GfK-onderzoek: Nederlanders niet gevoelig voor voedseltrends

Onderzoek - Nederlanders zijn niet gevoelig voor voedseltrends en dieetgoeroes. Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau GfK in opdracht van de NVVL, het netwerk voor food experts. Acht van de tien ondervraagden trekt zich niets aan van voedingshypes. Bovendien vindt meer dan 70 procent die trends en hypes maar onzin. “Als je de media mag geloven, dan heerst er totale voedselverwarring bij de Nederlandse bevolking. Denk maar aan de discussies het...

Lees bericht

{if '1' == '3'}

Hero verkoopt fabriek in Breda

Industrie - The Hero Group bevestigt dat het een fabriek in Breda van de hand heeft gedaan aan het Belgische bedrijf Konings Group. De fabriek, waar gekoelde sappen worden geproduceerd, blijft wel artikelen produceren voor Hero. Rob Versloot, CEO Hero Group: “De beslissing om de fabriek te verkopen is niet lichtvaardig genomen, maar is puur gebaseerd op strategische overwegingen.” Jop Peek, Managing Director bij Hero Benelux vult aan: “Gekoelde sappen...

Lees bericht

{if '2' == '3'}

Primera breidt prepaid-assortiment uit met Netflix

Assortiment – Primera voegt Netflix-prepaidkaarten toe aan het assortiment. Een primeur in Nederland. De prepaidkaarten zijn volgens Primera een makkelijke- en veilige manier om geld toe te voegen aan een Netflix-account, zonder de noodzaak voor een creditcard. Met een Netflix-account kunnen klanten altijd en overal series en films kijken. “Nadat Primera medio 2014 als eerste winkelketen van Nederland van start ging met de verkoop van digitale producten uit de PlayStation Store, heeft...

Lees bericht

{if '3' == '3'}

Foodservice Homies lanceert nieuwe website

Netwerk - Wat begon als een klein LinkedIn-groepje is inmiddels uit gegroeid tot een enthousiaste groep van 500 foodservice professionals dat informatie delen centraal stelt: Foodservice Homies. Het initiatief lanceerde recent een compleet nieuwe website. Foodservice Homies is een initiatief voor alle foodservice professionals, door de hele keten heen, van producent tot eindverbruiker. “Een initiatief waarbij wij de samenwerking in de keten willen stimuleren, willen leren van elkaar en de passie...

Lees bericht

{if '4' == '3'}

Affetto Instore gunt blik op de toekomst

Workshop – De petrolbranche is volop in beweging. Nieuwe brandstoffen, nieuwe foodconcepten en nieuwe consumentenvoorkeuren bieden nieuwe kansen. Maar hoe grijp je die kansen? En wat zijn de belangrijkste aandachtspunten, de trends en ontwikkelingen? Affetto Instore zet ze op een rij in de workshop ‘Aandacht voor samen groeien & bloeien’. Affetto Instore is vooral bekend van conceptontwikkelingen, van bijvoorbeeld het shopconcept PerSzè. De kennis die het met deze activiteiten op doet wordt...

Lees bericht

{if '5' == '3'}

Nieuwe betaalapp voor kleine ondernemers

Betalingsverkeer - Kleine ondernemers of ondernemers die vooral eten en drinken op locatie verkopen kunnen voortaan pinbetalingen accepteren op hun smartphone of tablet. Rabobank heeft daarvoor Rabo Smartpin gelanceerd. Rabo Smartpin richt zich vooral op kleine ondernemers voor wie een gewone pinterminal te duur of te complex is, maar die wel graag een pinmogelijkheid willen bieden. De app werkt in combinatie met een gecertificeerde kaartlezer en accepteert pinnen via contactloze...

Lees bericht

{if '6' == '3'}

25-jarige samenwerking Sodexo en Capgemini verlengd

Catering - Capgemini en Sodexo hebben hun 25-jarige samenwerking verlengd. Om deze samenwerking te vieren, heeft Sodexo een cheque met een waarde van € 1.500 ten behoeve van de Roparun cadeau gedaan. Capgemini doet dit jaar voor de twaalfde keer mee met deze bijzondere loop van Parijs naar Rotterdam in het Pinksterweekend. De waarde van de cheque wordt betaald uit een donatie van elke maaltijdsalade die in de maand mei wordt gekocht...

Lees bericht

{if '7' == '3'}

Jumbo wil voor de zomer 100 afhaalpunten

Supermarkt - Een half jaar na de livegang van de webwinkel opent Jumbo vandaag in Uden het 50ste Pick Up Point. Het familiebedrijf is daarmee naast offline ook online de snelst groeiende supermarktketen van Nederland. Als alles conform planning verloopt, passeert Jumbo nog deze zomer de grens van honderd afhaalpunten. In het eerste lanceerde het supermarktbedrijf achtereenvolgens een app voor smartphones en – als eerste supermarktketen van Nederland – een app voor...

Lees bericht

{if '8' == '3'}

Red Bull Bar Staff Challenge van start

Verkiezing - In het Scheepvaartmuseum in Amsterdam is maandagavond voor een volle zaal met medewerkers van bars, cafés en clubs uit Nederland het startsein gegeven voor de tweede editie van de Red Bull Bar Staff Challenge. Ruim duizend medewerkers in de horeca hoorden in het tot hippe danstempel omgetoverde museum welke vijftig restaurants, bars, cafés en clubs door de jury zijn genomineerd om te strijden voor de titel ...

Lees bericht

Winkels zetten meer om

Retail – De goede berichten stappelen zich op. Nu weer is duidelijk geworden dat de Nederlandse winkeliers in het eerste kwartaal 2 procent meer verkocht dan een jaar eerder. Dat maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vandaag bekend. De winkels draaiden voor het vierde achtereenvolgende kwartaal beter dan in het voorgaande jaar. Daarbij was de groei in de eerste drie maanden van dit jaar even sterk als in het laatste...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid