Samenwerking GGD en foodleveranciers

Foodservice - GGD Nederland organiseert congres over gezondheidswinst door samenwerking met bedrijfsleven, waaronder Mars en Heineken. Verschillende sprekers uit de politiek en het bedrijfsleven komen aan het woord. Hans van Oers, hoogleraar en hoofd Centrum Volksgezondheid Toekomst Verkenningen bij het RIVM, heeft onderzoek gedaan naar de mogelijke gevolgen van publiek private samenwerking. Hij denkt dat publieke private allianties alleen onder strikte voorwaarden een kans van slagen hebben. Volgens Philip de...

Lees bericht

{if '1' == '3'}

Spa ondertekent Handvest ‘Gezonder voedingsaanbod op scholen’

Spadel, de producent van Spa natuurlijk mineraalwater, heeft als eerste drankenfabrikant het Handvest ‘Gezonder voedingsaanbod op scholen’ ondertekend. Samen met de andere betrokken partijen – waaronder initiatiefnemer het Voedingscentrum -  gaat Spadel zich inzetten om scholieren een gezond en caloriearm drankenaanbod te bieden.  Het Handvest ‘Gezonder voedingsaanbod op scholen’ is een initiatief van het Convenant Gezond Gewicht en het Voedingscentrum. Het Handvest moet eraan bijdragen dat in 2015 alle Nederlandse schoolkantines een...

Lees bericht

{if '2' == '3'}

Actiebijeenkomsten accijnsverhoging goed bezocht

Tabak - Afgelopen maandag is een drietal actiebijeenkomsten georganiseerd als protestactie op de accijnsverhoging. Per bijeenkomst waren rond de 60 á 70 ondernemers aanwezig. In Bergen op Zoom kwam VVD-Kamerlid Nepperus de boze ondernemers aanhoren en toespreken. Tijdens de avond zijn de plannen gepresenteerd van NSO en de BETA, mochten ondernemers hun stem laten horen en is er en oproep gedaan om een brief te schrijven naar de plaatstelijke gemeente en wethouders. “Elke...

Lees bericht

{if '3' == '3'}

Arla ruilt Friesche Vlag in voor Melkunie

Industrie- Het Deense zuivelbedrijf Arla Foods gaat voor de dagverse zuivel verder met de merknaam Melkunie en neemt afscheid van het merk Friesche Vlag. Het concern vindt de merknaam Melkunie beter passen bij de dagverse producten en bovendien een krachtiger merk. Het merk Melkunie behoorde 10 jaar gelden tot een van de bekendste merken in Nederland, mede door succesvolle commercials, als: “Ik heb nog zo gezegd: geen bommetje”. De verkoop van...

Lees bericht

{if '4' == '3'}

SWO de Splinter aan de haal met cadeaukaarten

Petrol - SWO de Splinter start met de verkoop van cadeaukaarten. Het assortiment van de 192 tankstations van de leden van de retailcoöperatie bestaat uit ruim 30 cadeaukaarten in onder meer de categorieën games, muziek, uitgaan en vrije tijd. “Wij zijn blij de start van de verkoop van cadeaukaarten bij de 192 tankstations van onze leden te kunnen aankondigen”, vertelt directeur Aschwin Vermeulen van SWO de Splinter. In eerste instantie presenteren...

Lees bericht

{if '5' == '3'}

Nederlands Horeca Belang roert zich

Horeca - De nieuwe organisatie Nederlands Horeca Belang moet horecaondernemers een alternatief gaan bieden voor Koninklijke Horeca Nederland. Voor het einde van deze maand houdt Nederlands Horeca Belang zijn eerste bijeenkomst, waarbij moet blijken of kleine sectororganisaties zich bij deze nieuwe koepel willen aansluiten. Het gaat hierbij om clubs als de Vereniging Professionele Frituurders ProFri, de Vereniging Ambachtelijke IJsbereiders en het Horeca Gilde. Initiatiefnemer Jos van Alphen hoopt ook dat...

Lees bericht

{if '6' == '3'}

Douwe Egberts op 9 juli naar de beurs

Industrie - Douwe Egberts wordt onder de nieuwe naam DE Master Blenders 1753 op 9 juli officieel genoteerd aan de Amsterdamse beurs. Dat heeft het huidige moederbedrijf Sara Lee, waarvan DE MB zich afsplitst, vandaag bekend gemaakt. Bron: nu.nl

Lees bericht

{if '7' == '3'}

Petra van Stijn nieuwe voorzitter Beta

Petrol – Petra van Stijn wordt tijdens de algemene ledenvergadering van 5 juni a.s. de nieuwe voorzitter van Beta, de belangenvereniging voor pompshophouders. Van Stijn volgt daarmee Ewout Klok op die zeven jaar voorzitter is geweest. Van Stijn is een prominente ondernemer binnen de petrolwereld. Als een van de eerste tankshopondernemingen had zij een bakery in haar station in Arnhem. Van Stijn hoopt dat zij de verwachtingen in haar nieuwe rol...

Lees bericht

{if '8' == '3'}

CBS zit weer mis: omzet foodservice daalt met 2,5 procent

Horeca - In tegenstelling tot de rooskleurige cijfers van het CBS, die aangeven dat Horeca met 2,9% in omzet zou zijn gegroeid ten opzichte van vorig jaar, geven de cijfers uit de sector een volledig tegenovergesteld beeld en daalt de sector tot en met april met 2,5 procent. Bij eerdere publikaties zat het CBS ook beduidend naast de werkelijke marktcijfers In dit cijfer is ook de teleurstellende maand april verwerkt, die mede...

Lees bericht

{if '9' == '3'}

Kwalitaria in Best start met ontbijt

Horeca - De nieuwe Kwalitaria XL in Best start met de verkoop van ontbijten. Het bedrijf dat vandaag officieel als honderdste Kwalitaria wordt geopend, gaat dagelijks van half negen tot half twaalf ontbijtjes verkopen voor 2,95 euro. Voor de cafetariasector is ontbijtverkoop een tamelijk unicum. Ondernemer Jos van Alphen gelooft er heilig in. "Hier vlak om de hoek bij Ikea zitten dagelijks 800 mensen te ontbijten. Dan moeten er toch kansen liggen...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid