Enoki en Hellmann’s winnaars Foodservice Marketing Award

Foodservice Marketing Award - Enoki en Hellmann’s Burger Route zijn beide in de prijzen gevallen vandaag tijdens de uitreiking van de Foodservice Marketing Award van FoodserviceXS. NS won met Enoki de prijs op het aspect ‘Innovatie’, terwijl Unilever Food Solution met de Hellmann’s Burger Route de onderscheiding in de wacht sleepte op het onderdeel ‘Activatie’. De Foodservice Marketing Award onderscheidt het meest succesvolle marketinginitiatief. Verschillende aspecten zijn van...

Lees bericht

Beste horeca flexplek: Bagels & Beans Haarlem

Nieuwe werken – Bagels & Beans in Haarlem is de beste horeca flexplek van 2015. De Ysbreeker uit Amsterdam eindigde op de tweede plaats, gevolgd door Grand Café Usine in Eindhoven. De Nationale Flexplek test is een initiatief van ASUS en Sprout in samenwerking met Microsoft en NS. Een testteam testte de afgelopen weken talloze flexplekken. De Bagels & Beans in Haarlem kwam in de categorie ‘horeca flexplek’ als beste uit de bus. Tester...

Lees bericht

McDonald’s springt niet ‘op iedere kar’

Fastservice - “Salades passen beter in onze strategie dan een speltburger. Die verwacht ik niet zo snel in onze vestigingen.” Dit zegt directeur Manu Steijaert van McDonald’s in het AD. McDonald’s maakt momenteel een transitie door, iets dat goed zichtbaar is in de Hoornse flagshipstore van McDonald's. Daar kunnen gasten op enorme tablets zelf een hamburger samenstellen. Een medewerker komt de bestelling aan tafel brengen. “De consument heeft...

Lees bericht


Freshweb.nl start ‘lokale variant’ Fresh for Local

Formulenieuws – Franchiseformule Freshweb.nl start een nieuwe online activiteit voor horecaondernemers en particulieren die op zoek zijn naar lokale versproducten. De nieuwe loot aan de stam Fresh for Local gaat in januari van start. Dit meldt FranchisePlus in een bericht op de website. Volgens initiatiefnemer Jasper van Roon ligt de toekomst van Freshweb.nl in de regio. Zowel bij ondernemers als bij hobbykoks signaleert hij belangstelling voor producten van de...

Lees bericht

CBL pleit voor kritische herziening taken NVWA

Politiek - De belangenvereniging voor supermarkten, het Centraal Bureau Levensmiddelen, doet voorafgaand aan een overleg over de NVWA een oproep aan de Tweede kamer om het takenpakket van de dienst kritisch te herzien. Het CBL maakt zich zorgen over de balans tussen het steeds groter wordende takenpakket en de capaciteit van de NVWA. "Wij zijn voorstander van een gezaghebbende en goed functionerende Autoriteit, met hoofdletter A," aldus Marc Jansen, directeur...

Lees bericht

Hajé gaat streektransferium meer richten op evenementen

Formulenieuws – Hajé Nieuwegein, exploitant van de Linielanding aan de A27 ter hoogte van Houten en Nieuwegein, wil het streektransferium uitbreiden tot een banqueting- en evenementenlocatie. Het restaurant, dat behoort tot de landelijke horecaketen Hajé Shops, Hotels en Restaurants wil het komende jaar zich meer gaan toeleggen op grotere groep voor vergadermogelijkheden en feesten. Dat schrijft het bedrijf op de eigen website. “Naast de toenemende offerte aanvragen voor  vergaderingen, bijeenkomsten en...

Lees bericht

Mars test wikkel van aardappelzetmeel

Industrie - Mars test in Frankrijk, Duitsland en Nederland een wikkel van biobased materiaal in het retail- en consumentenkanaal. De nieuwe wikkel is gemaakt van aardappelzetmeel. Dit meldt Food Valley NL naar aanleiding van een voordracht van Innovatie Manger, Dennis van Eeten. De wikkel bestaat uit een zogenaamde tweede generatie bioplastic en is gemaakt van aardappelzetmeel dat in proceswater zit. Mars wilde namelijk liever een alternatief in plaats van gebruik...

Lees bericht

Foodstep verzelfstandigt units marktonderzoek en training

Organisatie – Foodstep, bureau voor onderzoek, advies & training, in Bennekom gaat de disciplines marktontwikkelingen en advies en training splitsen in twee zelfstandige bedrijven. De unit Advies en training gaat verder onder de naam Fan Factory! De Onderzoeksunit zal verder gaan onder de naam Foodstep Marktontwikkeling. Dit is vandaag bekend gemaakt door de directie van Foodstep. Het bedrijf is al 25 jaar actief in onderzoek, advies & training  in de wereld van eten, drinken &...

Lees bericht

HMSHost opent Bistrot Centraal

Verblijfshoreca – HMSHost heeft het trio verblijfshorecalocaties op Utrecht Centraal compleet. Op de verdieping in de hal van het station heeft de horecaexploitant naast Bar Centraal en ’t Koffiehuis nu ook Bistrot Centraal geopend. Een restaurant waar ambacht en vakmanschap centraal staat, zegt HMSHost International. Even de massa en de alledaagse hectiek van een druk station ontstijgen, dat kan nu meer dan ooit op Utrecht Centraal. Tenminste, dat vindt HMSHost. “Bar...

Lees bericht

Nieuw: versmarkt Beej Benders

Retail – Een nieuw initiatief van supermarktondernemer Geert Benders: Beej Benders. Deze versmarkt is een mix van een supermarkt en horeca en focust op verse producten. Geen tussenhandel, de producten die er worden aangeboden en worden bereid komen rechtstreeks van het land.Beej Benders moet volgend jaar openen. Beej Benders moet het podium zijn voor zelfstandig ondernemerschap binnen de voedselketen. Telers, koks en vakspecialisten krijgen er op de 2.000 vierkante meter verkoopvloeroppervlakte...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid