Starbucks en Albron starten samen eerste koffiecorner op Erasmus

  Gemak – Hip, kwaliteit en duurzaam. Het zijn de kenmerken van ‘We Proudly Serve’ Starbucks koffiecorner in de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het concept markeert niet alleen de start van de samenwerking tussen Starbucks en Albron, het is ook de primeur van Starbucks binnen een Nederlandse onderwijsinstelling.   Albron wil met de samenwerking met Starbucks inspelen op de behoeften van studenten. Marc Verweij, businessmanager Campus bij Albron: ”De afgelopen periode is Albron in...

Lees bericht

Ernest van de Voort naar Albron Centre Parcs

Catering - Ernest van de Voort start per 1 juni aanstaande bij Albron Center Parcs. Hij wordt binnen het vakantieparkenbedrijf verantwoordelijk voor de marketing van alle horeca formules binnen Center Parcs en de Sun Parken, zowel in Nederland als België. Van de Voort is nu nog sr. manager foodmanager EMEA bij Starbucks Coffee Company. Van de Voort is niet onbekend bij Center Parcs. Eerder in zijn loopbaan werkte hij bij het...

Lees bericht

Herpositionering KHN, zorgt mede voor nieuwe belangeninitiatieven

  Horeca – Belangenbehartiging binnen de horeca en de catering is volop in beweging. In de schaduw van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) ontstaan nieuwe organisaties, die zich veelal richten op specifieke deelsegmenten binnen de horeca. Terwijl KHN de laatste hand legt aan een voorgenomen reorganisatie, wordt bovendien gewerkt aan een nieuwe brede horecavereniging.   De initiatiefnemer: “KHN is zijn doel kwijt en alleen nog maar verstrikt in zijn eigen processen.” Koninklijke Horeca Nederland...

Lees bericht


Willem Reimers: “Nederlanders blijven prijskopers”

  Horeca- Nederlanders blijven prijskopers. Met die zuinige instelling hebben ook de high-traffic locaties te maken volgens consultant Willem Reimers (bekend van Herrie in het Hotel en Knallen in de Horeca) in de eerste uitgave van FoodClicks.   De gemiddelde consument wil behalve kwaliteit en een nette locatie vooral ook waar voor zijn geld. Nederlanders vinden snel iets te duur. We nemen liever als ontbijt een broodje met koffie voor drie euro...

Lees bericht

Hilton speelt met Grab & Go en chinees ontbijt in op snelle zakelijke ontbijter

Horeca - Hilton is gestart met een ontbijtservice Grab&Go voor zakenmensen en een speciaal ontbijt voor Chinese gasten in restaurant Issimo. Het geronommeerde hotel speelt hiermee in de veranderende vraag naar goedkoper en sneller ontbijten.   De gasten in het Hilton zijn vooral internationale zakenmensen, advocaten en toeristen. Voor de zakenmensen geldt dat zij weinig tijd hebben om ’s ochtends van een uitgebreid ontbijt te genieten in het restaurant. Voor...

Lees bericht

Energysdrinks op 20 procent van het drankenvolume binnen petrol

  Petrol - Het aandeel van energiedranken in het petrolkanaal is volgens onderzoeksbureau Foodstep meer dan 20 procent van het drankenvolume.   Voor een groot deel is dit te verklaren uit de behoefte van de consument in dit kanaal. Men wil scherp zijn en blijven. Vooral bij deelname aan het verkeer, waarin alertheid van groot belang is, is deze functionele behoefte groot en energiedranken vullen dit goed in. In de overige segmenten binnen...

Lees bericht

Jeugd belangrijkste kopersgroep van sportdranken buitenshuis

  Gemak - De 15- tot 19-jarigen vormen de grootste groep afnemers van sportdranken buitenshuis   Ruim 20 procent van hen neemt deze drankjes mee van huis, meer dan 30 procent koopt ze onderweg, ergens tussen huis, studie- en/of stageplek. Opvallend is dat zij dit voor het merendeel in de segmenten horeca of gemak doen en niet in catering of onderwijs. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de verkrijgbaarheid op scholen. Het blijkt...

Lees bericht

Thee moet de consument verrassen

Horeca - De theebeleving is vaak ondermaats. “Operators moeten hier op inspelen door beleving toe te voegen aan thee. Meer kunnen aanbieden aan consumenten dan water met een zakje. Je moet de consument verrassen,”   Dit zegt Anne Hamerlinck, channel manager activation tools Lipton tea BeNeLux France in de nieuwste uitgave van FoodClicks. Bij een grote klant heeft Unilever...

Lees bericht

Meer dan de helft van alle koppen koffie inmiddels met expressobonen

Gemak - Meer dan de helft van alle koppen koffie wordt met espressobonen gezet. Dit volume groeide met 16 procent het afgelopen jaar, ten koste van de automatenkoffie.   Die markt daalde met 2 procent, volgens onderzoeksdirecteur Rien de Koning. De meeste koffie in de out-of-homemarkt wordt volgens nieuwe cijfers van Foodstep nog steeds voornamelijk op het werk gedronken. Maar niet alleen op het werk en...

Lees bericht

Nieuw Horeca City inspireert ondernemerschap

Inspiratie - Jaarlijks bezoeken tussen de 6.000 en 7.000 professionals de locatie Horeca City in Amsterdam. De plek waar ondernemers in de out-ofhomesector kunnen zien hoe zij met bier meer beleving in hun zaak kunnen creëren. De afgelopen maanden is het inspiratiecentrum van de bierbrouwer volledig op de schop gegaan. FoodClicks nam een kijkje voor de officiele opening.   Marketingverantwoordelijke voor Horeca City, Aldert Schipper: “In...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid