Meer horeca, minder foodretail
Vastgoed – Het aantal horecaoutlets is dit jaar gegroeid. Er zijn vooral meer restaurants, lunchrooms en eetcafés bijgekomen in Nederland, terwijl het aantal vestigingen in foodretail afneemt. Dit meldt Datlinq op basis van nieuwe cijfers, waarin het aantal horecaoutlets in december 2013 wordt vergeleken met het aantal outlets in december 2014. Broodjeszaken en lunchrooms groeien relatief het sterkst in aantal. Zij hebben volgens Datlinq onder meer ruimte gevonden in een groeiend aantal...
Lees berichtWin je eigen horecaplek in Serre Mariënhof met Hart & Ziel wedstrijd
Horeca - De Mariënhof in Amersfoort komt met een ludieke Hart & Ziel-prijsvraag waarmee bedenkers van het beste horecaconcept een eigen plek in de Mariënhof kunnen winnen. Met de prijs geeft de Mariënhof startende en ervaren ondernemers de kans op een vliegende start door een startkapitaal en twee jaar lang kosteloos de Serre van het eeuwenoude klooster beschikbaar te stellen. Om in aanmerking te komen voor de prijs...
Lees berichtVan Stijn verkoopt haar station aan Shell en stopt als voorzitter Beta
Petrol – Beta-voorzitter Petra van Stijn verkoopt haar tankstation in Arnhem aan Shell en stopt, na haar termijn van drie jaar, in juni als voorzitter van Beta, de belangenvereniging van pompshophouders. Dat heeft de onderneemster bevestigd aan @FoodClicks. Van Stijn opende drie jaar geleden in Arnhem een volledig nieuw tankstation met een grote bakery. Vanaf het begin startte zij ook met het bezorgen van broodjes aan bedrijven in de buurt. In...
Lees berichtGelre ziekenhuizen vergroten gastvrijheid en gaan verspilling tegen
Zorg - Alle verpleegafdelingen van Gelre ziekenhuizen serveren sinds deze maand warme maaltijden met meer keuze voor de patiënt. Gelre ziekenhuizen wil met deze service de gastvrijheid vergroten, maar ook kosten besparen, door het verspillen van eten te verminderen. Patiënten van de ziekenhuizen ontvangen een menukaart waarop 16 verschillende gerechten staan waaruit zij kunnen kiezen. Deze menukaart is afgestemd op het dieet van de patiënt. Sommige patiënten...
Lees berichtCoca Cola opent pop-up store voor introductie life
Industrie – Coca Cola opent op Centraal Station Rotterdam een pop-up store voor de introductie van de nieuwe suiker- en caloriearme variant life. De opening is op maandag 29 december. De opening wordt verricht door de tv-persoonlijkheden Froukje de Both en Carly Luske. In de winkel kunnen consumenten de blikje Life uitproberen voordat deze in de winkels liggen. Ook kunnen de klanten – net als in de commercial – een ‘first kiss’-foto laten...
Lees berichtNS en HMSHost gaan gezamenlijk verblijfshoreca ontwikkelen
Reizigersshop - Vandaag tekenden NS en horecaexploitant HMSHost International een tienjarige overeenkomst voor de ontwikkeling en exploitatie van drie horecaconcepten op Utrecht Centraal. HMSHost, die in Nederland bekend is vanwege haar horecaconcepten op luchthaven Schiphol, gaat voor het eerst horeca ontwikkelen op een treinstation in Nederland. Medio oktober 2015 openen op station Utrecht Centraal de drie horecaconcepten waar zowel reizigers als passanten langer en aangenaam kunnen verblijven. De horecalocaties zijn een...
Lees berichtBorgesius Convenience komt met sandwichmerk The Bread Office in petrol
Petrol – Borgesius Convenience zet met The Bread Office een eerste stap met een eigen merk broodjes & sandwiches binnen Petrol. De introductie is gestart bij een vijftal servicestations van Oliehandel Dijkhuizen in de omgeving van Tiel. Het broodjes & sandwiches concept zal de komende tijd verder worden uitgerold binnen de Sligro Food Group. Het familiebedrijf Borgesius (al 130 jaar broodbakker) is geen onbekende voor de foodmarkt. Het dochterbedrijf Borgesius Convenience is inmiddels alweer...
Lees berichtLimburgs museum laat jeugd verantwoord snacken met Valuaskroket
Horeca – Het Limburgs Museum gaat verschillende culinaire snackcreaties van kok Eric Swaghoven van het Venlose sterrenrestaurant Valuas aan zijn bezoekers aanbieden. Sterrenkok Eric Swaghoven van restaurant Valuas heeft een lijn luxe snacks ontwikkeld. Kernwaarden van die lijn zijn kwaliteit, smaak en duurzaamheid. De ‘verantwoorde’ Valuas kroket, waarmee het enkele jaren geleden begon, is de basis voor een hele snackslijn. Het Limburgs Museum is tot opname van de lijn overgegaan omdat...
Lees berichtOprichting ‘The Out of Home Company’
Advies - Rob Besseling heeft samen met Marlies van Lohuizen het initiatief genomen tot de oprichting van ‘The Out of Home Company’. Het initiatief is ontstaan vanuit de constatering dat veel bedrijven worstelen met hun aanpak in out-of-home. Hierdoor blijft er veel potentieel onbenut in de ogen van Besseling en van Lohuizen. Dit is te lezen in de aankomende uitgave van @FoodClicks. “Met The Out of Home Company willen we...
Lees berichtAlbert Heijn introduceert ‘Buitenbeentjes’
Retail – Een pakket met groente en fruit die door hun afwijkende vorm of uiterlijk niet in de winkel terecht komen; Albert Heijn biedt ze aan. Via ah.nl. “Steeds meer klanten vinden het uiterlijk van groente en fruit minder belangrijk. Het maakt hen niet uit dat een komkommer krom is, als ie maar lekker en vers is”, verklaart Albert Heijn in een persschrijven. Voor deze klanten heeft de marktleider een...
Lees bericht