Douwe Egberts krijgt eigen Experience Centre in Amsterdam

Industrie - Na bier en jenever krijgt Amsterdam er een interactief koffiemuseum bij. DE is namelijk opzoek naar een geschikt pand om volgend jaar een Experience Centre, dat voor iedereen toegankelijk is,  te openen. ‘We hebben een enorme historie op het gebied van koffie en thee, een band met Nederland sinds 1753’, zegt DE-topman Michiel Herkemij tegenover Het Parool. Herkemij wil aan de consument de liefde voor koffie en thee meegeven...

Lees bericht

{if '1' == '3'}

Contactloos betalen bij Canadese fastfoodketen

Service - Alle ruim 3000 vestigingen van de Canadese fastfoodketen Tim Horton's maken de komende maanden de overstap naar contactloos betalen. Dit betekent dat er nauwelijks nog fysieke handelingen nodig zijn om de consument zijn bestelling te laten betalen. Alle grote ketens experimenteren met contactloze betaalmiddelen zoals pasjes die je voor een lezer houdt of afrekenen met de mobiele telefoon, maar nog geen enkele keten van deze omvang heeft het overal...

Lees bericht

{if '2' == '3'}

Royaan lanceert Week van de Croquet

Marketing - Royaan lanceert de Nationale Week van de Croquet voor zijn merken Kwekkeboom en Van Dobben. Ondernemers krijgen gratis dozen met kroketten bij een bestelling, zodat ze in staat worden gesteld om voor 1 euro hun klanten een kroket van een van de twee merken te verkopen. De Week van de Croquet wordt gehouden van 17 november tot en met 25 november. Royaan stelt voor de actieweek het nodige reclamemateriaal ter beschikking....

Lees bericht

{if '3' == '3'}

Publiciteitscampagne Het Vinkje van start

Campagne - Het Vinkje, de opvolger van het Ik Kies Bewust-logo en het Keuze Klavertje van Albert Heijn, staat komende maanden volop in de belangstelling. Een uitgebreide  introductiecampagne gaat vandaag van start. Het Vinkje is een samensmelting van het Ik Kies Bewust-logo en het Keuze Klavertje van Albert Heijn. Een onafhankelijke wetenschappelijke commissie draagt zorg voor de criteria waaraan producten met het Vinkje moeten voldoen. Het groene Vinkje staat op...

Lees bericht

{if '4' == '3'}

Zalm in de ban bij consument

Besmetting - Het aantal huishoudens dat gerookte zalm koopt is de afgelopen weken fors afgenomen. In de afgelopen drie weken haakte tweederde van de kopers af, dat zijn 200.000 huishoudens. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK. Niet-gerookte zalm was juist populair. Een deel van de consumenten lijkt gerookte zalm dus voor andere zalmproducten in te ruilen. Cijfers hoe dat bij bijvoorbeeld de cateringbedrijven zit zijn nog niet bekend. De daling...

Lees bericht

{if '5' == '3'}

Failliete Diner Mobiel naar Beijk

Catering - Beijk Catering neemt het failliete Diner Mobile uit Assen over. Beijk is bekend van de Yankee Doodle-restaurants in Assen, Drachten en Groningen. Diner Mobile organiseerde feesten zoals het TT Festival en het Bevrijdingsfestival, maar verdiende met deze activiteiten niet  genoeg geld om het bedrijf overeind te houden. Of en hoeveel medewerkers door Beijk worden overgenomen is niet bekend. Bron: Misset Horeca

Lees bericht

{if '6' == '3'}

DE Blenders 1753 niet tevreden met omzetdaling out of home

Industrie - DE Blenders 1753 heeft het afgelopen kwartaal minder koffie en thee verkocht, vooral binnen de horeca en bedrijven is de verkoop gedaald. DE is tevreden over de omzet in totaal West-Europa, maar niet met het onderdeel out of home. De omzet daalde daar met 1,3 procent. Volgens Michiel Herkemij komt dit doordat klanten steeds vaker kiezen voor goedkopere oploskoffiemachines. De omzetstijging in West-Europa is vooral te danken aan een doorgevoerde ...

Lees bericht

Raad voor Veiligheid onderzoekt salmonella-besmetting in zalm

Besmetting - De Onderzoeksraad voor Veiligheid stelt een onderzoek in naar de salmonella-uitbraak die is veroorzaakt door zalm. Dat heeft de raad bekendgemaakt. De omvang en het verloop van de besmetting zijn aanleiding voor het onderzoek. Ook wordt nagegaan hoe het betrokken visverwerkingsbedrijf, Foppen, als onderdeel van de keten van voedselproductie met het risico van salmonellabesmetting is omgegaan. Door de zalmbesmetting werden bijna 1000 Nederlanders ziek. Drie mensen zijn er vermoedelijk...

Lees bericht

Starbucks wil met drive-in koffiemerk boost geven in Duitsland

Koffie - Starbucks wil in Duitsland de slappe verkoop een boost geven met een drive-in koffiezaak en enkele nieuwe vestigingen op treinstations. Dat meldde de topvrouw Michelle Gass van het Amerikaanse koffiemerk Starbucks en verantwoordelijk voor Europa en Noord-Afrika afgelopen zaterdag in de krant Welt am Sonntag. Starbucks lijdt momenteel verlies in Duitsland en de opening van nieuwe vestigingen verloopt stroef. Het tij moet worden gekeerd door nieuwe vestigingen op...

Lees bericht

Albron en Breed gastheer bij duurzaamheidsontbijt

Catering – Morgen zijn Breed en Albron gastheren in een serie duurzame ontbijten voor ondernemers. De ontbijttafel bij Breed staat klaar voor ondernemers die verder willen met duurzame innovatie. Het menu bestaat naast een duurzaam ontbijt uit een inspirerende lezing en presentaties over het thema voeding en arbeidsparticipatie. De serie duurzame ontbijten bestaat uit 8 ontbijten bij bedrijven, overheden en kennisinstellingen. Zij belichten vanuit verschillende invalshoeken actuele thema’s die in het...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid