Programma Harry@school van VITAM gaat jeugd wijzen op juiste voeding

Catering – Cateraar VITAM wil de (school) jeugd bewuster maken van voeding en leren dat groente en fruit een onmisbaar onderdeel zijn van het dagelijkse eetpatroon. Om die reden start de cateraar een interactief programma onder de naam ‘Harry@school’! Het betreft een educatief programma van vier weken waarin cateraar VITAM kinderen kennis laat maken met het verhaal van de boon ‘Harry Covèrt’. In vier lessen leren kinderen uit groep 6...

Lees bericht

{if '1' == '3'}

Opzegtermijnen foodboxen aan banden gelegd

Bezorging - Onder druk van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) kan een abonnement op een maaltijdbox voortaan binnen 2 weken worden opgezegd. De kleine lettertjes in het contracten moeten daarvoor worden aangepast. De Autoriteit Consument en Markt komt met de richtlijn na honderden klachten over verkoopmethoden en moeilijk beëindigingen van met name bezorgdienst Hello Fresh. De mogelijkheid om binnen twee weken op  te zeggen geldt echter voor alle maaltijdenbox-aanbieders....

Lees bericht

{if '2' == '3'}

Heineken mogelijk sponsor van Formule 1

Sponsoring – Volgens berichten in diverse media heeft biergigant Heineken serieuze plannen om de koningsklasse van de autosport te gaan sponsoren. Volgens bronnen gaat het niet alleen om reclame langs en op het circuit (trackside advertising), maar zou Heineken ook overwegen om geld te steken in een F1-team. Het bedrag dat met de sponsoring is gemoeid, zou liggen tussen de 150 tot 200 miljoen dollar (130-175 miljoen euro) over een periode van...

Lees bericht

{if '3' == '3'}

Nederlands Bocuse d’Or team kwalificeert zich voor wereldfinale

Wedstrijd - Het Nederlandse Bocuse d’Or team met chef Jan Smink en commis Sander Verhaaf heeft tijdens de Europese finale in het Hongaarse Boedapest een zevende plaats behaald, waarmee het zich heeft gekwalificeerd voor de wereldfinale in Lyon in januari 2017. Het team, dat evenals coach Lars Aukema bij restaurant De Librije in Zwolle werkt, kookte binnen 5 uur en 35 minuten zijn gerechten met steur en steurkaviaar en gerechten met hert...

Lees bericht

{if '4' == '3'}

Esso De Buunderkamp heeft eerste D.E Coffee Kitchen in tankstation

Tankshops - In Esso tankstation De Buunderkamp aan de A12 bij Ede heeft koffiebrander Douwe Egberts de eerste D.E Coffee Kitchen van Nederland in een tankstation geopend. Esso De Buunderkamp is na een ruim zes maanden durende verbouwing, inclusief verplaatsing, deze week feestelijk heropend. De compleet vernieuwde ruim honderd vierkante meter grote tankshop biedt alle eet- en drinkwaren voor de automobilist. Zo heeft het onder meer een Délifrance...

Lees bericht

Spaanse wijn is rood of wit, maar nu ook… blauw

Wijn - Het Spaanse Marqués de Alcantara zorgt voor een revolutie in de wijnwereld met de introductie van de eerste échte blauwe wijn. Vino Azul, dat een hit is op Ibiza en op dit moment wordt geschonken op vijf Nederlandse horecalocaties, is gemaakt van 100% chardonnay druiven. Vino Azul dankt zijn frisse blauwe kleur aan anthocyanen, natuurlijke kleurstoffen die als blauwe pigment voorkomt in de schil van rode druiven. Anthocyanen...

Lees bericht

Consument kiest vaker voor gezond en makkelijk eten, vooral AGF-sector profiteert

Convenience - De consument kiest steeds vaker voor gezonde en gemakkelijke producten om te eten. Vooral de AGF-sector profiteert van deze ontwikkeling, door het gezonde imago van groenten en fruit. Ook groeit de populariteit van kant-en-klaar salades en voorgesneden fruit door de sterke groei van eenpersoonshuishoudens en tweeverdieners. Dit schrijft ABN AMRO dinsdag. Als gevolg van het economische herstel zijn de uitgaven aan food-producten gestegen. In 2015 gaf de consument ruim 57...

Lees bericht

Ruim 150 activiteiten tijdens de Week van het Nederlands Bier

Bier - Tijdens het vijfjarig jubileum van de Week van het Nederlands Bier organiseren ruim 150 bierbrouwers, bars en restaurants diverse biergerelateerde activiteiten. De Week van het Bier vindt plaats van 19 tot en met 29 mei. Tijdens de Week van het Bier kan de consument onder andere een kijkje nemen bij diverse brouwerijen, deelnemen aan bierwandeltochten en bierproeverijen of op biervaart van Delft naar Rotterdam Delfshaven. “Van 19 tot en met 29 mei staat...

Lees bericht

Bierbrouwers Bavaria en Palm bundelen krachten en versterken portfolio

Bier - Bavaria N.V. en Palm Belgian Craft Brewers bundelen hun krachten. Bavaria heeft met de overname van 60% van de aandelen een meerderheidsbelang genomen in Palm. Vanaf 2021 zal Palm Belgian Craft Brewers voor 100% deel uitmaken van de bierbrouwer uit Lieshout. De twee familiebrouwers zeggen veel synergie bij elkaar te vinden door de gemeenschappelijke achtergrond en de gedeelde passie voor bier. “België is hét speciaalbierland bij uitstek”, zegt Jan-Renier...

Lees bericht

Coca-Cola brengt smart productactivatie op flesjes cola in de horeca

Frisdranken - Coca-Cola houdt de komende maanden in de Nederlandse horeca een actie waarbij consumenten met hun mobieltje een flesje cola kunnen scannen, een filmpje te zien krijgen en vervolgens met de frisdrank ‘op reis gaan’. Doel van de campagne is een nieuwe beleving geven aan het drinken van Coca-Cola in de horeca. Via een innovatieve mobiele techniek krijgt de café- of restaurantbezoeker na het fotograferen van een flesje...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid