Energysdrinks op 20 procent van het drankenvolume binnen petrol

  Petrol - Het aandeel van energiedranken in het petrolkanaal is volgens onderzoeksbureau Foodstep meer dan 20 procent van het drankenvolume.   Voor een groot deel is dit te verklaren uit de behoefte van de consument in dit kanaal. Men wil scherp zijn en blijven. Vooral bij deelname aan het verkeer, waarin alertheid van groot belang is, is deze functionele behoefte groot en energiedranken vullen dit goed in. In de overige segmenten binnen...

Lees bericht

Jeugd belangrijkste kopersgroep van sportdranken buitenshuis

  Gemak - De 15- tot 19-jarigen vormen de grootste groep afnemers van sportdranken buitenshuis   Ruim 20 procent van hen neemt deze drankjes mee van huis, meer dan 30 procent koopt ze onderweg, ergens tussen huis, studie- en/of stageplek. Opvallend is dat zij dit voor het merendeel in de segmenten horeca of gemak doen en niet in catering of onderwijs. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de verkrijgbaarheid op scholen. Het blijkt...

Lees bericht

Thee moet de consument verrassen

Horeca - De theebeleving is vaak ondermaats. “Operators moeten hier op inspelen door beleving toe te voegen aan thee. Meer kunnen aanbieden aan consumenten dan water met een zakje. Je moet de consument verrassen,”   Dit zegt Anne Hamerlinck, channel manager activation tools Lipton tea BeNeLux France in de nieuwste uitgave van FoodClicks. Bij een grote klant heeft Unilever...

Lees bericht


Meer dan de helft van alle koppen koffie inmiddels met expressobonen

Gemak - Meer dan de helft van alle koppen koffie wordt met espressobonen gezet. Dit volume groeide met 16 procent het afgelopen jaar, ten koste van de automatenkoffie.   Die markt daalde met 2 procent, volgens onderzoeksdirecteur Rien de Koning. De meeste koffie in de out-of-homemarkt wordt volgens nieuwe cijfers van Foodstep nog steeds voornamelijk op het werk gedronken. Maar niet alleen op het werk en...

Lees bericht

Nieuw Horeca City inspireert ondernemerschap

Inspiratie - Jaarlijks bezoeken tussen de 6.000 en 7.000 professionals de locatie Horeca City in Amsterdam. De plek waar ondernemers in de out-ofhomesector kunnen zien hoe zij met bier meer beleving in hun zaak kunnen creëren. De afgelopen maanden is het inspiratiecentrum van de bierbrouwer volledig op de schop gegaan. FoodClicks nam een kijkje voor de officiele opening.   Marketingverantwoordelijke voor Horeca City, Aldert Schipper: “In...

Lees bericht

Noodkreet: Cafetaria’s moeten volume snel vergroten en niet alleen naar marge kijken

Cafetaria - Juist in de uren waarvan cafetaria’s het moeten hebben, haalt de consument tegenwoordig even snel een kant-en-klare maaltijd of een diepvriespizza uit de schappen van de supermarkt. Het is de hoogste tijd om het volume in de sector te vergroten. Dit laten twee cafetariakenners weten in de jongste uitgave van FoodClicks. een van hen, Rogier Gielen van SnackPoint:  “Vorig jaar plusten we ruim 3 procent, maar ik kan...

Lees bericht

Zwaluwhoeve promoot de drunch

Wellness – Drunch combineert de lunch met het diner. De Zwaluwhoeve in Harderwijk promoot het nieuwe eetmoment op een bijzondere manier.   In een grote oplage verspreiddehet wellnessresort het gratis kookboekje Anytime Drunchtime met 15 drunchgerechten via honderden afzetpunten, waaronder zelfs autodealers en garages. Drunch is het eetmoment tussen lunch en diner. In het kookboekje staat de receptuur en bereidingswijze van onder meer kleine vleesgerechten, soepen en hapjes bij een drankje. “Drunchen doe...

Lees bericht

Bekende merken als Ben & Jerry’s en Burger King omarmen foodtruck

Fastservice – Bekende foodservicemerken haken in op de foodtruckmania in de VerenigdeStaten. Zowel ijsmerk Ben & Jerry’s als hamburgerketen Burger King zetten foodtrucks in ter promotie van nieuwe producten.   Ben & Jerry’s is tot eind mei actief in Los Angeles. Daar promoot het ijsmerk zijn nieuwe smaak Greek Frozen Yogurt met een foodtruck. Burger King toert met 30 foodtrucks langs 40 Amerikaanse steden om zijn nieuwe menu-items onder de aandacht te brengen. Foodtrucks,...

Lees bericht

Lunchroom annex wijnbar rukt op

Lunchroom – Overdag lunchroom, ’s avonds wijnbar. Een nieuw type horecabedrijf rukt op in hoog tempo. Het gaat om bedrijven waar de consument in een aangename en moderne atmosfeer overdag koffie en broodjes kan krijgen en vanaf het einde van de middag wijn met kleine, vaak Mediterrane hapjes. Onder meer vanwege oplopende kosten en geringere marges, streeft de spijsverstrekkende horeca naar een betere bezetting...

Lees bericht

Tankstation verrast klanten met Oranje Leeuw

Petrol - Bezoekers van het Shell servicetankstation in Nijmegen-Zuid werden afgelopen zondag verrast door een van de bekenste oranje supporters van de Nederland: de oranje indiaan. Het verrassingsbezoek maakte onderdeel uit van de Shell-actie, de oranje motorkapleeuw, een oranjegadget. Tijdens het bezoek van de oranje indiaan werden alle auto's voorzien van de motorkapleeuw. “Als groot supporter van oranje wil ik op iedere mogelijke manier...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid