We Design Food opent pop-up atelier op Art Rotterdam
Horeca - We Design Food, een collectief van toonaangevende Nederlandse food-designers, opent tijdens Art Rotterdam een tijdelijk eet-en-drink atelier. Chef-koks Arne Ramak, Menno Vreeburg en Maarten Hogeveen zorgen in het pop-up concept onder andere voor diverse seizoensgebonden gerechten. In het We Design Food atelier, dat van 10 tot en met 14 februari 2016 in de Van Nellefabriek is te bezoeken, werken verschillende food-designers samen. Ze zijn trots op wat ze doen en willen...
Lees berichtConsumptie ‘buiten de deur’ vindt weg naar groei
Cijfers - Na de krimp in 2014 heeft de foodsector de weg naar groei ingeslagen. De groei van 2 procent die ABN AMRO verwacht in 2016 en 2017 voor de consumptieve bestedingen in Nederland komt vooral op het conto van de consumptie buitenshuis. De stijging in de besteding aan voedingsmiddelen komt vooral door het toegenomen consumentenvertrouwen, zo laat de bank weten. In 2015 lagen de particuliere bestedingen aan foodproducten op 57 miljard euro. Volgens de rapportage...
Lees berichtING verwacht blijvende groei in horeca
Cijfers – Bevolkingsgroei, vergrijzing en toerisme zijn de belangrijkste 'drivers' achter de bestedingsgroei in horeca. Aangezien die de komende jaren blijven toenemen, verwacht ING dat de horecasector de komende jaren blijft groeien. Dat laat Thijs Geijer, sectoreconoom Horeca & Leisure van ING-bank weten in een toelichting op de vandaag gepubliceerde Vooruitzicht Sectoren. De bank stelt daarin de verwachting dat de restaurants het de komende twee jaar gaan winnen van de supermarkten. Geprognotiseeerd...
Lees berichtErwin Dito Directeur Marketing, Communicatie en Consumer Insights McDonald’s Nederland
Benoeming – Erwin Dito (44) is de nieuwe directeur Marketing, Communicatie en Consumer Insights van McDonald’s Nederland. In deze rol is hij verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten en de reputatie van het bedrijf in Nederland. Dito geeft invulling en richting aan de strategische beweging en nieuwe activiteiten die McDonald’s de komende jaren doorvoert in Nederland. Hij werkte voorheen bij AB-Inbev, waar hij in diverse directiefuncties heeft gewerkt aan de versterking van...
Lees berichtOmzet biologisch groeit bij Albert Heijn met 25%
Supermarkt - De populariteit van biologische producten is in de afgelopen jaren in een stroomversnelling gekomen. Driekwart van de Nederlanders koopt wel eens biologische producten, blijkt uit onerzoek. Lagen er in 2007 bij Albert Heijn nog zo’n 270 biologische producten in het schap, nu is dit aantal vervijfvoudigd. Met ruim 1.500 producten in het assortiment realiseerde de supermarkt afgelopen jaar een omzetgroei van 25%. En de groei is er voorlopig niet uit volgens...
Lees berichtShell serveert broodjes met ‘sterallures’
Petrol - Sterrenrestaurant &samhoud places heeft speciaal voor Shell een bijzonder broodje samengesteld voor onderweg. De Tomeato burger van de chefkoks is verkrijgbaar bij alle 70 Deli2Go-vestigingen. Het sterrenbroodje maakt onderdeel uit van de restaurantcampagne samen met IENS, waar gasten dinervouchers sparen voor een gezellig avondje uit eten. IENS is de grootste restaurant- en reserveringswebsite van Nederland, die eerder ook een succesvolle restaurantactie opzette met Albert Heijn. Deze leidde tot...
Lees berichtRoland Kahn zou enige overnamekandidaat zijn van V&D
Formulenieuws - De curatoren spreken met een Nederlands bedrijf als het gaat om het eindgesprek rondom de warenhuizen van V&D en de instore vestigingen van La Place. Volgens RTLZ zou het gaan om Roland Kahn, eigenaar van de Nederlandse kledingketens Coolcat, Sapph, America Today en MS Mode. Zelf noemt Kahn de overname ‘een broodje aap’, maar diverse bronnen melden dat de overeenkomst bijna rond is en dat alleen financierder...
Lees berichtCox & Co start verkoop Friet met Nutella
Fastservice- Piet Friet op het Retailpark in Roermond start met friet met Nutella. Friet met chocoladesaus is in het buitenland reeds verkrijgbaar, maar Cox & Co, moederbedrijf van Piet Friet Roermond, ziet er ook mogelijkheden in Nederland mee. De combinatie van friet met chocola lijkt opmerkelijk, maar het frietje Nutella is er in een smaaktest van Piet Friet Roermond er goed uit gekomen. “Het is vooral de mindset dat hartig en...
Lees berichtIKEA wil meer doen met brood uit eigen bakkerij
Formulenieuws – IKEA opende vorig jaar een eigen bakkerij in de vestiging in Delft. Het bedrijf streeft ernaar om het zelfgebakken brood ook in het restaurant en voor medewerkers te gebruiken. De vestiging in Delft is een zogenaamd IKEA Concept Center. Hier test het woonwarenhuis de nieuwste concepten en producten. Om die reden werd in de vestiging in Delft ook de, tot nog toe enige, ambachtelijke bakkerij geopend. Het warenhuis test...
Lees berichtVeranderende consument centraal bij Benzinedag
Petrol - De Benzinedag, die 16 maart in CineMecc in Ede wordt gehouden, staat volledig in het teken van de veranderende rol van de consument in de tankshopwereld; er wordt een brug geslagen tussen het consumptiegedrag van generatie X (geboren tussen 1956 en 1985) en generatie Y (van 1982 tot 2001). De Belgische hoogleraar Steven van Belleghem is één van de sprekers die het thema vanuit zijn visie gaat beschrijven. Volgens Van Belleghem verlangt de...
Lees bericht