Thuistap flopt

Industrie - Horeca-ondernemers in Nederland kunnen opgelucht adem halen; de thuistap lijkt zijn langste tijd te hebben gehad. Grolsch en Bavaria stoppen nog dit jaar met de productie van de hervulbare biervaatjes. De consument lijkt vooral de voorkeur te geven aan flesjes en blikjes in plaats van een vers getapt biertje, meldt De Telegraaf. “Het thuistapsegment heeft zich niet ontwikkeld zoals wij en andere merken hadden gehoopt”, laat een woordvoerster...

Lees bericht

Rotterdam-Zuid krijgt pretpark

Leisure –Onder Hennie van der Most gaat op het braakliggende terrein van de AVR in Rotterdam-Zuid een pretpark starten. Van der Most heeft dat vanmorgen bekendgemaakt.   Van der Most staat bekend als ondernemer die grote en opvallende gebouwen koopt om er iets nieuws in te beginnen, vaak in de recreatiesfeer. In de jaren 90 kocht hij de Duitse kerncentrale Kalkar op om er het pretpark Wunderland te starten. Rotterdam-Zuid wordt gezien...

Lees bericht

Telegraaf hekelt Heineken om advies

Horeca – De Telegraaf maakt zich boos over een advies dat Heineken geeft in het eigen magazine Het Bierblad om etentjes in de restaurants duurder te maken. Bovendien worden er tips gegeven om klanten extra geld uit de zakken te kloppen, zo schrijft de krant van Wakker Nederland. De prijzen in de Nederlandse horeca liggen hoog in vergelijking tot andere Europese landen, terwijl de supermarkten hier het goedkoopst zijn. Veel klanten...

Lees bericht


Dertien genomineerde foodmanagers voor MVO Manager van het Jaar

Verkiezing - Dit jaar wordt voor de eerste maal de MVO Manager van Het Jaar Verkiezing gehouden. Van de 38 genomineerden zijn er 13 personen afkomstig uit de levensmiddelensector. MVO manager is een gewaardeerd en volwassen beroepsgroep geworden. Analoog aan vergelijkbare verkiezingen als de CPO-, CFO- en Communicatiemanager van het jaar heeft advies- en ingenieursbureau Royal HaskoningDHV het initiatief genomen voor het instellen van de jaarlijkse verkiezing van MVO manager van het...

Lees bericht

Mars keert zich tegen gefrituurde Mars

Gemak – Mars heeft bezwaar gemaakt tegen het frituren van Marsrepen. In Schotland is dit al jaren een gewild gerecht, vooral onder toeristen. Hoewel de repen in Schotland al twintig jaar worden gefrituurd is pas nu bezwaar gemaakt. Volgens Mars is een gefrituurde reep slecht voor de gezondheid. Het eist nu van de verkopers dat er een duidelijke waarschuwing bij de gefrituurde repen komt dat het gebeurt zonder toestemming of aanmoediging...

Lees bericht

Albert Heijn mechaniseert en versimpelt distributie

Distributie – Albert Heijn mechaniseert de werkwijze ten aanzien van houdbare producten in Regionale Distributie Centra (RDC) en versimpelt de versketen door een deel van dit assortiment in National Category Centers (NCC’s) onder te brengen. Ook in AH to go’s kan men hierdoor volle schappen en lagere prijzen garanderen. Sander van der Laan, algemeen directeur Albert Heijn: “Samen met vele collega’s zorgen we er iedere dag weer voor...

Lees bericht

Korting bij gebruik duurzame verpakking

Gemak – In Canada heeft een fabrikant van een duurzame metalen maaltijdverpakking een simpel maar doeltreffende marketingstrategie bedacht: klanten krijgen korting bij een restaurant, wanneer die de metalen maaltijdcontainer gebruiken. Afval van verpakkingsmaterialen is ook in Canda een hot item. Het Tiffin Project in Vancouver biedt nu een oplossing.  Degenen die hun ronde metalen containers kopen krijgen bij diverse take out & to go restaurants kortingen op hun afhaalmaaltijden. Een deel van...

Lees bericht

Ben & Jerry’s klaagt pornobedrijf aan

Industrie - Ben & Jerry's heeft in Amerika een pornoproducent aangeklaagd wegens het mogelijk gebruik van de populaire ijssmaken van de ijsproduct in een serie sexfilms onder de titel Ben & Cherry’s. De naam Boston Cream Pie werd veranderd in Boston Cream Thighs, Chocolate Fudge Brownie werd Chocolate Fudge Babes en Peanut Butter Cup werd Peanut Butter D-Cups, zo valt er in de aanklacht te lezen. Ook de hoesjes van de...

Lees bericht

McDonald’s opent vegetarische restaurants

Fast food - McDonald's opent in India twee volledig vegetarische restaurants. De eerste wordt volgend jaar in gebruik genomen bij de Gouden Tempel in Amritsar. Er zijn echter al verregaande plannen om nog een vegetarische vestiging te openen bij een heilige plaats in Katra. McDonald's komt hiermee tegemoet aan de klantwensen van Hindoes en moslims. Hindoes eten bij voorkeur geen rundvlees, moslims zien af van de consumptie van varkensvlees. McDonald's...

Lees bericht

GAIN komt met sociale foodindex

Social responsibilty - Global Alliance for Improved Nutrition, kortweg GAIN, introduceert een index om de maatschappelijke verantwoordelijkheid van grote foodproducenten in kaart te brengen. GAIN stelt zich ten doel zoveel mogelijk mensen toegang te geven tot voldoende goede voeding en wil op deze wijze de vinger aan de pols houden bij de grote voedselfabrikanten. De index maakt meetbaar of foodproducenten zich voldoende kwijten van hun taak om zoveel mogelijk mensen...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid