Bidvest Deli XL daagt jonge professionals uit

Horecava - Dick Slootweg, CEO van Bidvest Deli XL, daagt jonge professionals uit om het beste idee te leveren voor nog meer online bestelgemak voor Deli XL-klanten of om de webshop van de horecagroothandel verder mee te ontwikkelen. Hij doet zijn oproep tijdens de Young Professional Experience Day (YEPD) op de Horecava. Bidvest Deli XL gelooft in de potentie van aanstormend talent en heeft zich daarom als hoofdsponsor verbonden aan...

Lees bericht

Gast wil kraanwater op tafel

Horecava - Gasten willen gratis kraanwater op tafel. Ruim honderdduizend Nederlanders tekenden hiervoor een petitie die vandaag, op de eerste dag van de jaarlijkse horecabeurs Horecava, wordt aangeboden aan Martijn Naberman. Hij is directeur van de Hogere Hotelschool van Amsterdam en wordt gezien als vertegenwoordiger van de horecatoekomst. Kraanwater is al langer een onderwerp van discussie. Gasten vinden het onterecht hiervoor te moeten betalen, terwijl horeca-ondernemers een kleine vergoeding juist...

Lees bericht

Asahi geïnteresseerd in Grolsch

Industrie – Grolsch staat in de belangstelling van Asahi. De Japanse bierbrouwer zou maar liefst 3,4 miljard dollar neertellen voor Grolsch en Peroni, dat eveneens door SABMiller in de verkoop is gezet. Asahi is de grootste bierbrouwer van Japan en bestaat sinds 1889. De Japanners zijn een oude bekende van SABMiller. Asahi had in de jaren negentig namelijk een belang in de Australische brouwer Foster’s, dat uiteindelijk in handen kwam van SABMiller....

Lees bericht


Eten met dinercheque in restaurant in trek

Horecava – Een vorkje prikken in het restaurant met een cadeaubon wint aan populariteit. In 2015 werd er voor een recordbedrag van 8.000.000 euro aan VVV Dinercheques verkocht. De VVV Dinercheque is de grootse restaurantcadeaubon van Nederland. Deze cadeaukaart is te besteden bij zo’n 2.250 restaurants door heel Nederland. Van eetcafé tot toprestaurant. Alleen al in 2015 werden er bijna 150.000 VVV Dinercheques verkocht. “Uitgaande van minimaal twee gasten per reservering konden de aangesloten restaurants...

Lees bericht

Bestedingen food stijgen met meer dan 700 miljoen euro

Horecava - Nederlanders hebben het afgelopen jaar fors meer geld uitgegeven aan eten en drinken. De totale foodomzet steeg vorig jaar met €703 miljoen tot €57,3 miljard. De buitenshuisconsumptie nam toe met €643 miljoen euro tot 17,7 miljard euro. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van het FoodService Instituut Nederland (FSIN). “Dat het nu weer heel goed gaat met de totale buitenshuisconsumptie betekent niet dat het overal goed gaat”, stelt Jan-Willem Grievink, directeur van...

Lees bericht

Bezorgmarkt groeit naar 4 miljard euro

Horecava – Het fenomeen ‘bezorgen’ gaat flink groeien. Dit voorspelt het Foodservice Instituut Nederland (FSIN). In 2015 is de bezorg- en afhaalomzet met ruim 8 procent gegroeid tot €1,13 miljard. De komende jaren zal die markt stijgen tot een omvang van minimaal €4 miljard in 2025. Daarbij gaat het niet alleen om de bezorg- en afhaaldiensten van retailers (€450 miljoen), maar ook om de duizenden kleine bezorg- en afhaaldiensten vanuit foodservicesegmenten (pizzakoeriers, tafeltje-dek-je, Thuisbezorgd.nl, diepvriesmaaltijden et...

Lees bericht

Nieuw op Horecava: Brood & Horeca

Horecava - Brood & Horeca in het Elicium is een nieuw podium op de Horecava voor alles omtrent brood. Brood & Horeca is een partnership tussen Horecava en The Bakery Institute. Zij bieden middels de Bakkerij van de (V)oorsprong inspiratie (hoe kleed je je winkel aan), informatie (proeven en kennisoverdracht) en interactie (bakkers geven demo’s waarbij het publiek vragen kan stellen). In het midden staat een grote bakkerij, eromheen de...

Lees bericht

KHN komt met eigen Hygiënecode

Horecava – Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft een nieuwe Hygiënecode ontwikkeld. Met deze nieuwe Hygiënecode kunnen horecaondernemers en hun medewerkers volgens KHN op een eenvoudige manier voldoen aan de meest actuele wetgeving op het gebied van voedselveiligheid. “In deze nieuwe code zijn actuele (werk)processen, de frequentie van de registratieverplichtingen en voorbeeldregistratieformulieren opgenomen, zodat horecaondernemers op een makkelijke manier veilig kunnen werken”, aldus KHN. Elk bedrijf dat met voedsel...

Lees bericht

Goede start Aziatisch concept Sohmi in Food Plaza Erasmus

Formulenieuws – Het Aziatische streetfoodconcept Sohmi in Food Plaza van het Erasmus is de eerste dagen succesvol van start gegaan, meldt Erasmus Magazine. Het restaurant met een Vietnamees/Japanse keuken biedt stokbroodjes, noedels, noedelsoep en summerrolls. Het menu van Sohmi is gevarieerd en kenmerkt zich door het gebruik van verse kruiden en groenten. De gerechten van Sohmi zijn licht, gezond en vers. De producten sluiten goed aan bij wat de studenten...

Lees bericht

Peeze komt op Horecava met gepersonaliseerde koffie

Horeca - De Nederlandse koffiebrander Peeze biedt tijdens de horecavakbeurs Horecava, die maandag in RAI Amsterdam van start gaat, beursbezoekers de mogelijkheid om te bepalen van welke bonensoort de koffie die men wenst moet worden gemaakt. De beursbezoeker kan niet alleen de gewenste koffiespecialiteit kiezen, maar ook de bonensoort waarmee de koffie wordt bereid. Koffieliefhebbers hebben de mogelijkheid voor koffiebonen te kiezen die chocolade-, caramel-, kruidige of juist citrustonen bevatten....

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid