Zestig jarige Horecava deelt 60 dagen lang prijzen uit

Beurzen - De Horecava bestaat komende editie 60 jaar en viert dat met een actie. Vanaf 12 november geeft de horecavakbeurs zestig dagen lang prijzen weg via Facebook, speciaal voor horecaprofessionals. Luuk Scholte, beursmanager, over de jubileumactie: “We willen niet alleen op de beursvloer het jubileum vieren, maar ook de aanloop er naar toe. Dit doen we met een ludieke Facebookactie, waarbij onze bezoekers mooie prijzen kunnen winnen die worden aangeboden door...

Lees bericht

Nestlé met ‘CHEF On Tour’ bij Van der Valk

Inspiratie – Samen met enkele chefs van Van der Valk heeft Nestlé professional de CHEF vloeibare sauzenlijn ontwikkeld. Om ook de andere chefs van de hotelketen op locatie te overtuigen werd de foodtruck ingezet van Nestlé’s culinair adviseur chef-kok Edwin Detering. Detering liet op deze CHEF On Tour zien hoe de sauzen worden bereid, wat er in zit en welke afleidingen er mogelijk zijn. Van 27 oktober t/m 12 november bezocht...

Lees bericht

Hanos opent 26ste vestiging in Delft

Groothandel –Hanos opende gisteren, de zesentwintigste vestiging in het veertigjarig bestaan van de horecagroothandel in Delft. Het nieuwe gebouw, gelegen aan de A13, bestaat uit twee verdiepingen van samen meer dan 30.000 vierkante meter en biedt een uitgebreid assortiment aan food en non-food producten. In het bijzijn van oprichter Jan van der Horst en zijn vrouw alsmede commissaris van het eerste uur Dik Wessels verrichte de Burgemeester van Delft, de heer...

Lees bericht


Deel formules NS Stations in 2017 over

Reizigersshops – Albert Heijn heeft te horen gekregen dat NS Stations tot 2017 de exploitaties van de AH to go blijft exploiteren, zoals het nu ook doet. Tot dat jaar is het uitbestedingstraject van het gemaksconcept nog niet aan de orde. Hoogstwaarschijnlijk geldt dat ook voor formules als HEMA en Rituals, waarover nog niets is gecommuniceerd. Alle NS-formules worden ondergebracht bij externe partijen, deze primeur meldde @FoodClicks recent. Alleen de formules Kiosk...

Lees bericht

Kleurrijke borrelkaas met paprika en peper

Industrie - Nederland kent vele kaassoorten, voor op brood of als borrelsnack. Van Beek Intercheese in Veenendaal heeft aan die laatste groep een soort toegevoegd: kaas met groene paprika en pittige rode peper. Het resultaat is een kleurrijke en feestelijke kaas, die vooral uniek is door de bijzondere samenstelling van melksoorten en de toevoeging van paprika en peper. Een maand zit de Ruscello Life nu in het assortiment en elke...

Lees bericht

Koffieformule Kaldi speelt in op Singles’ Day

Koffie - In China is het al járen hot and happening: Singles’ Day, schrijft koffiefomule Kaldi  in een bericht en daarom starten zij morgen eveneens met aanbiedingen op Singles’ Day. Singles’ Day is in China een nationale feestdag en ooit begonnen om te laten zien dat singles het net zo leuk kunnen hebben als stelletjes. De dag wordt elk jaar gevierd op 11 november, zoals in Nederland op die datum...

Lees bericht

Ontbijt in trek bij steeds meer kinderen

Ontbijt – Het ontbijt is in trek bij kinderen. Bijna 90 procent van de kinderen op de basisschool ontbijt elke dag; dat is 10 procent meer dan tien jaar geleden. Dit blijkt uit onderzoek onder ruim duizend basisschoolleerlingen in opdracht van het Nationaal Schoolontbijt dat vandaag voor de dertiende keer van start gaat. Het vaakst (71 procent) wordt gekozen voor brood met zoet beleg. Fruit (8 procent) en groente (2 procent) zijn weinig populair. Dat schoolontbijt...

Lees bericht

@FoodClicks brengt gasttevredenheid in kaart in foodservicekanaal

Benchmark - @FoodClicks presenteert in samenwerking met Rien de Koning een nieuwe meting naar de ervaringen van gasten in de out-of-homemarkt. In december worden de resultaten in @FoodClicks bekend gemaakt. Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Q&A Research & Consultancy. Is uw formule op koers? Heeft u gastwaarde centraal staan in uw missie van uw bedrijf? En meet u dan de klantwaarde, door bijvoorbeeld een net promotor score? En weet...

Lees bericht

FNV fopt met Foodsy

Campagne - Foodsy, het Amsterdamse restaurant zonder personeel, bestaat helemaal niet. FNV Horeca heeft het concept verzonnen om aan te tonen dat horeca-personeel ‘onmisbaar’ is. “Veel vakmensen die de horeca werken, raken gefrustreerd omdat het werk zo slecht betaalt. Zij zoeken uiteindelijk toch maar een vaste baan buiten de horeca. Deze rampzalige leegloop moet zo snel mogelijk stoppen”, aldus Ben Francooy, voorzitter FNV Horeca, tegen de Telegraaf. Drie dagen Eind...

Lees bericht

Catering wordt vooral operationeel benaderd’

Onderzoek - Catering wordt door een meerderheid van de organisaties nog altijd gezien als kostenpost, waarop verder kan worden bezuinigd. Deze ‘houding’ zorgt ervoor dat de insteek van het bedrijfsrestaurant vaak traditioneel is, single purpose en dus alleen om te lunchen. Dat terwijl medewerkers vanwege het flexwerken behoefte hebben aan multifunctionele ruimten. Het Nationaal Catering Onderzoek van onderzoeksbureau Foodstep en aanvullend onderzoek van consultant Rien de Koning en de Universiteit...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid