No logo- campagne McDonald’s helpt Burger King
Fastservice – De nieuwe no-logo-campagne van McDonald’s heeft niet het gewenste effect voor de hamburgerketen en helpt de concurrentie. 23 procent van een onderzochte groep consumenten dacht dat de minimalistische afbeeldingen van hamburgers en frietjes op de abri’s en billboards van de Burger King waren. Tot die conclusie komt bureau Validators na eyetrackingsonderzoek en een online onderzoek onder 500 consumenten. Zij schrijven op hun site dat tegen de algemene verwachting in...
Lees berichtMoeizame omzetontwikkeling noopt McDonald’s tot nieuwe initiatieven
Fastservice - McDonald’s Nederland heeft de autonome omzet het afgelopen zien dalen met minder dan een procent. Om het tij te keren en het serviceniveau verder te verhogen voert McDonald’s binnenkort pilots uit met bediening aan tafel. Ook wordt het assortiment verder uitgebreid. Nederlanders besteedden in 2014 651,8 miljoen euro bij het concern aan hamburgers, friet en ijs, aldus topman Jo Sempels van McDonald’s Nederland. Mede dankzij de opening...
Lees berichtGrabber Joe’s Center Parcs nieuwste aanwinst
Leisure - Grabber Joe’s is het nieuwste horecaconcept dat door Albron CP is ontwikkeld voor Center Parcs en afgelopen weekeinde in De Eemhof de vuurdoop beleefde. Eerder al ontwikkelde Albron CP vijf nieuwe horecaconcepten, te weten pizzarestaurant Nonna’s, grillrestaurant Fuego, het all you can eat-concept Evergreenz, het a la carte-concept Today’s en het Grand Café. Daarnaast werd vorig jaar op een tweetal parken nog het tijdelijke 'Pop...
Lees berichtMarktlokaal verzamelt versproducten in Breda
Online – In Breda opent op 19 maart de onlineservice Marktlokaal. Producten die verkrijgbaar zijn bij een aantal lokale ondernemers in Breda, kunnen door consumenten online worden besteld en op een centraal punt worden opgehaald. Initiatiefnemers Robert van Heeswijk en Mike Assmann van Marktlokaal.com zien met hun concept mogelijkheden om consumenten, die graag verse producten willen kopen bij verschillende speciaalzaken, van dienst te zijn door deze producten te verzamelen en ze...
Lees berichtGoede start voor ’vroege’ paviljoenhouders
Strandpaviljoens - Paviljoenhouders die hun strandtent al voor het afgelopen weekeinde hadden opgebouwd, deden goede zaken. Het mooie weer van afgelopen weekeinde zorgde voor veel toeloop langs de Nederlandse stranden. Hoewel het seizoen feitelijk pas echt begint rond 1 april, waren er toch enkele paviljoenhouders die hun strandtent eerder hadden opgebouwd. In de belangrijke kustplaatsen werd sinds het laatste weekeinde van februari alweer druk gewerkt aan de opbouw van de eerste...
Lees berichtSodexo verkoopt eerste Purple Bee Hive-burger
Catering - Op de Brightlands Chemelot Campus in Geleen vond vandaag een primeur plaats. Richard Ramakers en Jan Kiewied van Sodexo verkochten de allereerste burger van 100% pure groente van Purple Bee Hive. Netwerkplatform Purple Bee Hive, een initiatief van vleesverwerker Zwanenberg Food Group, maakte enige tijd geleden bekend zich meer te gaan richten op groentenproducten. Het zou vooralsnog gaan om een bietenburger, een bonenburger en een maisburger. In samenwerking met...
Lees berichtCoca-Cola voegt merken samen
Industrie - Coca-Cola Nederland laat weten het complete productportfolio van Coca-Cola – met onder andere Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero en Coca-Cola life – samen te voegen onder een nieuwe “éénmerkstrategie”. De gezamenlijke identiteit, reclamecampagnes en andere communicatiemiddelen benadrukken de keuze aan varianten binnen het portfolio. Coca-Cola zette de afgelopen jaren diverse nieuwe merken met een eigen identiteit in de markt. Het bedrijf deed dit om te kunnen inspelen op de veranderende...
Lees berichtNFV wil zelfregulering binnen franchise
Overeenkomst – De Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) heeft een internationale verklaring van de World Franchise Council (WFC)ondertekend die oproept tot zelfregulering binnen franchise. De ondertekening vond plaats tijdens een vergadering van de World Franchise Council (WFC) op 13 en 14 februari jl. De verklaring die vooral oproept tot zelfregulering om de balans in de relatie tussen franchisegever en franchisenemer te bewaken werd door 31 landen ondertekend. Namens de NFV, was Romana Engeman, Algemeen...
Lees berichtA-ware Food Group krijgt predicaat Koninklijk
Bekroning – A-ware Food Group krijgt het predicaat Koninklijk. Commissaris van de Koning van Gelderland, de heer Cornielje heeft het predicaat tijdens een bijeenkomst uitgereikt aan Jan Anker, CEO van Royal A-ware. Het 125 jaar oude familiebedrijf in kaas en agrifood is gespecialiseerd in het produceren, rijpen, versnijden en verpakken van kaas en andere verse foodproducten zoals dagverse zuivel. Door het predicaat wijzigt de statutaire naam in 'Koninklijke A-ware Food Group B...
Lees berichtMeer aandacht voor vers op Lekkerlandbeurs
Beurs – Convenience in Actie, de beurs die groothandel Lekkerland op zondag 22 maart 2015 en maandag 23 maart 2015 voor de vierde keer organiseert in De Fabrique in Utrecht, richt de aandacht meer op vers deze editie. Op de Versplein worden hamburgers en panini’s bereid en friet gebakken, zonder te frituren. Daarnaast presenteert de groothandel de nieuwste Lekkerland tools en concepten. Op de beurs zijn snackgroenten, sappen en smoothies te zien en een...
Lees bericht