tussen beide landen...

Lees bericht

Veel duurzame voedselinitiatieven in Silicon Valley

Duurzame initiatieven - Vleesloze kippenreepjes, hamburgers op basis van planten en mayonaise zonder eieren. Tal van start-ups op Silicon Valley houden zich bezig met de ontwikkeling van duurzame voedselinitiatieven. De bedrijfje zijn ervan overtuigd dat de traditionele voedingsindustrie zijn langste tijd heeft gehad. “De veeteelt is destructief en niet duurzaam, en toch neemt de vraag naar vlees en zuivelproducten alleen maar toe”, zegt Patrick Brown, oprichter van Impossible Foods, tegen...

Lees bericht

‘Verbeter tankshop met gemaks-oplossingen, scherpe prijzen, identiteit en differentiatie’

Tankshops - Om klanten aan zich te binden moeten de tankshops in Nederland meer doen op het gebied van gemaksoplossingen, gezonde producten, gastvrijheid, verrassing, prijs, identiteit en differentiatie. Dit stelt Petrol Connected, de samenwerking tussen de onderzoeksbureaus GfK, IRI en Orange Peak Company. Volgens de organisatie, opgericht om trends en ontwikkelingen in de Nederlandse tankstationbranche in kaart te brengen, ziet de consument nog volop mogelijkheden om de tankshop te verbeteren....

Lees bericht

De Waterreus verkozen tot ‘Beste Strandpaviljoen van Nederland 2016’

Strandpaviljoens - De Waterreus in Scheveningen is door Koninklijke Horeca Nederland verkozen tot ‘Beste Strandpaviljoen van Nederland’. De titel van ‘meest duurzame strandpaviljoen’ ging naar Sjoerd op Ameland, het ‘schoonste strandpaviljoen’ is De Golfslag in Wassenaar en Paviljoen van de Dame in Paterswolde is uitgeroepen tot ‘beste binnenlandse strandpaviljoen van Nederland’. De prijzen werden door landelijke bestuurslid Agnes Holtjer van Koninklijke Horeca Nederland en Stephan van der Stee van Strand...

Lees bericht

Van Lanschot neemt belang in Market Food Group

Broodbakkerij – Van Lanschot heeft op 1 juli overeenstemming bereikt over het verwerven van een minderheidsbelang in Market Food Group, gevestigd in Bunschoten-Spakenburg. Onder de Market Food Group, vallen de franchisefromules ’t Stoepje en de bakkerijformule Le Perron. Dat is woensdag bekend gemaakt. Door de participatie van Van Lanschot Participaties krijgt het bedrijf meer mogelijkheden te groeien. Market Food Group realiseerde het afgelopen jaar een consumentenomzet van 105 miljoen euro. Market Food Group ...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid