Bammetje kaas wordt duurder

Grondstoffen – De prijs van het o zo geliefde bammetje kaas in het bedrijfs- en schoolrestaurant stijgt. Althans, dat is de verwachting. De reden? Onder meer de verwachte toename van de graanprijzen. ABN AMRO legt in zijn granenmonitor uit dat de mondiale tarwemarkt voor het derde jaar op rij wel afstevent op een recordproductie. Maar komend seizoen (2016-2017) wordt een kentering verwacht. Daarbij verwijst de bank naar het laatste rapport van...

Lees bericht

CBS: Frietje en snackje in trek

Cijfers - Met een uitzonderlijk goed laatste kwartaal hebben snackbars, inclusief lunchrooms en ijssalons, een positief jaar afgesloten, zo meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder, zette deze horecabranche 8,1 procent meer om. Over het hele jaar realiseerde de sector een omzetplus van 5,1 procent. “Als het gaat om de omzet had geen enkele tak van de horeca dit jaar reden tot klagen, met...

Lees bericht

Beebox met landelijke logistiek naar Menken

Logistiek - De biologische maaltijdboxenleverancier ‘Beebox’ besteedt vanaf deze week een deel van haar landelijke logistiek uit aan distributeur Leen Menken Foodservice Logistics. Beebox stelt gevarieerde boxen samen van groente, fruit, brood, aardappelen, eieren, sap, vlees en vis en stimuleert klanten om een groen en gezond eetpatroon te verwezenlijken. De box zit vol biologische ingrediënten uit Nederland. De producten worden direct ingekocht bij de boer, ingepakt en gaan vervolgens,...

Lees bericht


Albert Heijn to go en BP starten proef op zes tankstations

Tankshops - Albert Heijn to go en BP slaan de handen ineen. De twee partijen hebben hiertoe een overeenkomst gesloten voor testen met Albert Heijn to go winkels op zes BP tankstations verspreid over het land. De eerste winkel moet in het najaar van 2016 openen.  Klanten vinden vanaf het najaar bij zes BP tankstations in Nederland een volwaardige Albert Heijn to go winkel met een breed aanbod van vers eten...

Lees bericht

Perfetti Van Melle en Unilever slaan handen ineen; dit voorjaar Chupa Chups ijs

Industrie - Perfetti Van Melle is een samenwerking aangegaan met Unilever voor de ontwikkeling van een assortiment handijs onder het Spaanse lollymerk Chupa Chups. Twee varianten Chupa Chups Calippo Shots worden nog dit voorjaar geïntroduceerd in het out-of-homekanaal in diverse landen van West-Europa. Dit meldt onder meer Daily Reporter dinsdag. “Als eerste komen we met de klassieke smaak die de consument kent van Chupa Chups, namelijk cola met lemon...

Lees bericht

7UP Mojito Free Nederlandse primeur, truck met ‘strand’ door hoofdstad

Industrie - Amsterdammers zagen afgelopen vrijdag een truck met een zomers strand voorbij rijden. Het was de promotie bij de lancering van 7UP Mojito Free, een introductie voor West-Europa waarvoor Nederland de primeur had. Frisdrankmerk 7UP heeft een nieuwe smaak geïntroduceerd: 7UP Mojito Free. De nieuwe variant is volgens fabrikant PepsiCo ontwikkeld om de smaak en het gevoel van de zomer te vangen, door een verfrissende combinatie van citroen,...

Lees bericht

Smaakgestuurde maaltijd moet ondervoeding bij ouderen tegengaan

Zorg - Holland Food Service introduceert, in samenwerking met voedingsexpert Eric-Jan Wissink, smaakvolle maaltijden speciaal ontwikkeld voor ouderenzorg. Omdat de recepturen van de maaltijden zodanig zijn ontwikkeld moet het nieuwe zorgconcept ondervoeding tegengaan en het aantal supplementen verminderen. Het doel van de samenwerking tussen Holland Food Service en Wissink is het praktisch toepassen van het element smaaksturing en de gezamenlijke kennis vertalen naar de groeiende behoefte aan smaakvolle maaltijden speciaal...

Lees bericht

Nieuwe verpakking ready-to-drink bekers Starbucks

Koffie - Starbucks slaat een nieuwe weg in met een nieuwe visuele identiteit voor de ready-to-drinks. De bekers zijn in een nieuw design gestoken dat volgens het bedrijf beter past bij het hoofdmerk Starbucks. De ready-to-drinks werden voorheen verkocht onder de naam Starbucks Discoveries, maar worden nu enkel onder het merk Starbucks verkocht. De veranderingen houden ook in dat sommige smaken een andere naam krijgen, zodat ze beter aansluiten bij...

Lees bericht

Bert Waninge benoemd tot Meesterijsbereider

Benoeming - Bert Waninge, hoofdijsbereider bij IJssalon Van der Poel in Hengelo, is vandaag geïnaugureerd als 31ste SVH Meesterijsbereider. In Restaurant Dorset in Borne ontving hij van zijn inaugurator, SVH Meesterijsbereider Theo Clevers, de onderscheiding die bij de officiële titel SVH Meesterijsbereider hoort. Waninge werkt sinds 2002 bij IJssalon Van der Poel, nadat hij eerst jaren als patissier en chocolatier heeft  gewerkt. Na het behalen van verschillende titels als...

Lees bericht

Grolsch vermeldt voedingswaarden op vernieuwde verpakkingen

Verpakking - Bierbrouwer Grolsch vernieuwt haar pils- en speciaalbierverpakkingen voor de Nederlandse markt. Op de nieuwe verpakkingen maakt Grolsch uitgebreid melding van de voedingswaarden van haar pils en speciaalbier. Momenteel wordt alleen de energetische waarde vermeld, maar op de nieuwe verpakkingen komen nu ook het gehalte aan vetten, verzadigde vetzuren, koolhydraten, suikers, eiwitten en zout per 100 ml aan te staan. De nieuwe verpakkingen krijgen ook informatie om de consument te...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid